اخبار داغ

هم نفس با مولا شده اند؛

توزیع ۵۰ بسته معیشتی بین محرومان توسط اهالی یک روستا+تصاویر

توزیع ۵۰ بسته معیشتی بین محرومان توسط اهالی یک روستا+تصاویر
اهالی یک روستا با همیاری هیئت امنا و بهره گیری صحیح از شبکه های اجتماعی در قالب طرحی با عنوان "پیلنگر همدل" در ماه خدا، هم نفس با مولا تاکنون 50 بسته معیشتی به ارزش بیش از 9 میلیون تومان در مرحله نخست تهیه و بین محرومان توزیع کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، رهبر معظم انثقلاب بارها بر استفاده صحیح از فضای مجازی برای ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی و نوع دستی و مواردی از این دست تأکید بسیار داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

هر چند که برخی خواسته و ناخواسته همسو با شبکه های معاند، وسایل ارتباطی هوشمند را به دست گرفته و داشته و نداشته های ملی را به سخره می گیرند و برخی ولو انگشت شمار به دنبال ایجاد تفکر بی هویتی، پوچ گرایی و غربزدگی در اذهان جوانان این مروز و بوم می روند.

,

جوانان انقلابی فضای مجازی را تبدیل به محلی برای جمع آوری کمک های مؤمنانه کرده اند

, جوانان انقلابی فضای مجازی را تبدیل به محلی برای جمع آوری کمک های مؤمنانه کرده اند, جوانان انقلابی فضای مجازی را تبدیل به محلی برای جمع آوری کمک های مؤمنانه کرده اند,

با این وجود این روزها شاهد هستیم که تعدادی از همین مردم در شرایط کرونایی که نمی توانند به طور مستقیم کمک های خیرخواهانه خود را به دست نیازمندان برسانند، با بهره گیری از شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی گرد هم جمع شده اند و این کمک ها را به صورت متمرکز جمع آوری می کنند و هیئت امنای مسجد آن محله یا روستا متولی خرید و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و محرومان می شود.

,

پیلنگر همدل، هشتگ اهالی یک روستا برای جمع آوری کمک های مؤمنانه

, پیلنگر همدل، هشتگ اهالی یک روستا برای جمع آوری کمک های مؤمنانه, پیلنگر همدل، هشتگ اهالی یک روستا برای جمع آوری کمک های مؤمنانه,

و اما اینجا در روستای نجفیه که به قول محلی ها پیلنگر نامیده می شود، کانال تلگرامی روستا دست به ابتکار عملی برای جمع آوری کمک های مردمی زده است.

,

هیئت امنای مسجد روستا با کمک رسانه ای این کانال تلگرامی، سابق بر این نیز با همیاری معتمدین، بارها چنین طرحی را اجرا، بسته های متعدد معیشتی را تهیه و بین اهالی نیازمند روستا توزیع کرده اند.

,

امروز آنان با شعار پیلنگر همدل و با انتشار هشتگ آن در شبکه های مختلف اجتماعی همه پیلنگری های سراسر کشور را به صورت مجازی به نوعی گرد هم جمع کرده اند، تا آنانی که وضعیت مالی مناسبی دارند و به اصطلاح دستشان به دهانش می رسد، نیک اندیشانه وارد عرصه کمک به نیازمندان شوند.

,

هم نفس با مولا، کمک های مؤمنانه بین محرومان توزیع می شود

, هم نفس با مولا، کمک های مؤمنانه بین محرومان توزیع می شود, هم نفس با مولا، کمک های مؤمنانه بین محرومان توزیع می شود,

آنان با تأسی از سیره علوی کمک های نقدی و غیر نقدی اهالی را جمع آوری می کنند و پس از تهیه مایحتایج غذایی از جمله مرغ، برنج، ماکارانی، خرما و تن ماهی به مسجد می آیند.

,

کودکان روستا نیز در بسته بندی بسته های معیشتی سهیم می شوند تا رسم نوع دوستی را از همین دوران کودکی خود بیاموزند.

,

این افراد نیک اندیش در دل تاریکی شب با ذکر یا علی، کمر همت بسته و آستین های همت را بالا می زنند، قدم به قدم، آهسته که کسی صدای پایشان را نشوند به درب خانه محرومان می روند و هم نفس با مولا، بسته های غذایی را بین نیازمندان روستا توزیع می کنند.

,

وقتی پیلنگر همدل، رنگ مواسات و کمک های مؤمنانه به خود می گیرد

, وقتی پیلنگر همدل، رنگ مواسات و کمک های مؤمنانه به خود می گیرد, وقتی پیلنگر همدل، رنگ مواسات و کمک های مؤمنانه به خود می گیرد,

اینجا پیلنگر همدل رنگ مواسات و کمک های مؤمنانه به خود گرفته است.یک کلام و یک رنگ، همدل یکدیگر شده اند.

,

در این باره «عباس سوری» عضو هیئت امنای مسجد امام حسین روستای نجفیه در خصوص طرح پیلنگر همدل در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان گفت: این طرح به منظور تهیه و توزیع بسته های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان توسط اهالی با همیاری کانال تلگرامی روستا در دست اجرا است.

,

وی اظهار کرد: در کمتر از یک هفته 8 میلیون و 750 هزار تومان از طریق فراخوان در کانال تلگرامی پیلنگر کیلومتر ۷_نجفیه به حساب اینجانب واریز شد.

,

توزیع 50 بسته معیشتی به ارزش بیش از 9 میلیون تومان بین محرومان

, توزیع 50 بسته معیشتی به ارزش بیش از 9 میلیون تومان بین محرومان, توزیع 50 بسته معیشتی به ارزش بیش از 9 میلیون تومان بین محرومان,

عضو هیئت امنای مسجد امام حسین روستای نجفیه افزود: تاکنون ۵۰ بسته معیشتی در مجموع به ارزش 9 میلیون و 500 هزار تومان تهیه و بین اهالی روستای نجفیه توزیع شده است و این روند همچنان برای دیگر شب های ماه رمضان ادامه دارد.

,

سوری از همیاری خیرین ولایتمدار این روستا حتی از دیگر نقاط کشور خبر داد و تصریح کرد: هر چند که کرونا بر زندگانی جوامع مختلف بشری سایه شوم خود را گسترده، با این وجود ما در ایران اسلامی در لبیک به منویات رهبر انقلاب با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، طرح کمک های مؤمنانه را در سطح روستا اجرایی کرده ایم.

,

وی عنوان کرد: به یاری خدا در تلاش هستیم، برای شب های قدر هماهنگی و برنامه ریزی گسترده ای داشته باشیم تا کمک های بیشتری بین نیازمندان روستا توزیع شود.

,

عضو هیئت امنای مسجد امام حسین روستای نجفیه از همه خیران نیک اندیش که آنان را در یاری رساندن به محرومان تنها نگذاشته اند قدردانی کرد.

,

سوری گفت: در این زمینه از کمک های خیرین پیلنگری؛ خواهر شهیدان حمیدرضا و محمدرضا سوری، خانواده شهید امیدی، خانواده مرحوم‌ فروتن، حسین افریشم، محمد جانجانی، علی آقای معتقدی و سایر خیرین عزیزی که تمایل نداشتند نامشان ذکر شود تشکر بسیار داریم.

,

وی افزود: میریت کانال روستا هم بر عهده احسان سوری است و او با زمینه سازی و بهره گیری صحیح از فضای رسانه ای مناسب در جریان جمع آوری کمک های مؤمنانه نقش مهمی را ایفا کرده است.

,

شبکه های اجتماعی روستایی، برای اشاعه نوع دوستی پای کار بیایند

, شبکه های اجتماعی روستایی، برای اشاعه نوع دوستی پای کار بیایند, شبکه های اجتماعی روستایی، برای اشاعه نوع دوستی پای کار بیایند,

به گزارش عصرهمدان؛ این روزها به ویژه در شرایط سختی که کرونا بر کشور تحمیل کرده، می شود حتی شبکه های اجتماعی روستایی با الگو قرار دادن ظرفیت فضای مجازی روستای پیلنگر، برای انتشار اندیشه های همدلی، مودت و نوع دوستی پای کار بیایند و هم نفس با مولا سفره های افطاری محرومان را رنگین کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه