اخبار داغ

ترای‌اتلون قهرمانی آسیا| نمایندگان ایران به خط پایان نرسیدند/ هر سه مدال به میزبان رسید

ترای‌اتلون قهرمانی آسیا| نمایندگان ایران به خط پایان نرسیدند/ هر سه مدال به میزبان رسید
در رقابتهای ترای‌اتلون قهرمانی آسیا نمایندگان ایران به خط پایان نرسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ترای‌اتلون؛ مسابقات ترای‌اتلون قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ و گزینشی المپیک به میزبانی هاتسوکائیچی ژاپن برگزار شد. تیم‌ملی ایران نیز با ترکیب امین سقایی و علی رضوانی ورزشکاران رده امید کشورمان در این دوره از رقابت ها حضور یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مطابق روال هر سال مقرر بود که این مسابقات در سه رده جوانان، امید و بزرگسالان برگزار گردد که با انتخاب این مسابقات به عناون گزینشی المپیک، با اعلام کشور میزبان تنها در رده سنی بزرگسالان و نیز به منظور کاهش تعداد ورزشکاران به علت پاندمی کرونا، با شرکت ۴۳ ورزشکار از ۱۰ کشور آسیایی برگزار شد. از این تعداد ۲۷ ورزشکار در بخش مردان و ۱۶ ورزشکار در بخش زنان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

,

پروتکل های بهداشتی این مسابقات به حدی سخت و دشوار بود که کشورهای متعددی از جمله کشور مدعی کره جنوبی از حضور در این مسابقات انصراف داد و چین نیز با حداقل نفرات در این رویداد شرکت کرد.

,

این مسابقات با عملکرد و ثبت رکوردهای فوق العاده ورزشکاران پیشتاز کشور میزبان به رقابتی سخت، جذاب و نفس گیر تبدیل شد. اما در عین حال تبعیض ژاپنی ها در فراهم کردن شرایط تمرین برای شرکت کنندگان سایر کشورها و الزام ورزشکاران به تمرین محدود در فضای بسته و عدم دسترسی به آب و فضای باز، عملا موجب شد ورزشکاران غیرژاپنی در یک هفته منتهی به مسابقه امکان تمرین نداشته باشند. هم چنین کاهش تعداد شرکت کنندگان مسابقه موجب شد تا تعدادی از ورزشکاران به دلیل عدم امکان قرارگیری در دسته های متفاوت دوچرخه سواری و اعمال فشار مضاعف، نتوانند عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهند.

,

از سوی دیگر  با توجه به پروتکل های شدید کرونایی و با هدف کاهش تردد و ارتباط ورزشکاران با شهروندان ژاپنی و درگیر شدن مساحت کمتری از شهر، مسیر مسابقات بویژه در بخش دوچرخه به شکل ۸ دور ۵ کیلومتری شامل رفت و برگشت در مسافت ۲/۵ کیلومتری طراحی شده بود که این مسئله به علت تعدد دور و کوتاه شدن مسیر، احتمال لپ شدن (دورگیر شدن) سایر ورزشکاران را بالا برده بود که ورزشکاران کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نبودند و در مسیر دوچرخه با اعمال قانون لپ از ادامه رقابت بازماندند.

,

در پایان رقابت بخش مردان ورزشکاران کشور میزبان با پیشی گرفتن هر سه سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کردند. کنجی ننر، تاکومی هوجو و جومپی فورویا سه ورزشکار ژاپنی بودند که عناوین اول تا سوم مسابقات را به دست آوردند. عملکرد ژاپنی ها بویژه رکورد کنجی ننر قهرمان مسابقات به حدی فوق العاده بود که شانس قرارگیری در رنکینگ جهانی امتیازی را از اکثر ورزشکاران گرفت و تنها ۵ نفر اول موفق به اخذ امتیاز لازم شدند. درخشش ژاپنی ها هم چنین موجب شد تا اسکار از هنگ کنگ، قهرمان دوره پیش این رقابت ها به عنوان چهارمی بسنده کند.

,

اما در بخش زنان این رقابت ها این منگینگ ژونگ از چین بود که با سبقت گرفتن از ورزشکاران میزبان بر سکوی قهرمانی این مسابقات قرار گیرد. یوکا ساتو و آی اوئدا از ژاپن در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه