اخبار داغ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نهاوند:

بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی بر اساس قانون و بدون رویکرد سیاسی افراد است

بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی بر اساس قانون و بدون رویکرد سیاسی افراد است
حجت الاسلام والمسلمین حسین گروسی گفت: نظارت جدی بر انتخابات را با حفظ امانت و بر اساس قانون خواهیم داشت و در بررسی صلاحیت کاندیداها هیچ‌گونه رویکرد سیاسی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسین گروسی، رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نهاوند در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در بررسی و تأیید صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در نهاوند ملاک قانون است و رویکرد سیاسی و جناحی افراد ملاک نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با تأکید بر اینکه انتخابات شوراهای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شوراها در شهرستان نهاوند باید به نحوی عمل کنند که واگذاری کار مردم به خود مردم باشد و مردم خودرا در سرنوشت شهر سهیم بدانند و از این رو می‌تواند مردم با مشارکت بالا در این انتخابات سرنوشت خود را تعیین کرده و با فرستادن افراد به شوراهای اسلامی به طور مستقیم در آینده شهر خود دخیل باشند.

,

گروسی افزود: ما در هیأت نظارت شهرستان نهاوند امانت‌دار رأی مردم هستیم و نظارت جدی بر انتخابات را با حفظ امانت و بر اساس قانون خواهیم داشت و شوراها عملکرد شهرداری‌ها را در نهایت مورد نظارت و بررسی خواهند داشت.

,

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نهاوند گفت: تشکیل هیأت اجرایی واحد برای برگزاری دو انتخابات پیش رو یعنی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام جدید دیگری بود که در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه شاهد خواهیم بود.

,

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در بررسی صلاحیت کاندیداها هیچ‌گونه رویکرد سیاسی ندارد، افزود: نظر ما بر اساس قانون و آنچه که مراجع قانونی اعلام می‌کند، نسبت به کاندیداها خواهد بود و رویکرد سیاسی افراد هیچ نقشی در تأیید یا رد صلاحیت آنها ندارد لذا نگرانی در این زمینه وجود ندارد که شوراهای اسلامی در شهر و روستا به صورت تک صدایی تشکیل شود و افراد می‌توانند با هر گرایش و تفکری تایید صلاحیت شوند.

,

گروسی ادامه داد: یک حق حاکمیتی وجود دارد و آن این است که ما باید افرادی را که سلامت اقتصادی و مالی دارند در انتخابات تأیید کنیم و یک حقی نیز افراد بر گردن ما دارند که ما نسبت به آن نیز حساسیم و اجازه نمی‌دهیم شایعات و یا اتهامات بدون اساس و پایه در بررسی صلاحیت‌ها تأثیری بگذارد و ما نسبت به آبرو و اعتبار افراد حساسیت کافی و کامل داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه