اخبار داغ

دبیر و برگزارکننده کنگره بزرگداشت فضولی در تهران مطرح کرد؛

گوینده سخنان توهین‌آمیز درباره فضولی باید عذرخواهی کند/ فضولی و صائب هم‌عصر نبوده‌اند

گوینده سخنان توهین‌آمیز درباره فضولی باید عذرخواهی کند/ فضولی و صائب هم‌عصر نبوده‌اند
شعردوست گفت: گوینده سخنان نادرست و توهین آمیز درمورد حکیم فضولی باید از طریق همان شبکه به نادرستی و غیرعلمی بودن سخنانش اذعان و عذرخواهی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سخنان زشت و توهین آمیز یکی از دبیران ادبیات در قسمتی از برنامه آموزشی شبکه چهار سیما در خصوص حکیم ملا محمد فضولی شاعر معروف آذربایجانی از روز گذشته حواشی زیادی ایجاد کرده است. این دبیر ادبیات در بخشی از سخنان خود در مقایسه شعر فضولی و صائب تبریزی میگوید: محمد فضولی، فضول شعرهای صائب است و هرچه صائب سروده، فضولی به ترکی ترجمه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

علی‌اصغر شعردوست از محققین و بزرگان عرصه علم و فرهنگ در تبریز که در کارنامه خود دبیر و برگزار کننده کنگره بزرگداشت فضولی در تهران را هم دارد در گفت‌وگو با خبرنگار آناج به سخنان دبیر ادبیات شبکه چهار واکنش نشان داده و اظهار داشت: گوینده سخنان نادرست و توهین آمیز درمورد حکیم فضولی باید از طریق همان شبکه به نادرستی و غیرعلمی‌بودن سخنانش اذعان و عذرخواهی کند.

,

وی ادامه داد: این سخنان مغلوط و برگفته از حس غیر طبیعی نسبت به شخصیت حکیم فضولی است.

,

شعردوست با اشاره به ابعاد شخصیتی ملا محمد فضولی می‌افزاید: حکیم فضولی نه تنها شاعر و ادیب بزرگ بلکه از روحانیان و متفکران بزرگ شیعه است. اعتقاد راسخ به مذهب تشیع و عشق و ارادتش به ۱۴ معصوم در آثارش متجلی است. وی همچنین مولف اثری چون حدیق السعداء است. کتابی که باید به عنوان نمونه‌ای بی بدیل و درخشان در حوزه ادبیات تشیع مورد توجه قرار گیرد.

,

دبیر و برگزار کننده کنگره بزرگداشت فضولی در تهران با اشاره به اشتباه دیگر دبیر ادبیات در شبکه چهار تاکید دارد: اگر آثار حکیم فضولی را بیان کنیم، فهرست آن به گونه‌ای خواهد بود که عرق شرم بر جبین گوینده جاری خواهد شد چراکه ایشان حتی مختصر تحقیقی در آثار و زمان حیات این دو شخصیت ادبی نداشته است.

,

وی ادامه داد: بررسی دوران حیات و آثار حکیم فضولی و صائب تبریزی نشان میدهد که صائب تبریزی ۳۷ سال بعد از فوت فضولی به دنیا آمده و زمانی که صائب شروع به سرودن اشعار میکند، ۶۰ سال پس از وفات فضولی است.

,

شعردوست با اشاره به تخصص و تخلص ملا محمد فضولی تاکید داشت: او به این دلیل تخلص فضولی را برای خود انتخاب کرده است که با این تخلص شاعر دیگری نتواند اشعار او را به نام خود به ثبت رساند از طرفی فضولی شاعر سه زبانه ایست که اشعار او در مدح نبی مکرم اسلام و حضرت علی و یا قصیده آب او در جهان اسلام زبان زد است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه