اخبار داغ

جانشین سپاه قدس:

اگر حاج قاسم و سردار حجازی نبودند مجالی برای امت اسلام نمی‌ماند

اگر حاج قاسم و سردار حجازی نبودند مجالی برای امت اسلام نمی‌ماند
جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر فرماندهی فرماندهانی چون سردار حاج قاسم سلیمانی و حجازی در سرزمین سوریه و لبنان نبود، آمریکای جنایتکار با گروه‌های نیابتی تکفیری مجالی به امت و بشریت اسلام نمی‌دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا فلاح‌زاده، صبح امروز در مراسم بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی در گلستان شهدای اصفهان ضمن عرض تسلیت اظهار داشت: اصفهان در طول تاریخ، عرفا و علمای بزرگی را تحویل مکتب تشیع داده است و در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی، صفحات زرینی را در تاریخ ثبت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم کرد و شهدای پرافتخاری از جمله خرازی، شهبازی، همت، آقابابایی و ... تقدیم تاریخ کرده است که یکی از ستارگان پرفروغ استان اصفهان سرلشکر سید محمد حجازی بود که در میان ما نیست ولی قطعاً بر سر سفره سیدالشهدا مهمان خداوند است و امام نیز در سخنانشان به زنده بودن شهدا تأکید کرده‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: شهید سید محمد حجازی مانند جدش پیامبر اکرم که برای اخلاق مبعث شده بودند، معلم اخلاق بود؛ این شهید بزرگوار درس از مکتب ائمه و پیامبر، امام و رهبری فراگرفته بود و اسوه اخلاق و مروج همه خوبی‌ها بود.

,

فلاح‌زاده در خصوص خصوصیات شهید حجازی بیان داشت: ایشان به پست و مقام توجه نداشت زیرا ما انقلاب کردیم که مقام گریز باشیم و به دنبال خدمت به انقلاب و مردم بود.

,

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ویژگی‌های دیگر شهید مردم‌داری بود و افتخار داشت در سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان به مدت ۱۰ سال به مردم کمک کند و با راه‌اندازی بسیج سازندگی به محروم‌ترین مردم جامعه خدمت کرد و این‌ها همه ذخیره آخرت اوست.

,

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های او روحیه بصیرت طلبی و بصیرت ‌افزایی و دشمن‌شناسی بود؛ شهید والامقام قبل از پیروزی انقلاب به مصاف دشمنان خدا رفت و مدتی را در سیاه‌چاله‌های رژیم با برادر شهیدش زندانی شد و خاطرات عجیبی از دوران زندانی‌ بودنش تعریف می‌کرد.

,

حضور‌ در تمام‌ جبهه‌ها

, حضور‌ در تمام‌ جبهه‌ها,

فلاح‌زاده با اشاره به اینکه شهید به‌محض پیروز انقلابی پس از درس آموختن از شهید بهشتی و قدوسی و هم‌رزم شهید میثمی و ردانی‌پور بود اظهار کرد: او از پایگاه منتظران شهادت تا دیگر پایگاه‌ها در بسیاری از مناطق و عملیات‌ها شرکت کرد و این از برگ‌های زرین افتخارات اوست.

,

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: این شهدا در دفاع مقدس بار دیگر عاشورا را زنده کردند و بسیجیان گمنام که در شب تار به مصاف دشمنان خدا رفتند و اجسادشان خونین ماند همه، یادآور حماسه‌سازان دشت نینوا و سرزمین کربلا بودند.

,

وی یادآور شد: سردار حجازی پس از دفاع مقدس در عرصه‌های گوناگون خدمت به مردم و مکتب اهل‌بیت و اسلام ناب محمدی راه را ادامه داد و روزی که متوجه شد باید به مصاف دشمنان تکفیری برود، در گمنامی به مدت ۵ سال با بینش و تفکر عالی در سوریه و لبنان حاضر شد و اگر فرماندهی فرماندهانی چون سردار حاج قاسم سلیمانی و حجازی در سرزمین سوریه و لبنان نبود، آمریکای جنایتکار با گروه‌های نیابتی تکفیری مجالی به امت و بشریت اسلام نمی‌دادند و کشورها را یکی پس از دیگری درمی‌نوردیدند و ایران را می‌گرفتند و به ادعای دروغینشان قصد داشتند حکومت نبوی را ایجاد کنند.

,

او‌ تابع ولایت مطلقه فقیه بود

, او‌ تابع ولایت مطلقه فقیه بود,

فلاح‌زاده‌ درباره وجه تمایز سردار شهید حجازی با دیگران مطرح کرد: آن چیزی که شهید حجازی را از دیگران متمایز می‌کرد، ولایتمداری او بود؛ او تابع محض ولایت مطلقه فقیه بود و اگر قبل از پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس و در صحنه‌های فرهنگی و بسیج و در میدان نبرد سوریه شرکت داشت طبق اطاعت از ولایت‌فقیه بود.

,

وی ادامه داد: او امام خود و وظیفه خود را به‌ خوبی شناخت و به وظیفه خود عمل کرد؛ برخی امام خود را شناختند اما به وظیفه خود عمل نکردند؛ او از دوره نوجوانی تا لحظه شهادت به وظیفه عمل کرد و قصد و نیت او‌ اطاعت از‌ ولی امر و‌ اجرای خواسته‌های خدا بود.

,

فلاح‌زاده تصریح کرد: آخرین صحبت‌ این شهید به من این بود که همه‌چیز دست خداست؛ ایشان هیچ‌چیز برای خودش نمی‌خواست و در آخر مانند جدش جانش را برای مردم و امت اسلام و مکتب اهل‌بیت و اسلام ناب تقدیم کرد.

,

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در غم و فراق او ساختیم و سال‌ها می‌سوزیم؛ مادر او نیز در فراق پسرانش زینب گونه صبر می‌کند؛ در این مسیر راضی به رضای الهی هستیم ؛ اسلام و ایران اسلامی سربازی مخلص و چهره‌ای پرفروغ را از دست داد.

,

وی گفت: بر ما واجب است تواضع، اخلاق، ولایتمداری و بصیرت او را در جبهه‌های مختلف به نسل جوان منتقل کنیم و بر جوانان امت است که شهید حجازی و سلیمانی را اسوه و الگوی خود قرار دهند؛ این شهیدان اسوه‌های نورانی هستند که باید از نور آن‌ها درس بگیریم و در جامعه پیاده کنیم و در بین جوانان امت نشر دهیم.

,

مظلوم اما پر عزت

, مظلوم اما پر عزت,

فلاح زاده خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی مطرح کرد: دشمنان ایران اسلام بدانند ما وارث پیامبر، علی(ع)، حسین(ع) و تمام مظلومان تاریخیم و در اوج مظلومیت و با اوج عزت به مصاف شما خواهیم آمد و اگر هزاران بار قطعه‌قطعه شویم دست از این مسیر برنخواهیم داشت و افول دشمنان را شاهدیم و طبق سخن مقام معظم رهبری تا ۲۵ سال آینده در زمان وجود نخواهید داشت.

,

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتها اظهار داشت: خون شهید سلیمانی و حجازی در سراسر دنیا در رگ آزادی‌خواهان به جوش آمده و دست از سر دشمنان برنخواهیم داشت پرچم اسلام را در سراسر دنیا بلند خواهیم کرد.

,

در حاشیه این مراسم وصیت‌نامه سردار شهید حجازی، پیام‌های مقام معظم رهبری، خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس بنیاد امور ایثارگران، سردار اشتری و سردار شیروانیان قرائت شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه