اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

بازسازی بیش از ۴ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و زلزله/ اجرای طرح هادی در ۵۸۶ روستای خراسان‌جنوبی

بازسازی بیش از ۴ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و زلزله/ اجرای طرح هادی در ۵۸۶ روستای خراسان‌جنوبی
آسمانی‌مقدم گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طرح هادی در ۵۸۶ روستای خراسان‌جنوبی اجرا شده که این میزان تا قبل از تقسیم استان؛ سال۱۳۸۳ حداکثر در ۳۲ روستا بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 در یک‌هزار و ۷۵۲ روستای استان خراسان‌جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی، رصد و ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار شده که ۵۱.۲ درصد مجموع مسکن روستایی استان را شامل می‌شود در حالی‌که میانگین کشوری ۵۰ درصد است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه بادوام در استان داریم که نسبت به تمام واحدها ۱۱.۸ درصد را شامل می‌شود، عنوان کرد: واحدهای کاملا کم‌دوام و فاقد استحکام در استان نیز ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد معادل ۳۷ درصد است.

,

آسمانی مقدم عنوان کرد: ۴۸.۸ درصد واحدهای مسکن روستایی فاقد استحکام یا از استحکام پایین برخوردارند.

,

وی به طرح مسکن محرومان و ساخت 10 هزار واحد مسکن با 25 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ساخت پنج هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن بود که به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال نیز در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان در استان پنج هزار و ۸۹۰ واحد در مناطق روستایی احداث و افتتاح می‌شود.

,

آسمانی مقدم اظهار کرد: در این طرح به افراد واجد شرایط ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: مسکن مددجویان تاپایان سال 1398 تکمیل و آماده بهره‌برداری شد و به دلیل موفقیت طرح در سال گذشته نیز ساخت ۶ هزار واحد دیگر در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در این زمینه علاوه بر این‌که بنیاد مسکن نظارت فنی و کارهای کارشناسی مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را برعهده داشت در مناطق روستایی زمین نیز به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت.

,

آسمانی مقدم گفت: از ۶ هزار واحد مسکونی تاکنون برای همه پرونده تشکیل و پنج هزار و ۹۹۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌ است.

,

بازسازی بیش از 4 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و زلزله

, بازسازی بیش از 4 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و زلزله, بازسازی بیش از 4 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و زلزله,

وی به پرداخت تسهیلات به افرادی که واحدهای مسکونی آنها طی سالهای اخیر در پی سیل و زلزله دچار خسارت شده اشاره کرد و افزود: در مجموع چهار هزار و ۳۷۹ واحد بر اثر حوادث طبیعی دچار خسارت شد که با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شدند و از این میزان ۱۵۸ واحد با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به سال 1398 و ۹۱ واحد با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به سال گذشته بوده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ۸۰ واحد مسکونی نیز در این حوادث نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند که تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در برنامه قرار گرفت و اسفند سال گذشته ابلاغ شده و امسال تکمیل خواهند شد.

,

آسمانی مقدم به  تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که باید طرح هادی برای آنها تهیه شود و افق این طرح‌ها حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و بعد از این مدت نیاز به بازنگری دارد.

,

وی عنوان کرد: تاکنون طرح هادی ۱۴۱ روستا بازنگری شده است و سال قبل طرح هادی نیمه‌تمام ۲۶ روستا تکمیل و طرح هفت روستا نیز بازنگری شد.

,

اجرای طرح هادی در 586 روستای خراسان‌جنوبی

, اجرای طرح هادی در 586 روستای خراسان‌جنوبی, اجرای طرح هادی در 586 روستای خراسان‌جنوبی,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طرح هادی در ۵۸۶ روستای استان اجرا شده که این میزان تا قبل از تقسیم استان؛ سال۱۳۸۳ حداکثر در ۳۲ روستا بوده است.

,

آسمانی مقدم به بهسازی بافت با ارزش روستایی که از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن است اشاره کرد و گفت: در مجموع بافت با ارزش چهار روستای فورگ درمیان، خور خوسف، نایبند طبس و چنشت سربیشه با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شده است که چنشت و نایبند تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

,

واگذاری بیش از 22 هزار قطعه زمین

, واگذاری بیش از 22 هزار قطعه زمین, واگذاری بیش از 22 هزار قطعه زمین,

وی با بیان این‌که از دیگر وظایف بنیاد مسکن تملک و واگذاری زمین در روستاها است، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پنج هزار و ۲۷۹ هکتار زمین در استان تملک شده که ۲۹۵ هکتار مربوط به سال قبل بوده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: از ابتدای تشکیل استان تاکنون ۲۲ هزار و ۸۷۵ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده که از این میزان سه هزار و ۲۵۰ قطعه سال قبل واگذار شده است.

,

آسمانی مقدم خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از دیگر وظایف بنیاد مسکن است که در این زمینه نیز تاکنون هفت هزار و ۹۰۵ جلد سند شهری و ۶۴ هزار و ۴۱ جلد سند روستایی صادر و تحویل مردم شده که سال قبل ۶۷۸ سند شهری و یک‌هزار و ۶۴۳ سند روستایی بوده است.

,

احداث بیش از 3500 واحد مسکونی شهری

, احداث بیش از 3500 واحد مسکونی شهری, احداث بیش از 3500 واحد مسکونی شهری,

وی عنوان کرد: از ابتدای تشکیل استان تاکنون سه هزار و ۵۵۳ واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن احداث شده همچنین برای ۱۴۸ هکتار زمین در ۱۶ سایت طرح تفکیکی انجام شده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته احداث مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را برعهده بنیاد مسکن قرار داده و از سهمیه ۴۰۰ هزار واحد، ۱۳۸ هزار واحد باید در کشور احداث شود.

,

آسمانی مقدم افزود: در خراسان جنوبی به غیر از شهر بیرجند احداث مسکن در ۳۱ شهر استان برعهده بنیاد مسکن است که تاکنون سه هزار و ۲۵۹ قطعه زمین شناسایی و تامین شده و ۶ هزار و ۵۷۶ قطعه زمین واگذار شده است.

,

وی با بیان این‌که تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تمام واحدها به سرانجام برسد، عنوان کرد: به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده که دو سال دوران ساخت و ۱۰ سال مدت زمان بازگشت وام است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به واحدهای مسکونی خیر ساز در استان اشاره کرد و گفت: انجمن خیرین مسکن ساز در خراسان‌جنوبی تاکنون ساخت یک‌هزار و ۸۵ واحد را آغاز کرده که از این تعداد ۶۸۲ واحد با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیان واگذار و ۴۰۳ واحد با اعتبار ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در دست ساخت است.

,

ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی طی دو سال

, ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی طی دو سال, ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی طی دو سال,

آسمانی‌مقدم بیان کرد: در مجموع بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در سال‌های 1398 و 1399 توسط بنیاد مسکن در خراسان‌جنوبی ساخته شده یا در دست ساخت است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه