اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان مطرح کرد:

حمله ماهانه حیوانات وحشی به دام های راز و جرگلان/غرامت خسارت به دامداران پرداخت نمی شود

حمله ماهانه حیوانات وحشی به دام های راز و جرگلان/غرامت خسارت به دامداران پرداخت نمی شود
سلیمان رخشا گفت: در شهرستان راز و جرگلان سالانه 10 تا ۱۲ بار حمله حیوانات وحشی به دام های اهالی اتفاق می افتد که تعدادی دام نیز تلف می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلیمان رخشا، رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: متاسفانه در این شهرستان سالانه 10 تا ۱۲ بار حمله حیوانات وحشی به دام های اهالی اتفاق می افتد که تعدادی دام نیز تلف می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

رخشا گفت: با توجه به اینکه در قانون برای جبران خسارت ناشی حمله حیوانات در حال انقراض شامل پلنگ و دیگر گونه های کمیاب به دام ها بودجه ای در نظر گرفته شده، با این وجود، در این ردیف بودجه ای پرداخت غرامت برای حمله گرگ به دام ها در الویت آخر تعریف شده است.

,

وی افزود: در عین حال، درصورتیکه اتفاق حمله گرگ به دام های این منطقه رخ دهد، پس از ارزیابی موضوع، پرونده ای در زمینه حمله گرگ به دام ها و برآورد خسارت مالی وارد شده به دامدار را تشکیل می دهیم تا شاید به دامدار خسارت دیده، پرداخت غرامت انجام شود.

,

وی یادآور شد: طی 10 سال گذشته بابت حمله گرگ به دام های این شهرستان، پرونده ها تشکیل شده اند، با این وجود، هنوز غرامتی بابت جبران خسارت به دامداران پرداخت نشده است.

,

رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان با تصریح بر این مطلب که دامداران باید دام های خود را بیمه کنند، افزود: این در حالی است که در این شهرستان بیشتر دام های سبک بیمه نیستند.

,

در عین حال، رخشا در خاتمه یادآور شد: اهالی این شهرستان درصورت بروز چنین اتفاقی برای دام های آنان واقعه را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

,

 انتهای پیام/رحیمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه