اخبار داغ

بحرین چاره‌ای جز رودرویی با ما ندارد

اسکوچیچ: شرایط برای تیم ملی مهیا نباشد، ساکت نمی‌مانم/ دعوت از سیدجلال؟ اجازه بدهید درباره اسامی فعلا صحبت نکنم

اسکوچیچ: شرایط برای تیم ملی مهیا نباشد، ساکت نمی‌مانم/ دعوت از سیدجلال؟ اجازه بدهید درباره اسامی فعلا صحبت نکنم
دراگان اسکوچیچ مهمان برنامه فوتبال برتر یود و در خصوص مسائل مختلف مربوط به تیم ملی فوتبال ایران گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور در برنامه ”فوتبال برتر“ اظهار داشت: باید بگویم که من از عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان راضی‌ام. آنها برتری خودشان را در این رقابت‌ها نشان دادند. امیدوارم که در بازی‌های آینده برتری تیم ملی را نشان دهیم. از اینکه اوضاع چطور پیش رفته رضایت کامل دارم. می‌دانیم که بازی‌ها فشرده برگزار می‌شوند و شرایط را سخت کرده است. فشار زیادی روی بازیکنان وارد شده، ولی تا الان همه چیز به نفع تیم‌های ایرانی بوده و خوب پیش رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: انرژی مثبتی که ایجاد شده است همان چیزی است که من می‌خواهم و برای من مطلوب است. بازیکنان و اعضای کادر فنی به همراه فدراسیون یک تیم خوب را تشکیل دادیم، انرژی را که ایجاد می‌شود، جذب می‌کنیم و برای بازی‌های پیش رو استفاده می‌کنیم.

,

 

,

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: مثل همه افراد دیگر از کرونا حوصله‌ام سر رفته بود. من به‌عنوان مربی در زمین تمرین احساس بهتری دارم. محیط کار من زمین چمن است و خسته‌کننده است که آنجا نیستم. فکر می‌کنم در این فاصله سه اردوی موفق داشتیم و خوب عمل کردیم. ما از اردوها استفاده کردیم تا بازیکنان را بهتر بشناسیم و ایده‌های جدیدی را ایجاد کردیم. همچنین از سیستم‌های جدید در تیم ملی استفاده کردیم و بازیکنان کارهایی را که خواسته بودیم، به خوبی انجام دادند. برای بازی‌های پیش رو قدم‌های مثبتی برداشتیم.

,

اسکوچیچ درباره اردوی نوروزی تیم ملی و بازیکنان جدید این تیم یادآور شد: شغل مربی تیم ملی خیلی از این لحاظ سخت است که در فرصتی کوتاه باید ایده‌هایش را به تیم ملی منتقل کند. در این اردو ما چند روز فاصله داشتیم و می‌توانستیم به بازیکنان بگوییم که چه در فکرمان است و در آینده از آنها چه چیزی می‌خواستیم. شرایط ما متفاوت با گذشته است. قبلاً مربیان بدون کرونا بازی‌های بیشتری برگزار می‌کردند، ولی ما در روزهای فیفا دست‌مان بسته‌تر از قبل بود و بیشتر می‌خواستیم از این شانس استفاده کنیم که بازیکنان را امتحان کنیم که برای ما مشکل‌ساز شد. فکر می‌کنم ما از فرصت‌مان بهینه استفاده کردیم، سیستم‌مان را هم تغییر دادیم، ولی با تغییر سیستم حرکات‌مان در زمین ثابت ماند. من طوری برنامه‌ریزی کردم که بازیکنان به خوبی متوجه منظورمان شوند.

,

وی راجع به اینکه تغییر سیستم‌ تیم ملی ممکن است بازیکنان را اذیت کند، گفت: می‌دانید اگر ما سه بازی دوستانه انجام می‌دادیم می‌توانست در حالی که به ما کمک می‌کند، مضر هم باشد. چون چیزی که پنج یا هفت ماه پیش اتفاق افتاده، ارزش خودش را حفظ کرده است، ولی مطمئناً چیزی که در این اردو دیدیم، ارزشش بیشتر است، چون امکان دارد بازیکنان را کامل در اختیار نداشته باشیم و برخی از آنها مصدوم شوند. در هر اردو بازیکنان را در همان مقطع نگاه می‌کنیم، چون یک یا دو بازی برای ما خیلی فرق نمی‌کرد. ما سه اردو برگزار کردیم و فکر می‌کنم بازیکنان می‌دانند من از آنها چه می‌خواهم. کار ما شبیه باز کردن پنجره بود تا یک هوای تازه به تیم ملی بیاید و یک هوای قدیمی هم خارج شود.یکسری از چیزها سر جایش نبود و باید به من اجازه بدهید کارم را آنطور که درست است، پیش ببرم. درست است که من اهل کرواسی هستم، ولی خیلی سال است که در ایران هستم، ذهنیت اینجا را می‌شناسم، رفتار بازیکنان، نوع واکنش آنها و نقاط ضعف و قوت‌شان را هم خیلی خوب می‌دانم. مهم این است که در این زمان به آنها نشان دهم که چه انتظاری از آنها دارم.

,

 

,

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: من اگر این شانس را داشتم که هر روز با بازیکنان تیم ملی کار کنم، خیلی خوشحال می‌شدم. الان خیلی سخت است که بازیکنان را در تیم ملی داشته باشیم، حتی در اردوی گذشته نصف بازیکنان را به خاطر کرونا در اختیار نداشتیم. بعضی از بازیکنان در قرنطینه بودند، برخی دیگر مصدوم، به خاطر همین سخت بود که همه بازیکنان را داشته باشیم. ما نمی‌خواستیم بازی بی‌هدفی داشته باشیم. در اردوی آخر تمرکز کامل در بازی داشتیم  و مقابل ازبکستان و بوسنی دو روز فرصت داشتیم. در اردوی اول ما دو بازی ترتیب داده بودیم، ولی 24 ساعت قبل از بازی با مالی همه چیز کنسل شد. برخی تیم‌ها در این مدت چهار بازی ترتیب داده بودند.

,

اسکوچیچ یادآور شد: همه جای دنیا وقتی بازیکنان بازی دوستانه انجام می‌دهند به جدیت بازی رسمی نمی‌گیرند، ولی تیم ما کیفیتش را حفظ کرد. ما ایده‌های جدیدی را امتحان کردیم، ولی نتیجه خوبی هم گرفتیم. به صورت کلی از این اردو خیلی راضی هستم.

,

 

,

اسکوچیچ درباره شرایط اجرایی شدن برنامه‌هایش در تیم ملی گفت: در اردو نگاه می‌کردیم که بازیکنان در آن مقطع چه عملکردی داشته‌اند. سه اردو برگزار کردیم و بازیکنان میدانند از آنها چه می‌خواهم و چه انرژی باید بگذارند. کاری کردم مثل باز کردن پنجره و هوای تازه وارد تیم ملی فوتبال شد. قبل از من برخی چیزها جای خود نبود. من باید اجازه این را داشته باشم آنطور که می‌خواهم کارم را پیش ببرم. من اهل کرواسی هستم اما سالهاست در ایرانم. ذهنیت ایران را، رفتار بازیکنان، نوع واکنش، نقاط ضعف و قوت آنها را می‌شناسم. مهم این بود که در این زمان از آنها چه انتظاری دارم.

,


اسکوچیچ ادامه داد: فکر کنیم من این شانس را داشتم که هر روز با بازیکنان کار کنم و دیگر زمان قبل از کرونا نیست.من اگر این شانس را داشتم که هر روز با بازیکنان تیم ملی کار کنم، خیلی خوشحال می‌شدم. الان خیلی سخت است که بازیکنان را در تیم ملی داشته باشیم، حتی در اردوی گذشته نصف بازیکنان را به خاطر کرونا در اختیار نداشتیم. بعضی از بازیکنان در قرنطینه بودند، برخی دیگر مصدوم، به خاطر همین سخت بود که همه بازیکنان را داشته باشیم. ما نمی‌خواستیم بازی بی‌هدفی داشته باشیم. در اردوی آخر تمرکز کامل در بازی داشتیم و مقابل ازبکستان و بوسنی دو روز فرصت داشتیم. در اردوی اول ما دو بازی ترتیب داده بودیم، ولی 24 ساعت قبل از بازی با مالی همه چیز کنسل شد. برخی تیم‌ها در این مدت چهار بازی ترتیب داده بودند.

,
,

 

,

بازیکنان انگیزه لازم را در بازی دوستانه نداشتند؟ اسکوچیچ درباره این سوال که آیا بازیکنان با انگیزه مد نظر او در اردوهای تدارکاتی و آماده‌سازی حاضر شدند یا خیر هم تاکید کرد: همه جای دنیا وقتی بازیکنان بازی دوستانه انجام می‌دهند به جدیت بازی رسمی نمی‌گیرند، ولی تیم ما کیفیتش را حفظ کرد. ما ایده‌های جدیدی را امتحان کردیم، ولی نتیجه خوبی هم گرفتیم. به صورت کلی از این اردو و بازی با سوریه خیلی راضی هستم. من دوست دارم که نقد شویم و همه نظر بدهند. بعد از بازی برابر بوسنی مربی سابق یوگسلاوی با من صحبت کرد. همینطور با مربی سابق ژاپن 45 دقیقه صحبت کردم و گفت می‌خواهم یک توصیه‌ای به شما کنم. وقتی سرمربی هستیم نمی‌توانیم همه راضی کنیم.

,


اسکوچیچ در ادامه بیان کرد: من هم سعی کردم به توصیه شان عمل کنم. من بیشتر از هر کسی بازیکنان را آنالیز کردم. مطمئن باشیم در بازیهای رسمی کار ما خیلی بهتر و بدون مشکل خواهد بود.

,
,

 

,

سرمربی تیم ملی ادامه داد: من دنبال این هستم بفهمم ارتباطی که تیم با هم برقرار می کند چگونه است تا آن را در برابر عراق و بحرین بهبود بدهیم. در بخش حمله من تلاشم این است ایران مثل یک تیم کار کند. فکر کنم قطعا قبلا به این صورت نبود.

,

اسکوچیچ در بخش مهمی از صحبت‌هایش گفت:باید اعتراف کنم من به هواداران احترام می گذارم. ولی بازیکنی که در پرسپولیس یا استقلال یا هر تیمی باشد را به خاطر تیمش انتخاب نمیکنم. من سعی میکنم بهترین بازیکن را انتخاب کنم.مسلم است که ما در هجوم خیلی خوب هستیم ولی باید در قسمت های دیگر پیشرفت کنیم. چون انتظارات از بازیکنان بسیار بالاست.

,


سرمربی تیم ملی درباره تصمیم جنجالی AFC برای اعطای میزبانی مسابقات به بحرین هم گفت:این موضوع ناعادلانه است. باید از تلاش فدراسیون هم تقدیر کنم که سعی کردند این تصمیم را تغییر بدهند و به دادگاه های بین المللی شکایت کردند. من مربی هستم که آماده هر مساله ای هستم.

,
,

اسکوچیچ ادامه داد: باید این را بگویم که رئیس جدید انرژی جدیدی را را به همراه گروهش آورده و بلند پروازی در ایشان شاهد بودیم و همه امیدوارند مشکلات را حل کنند. در کل قطعا این تصمیم کنفدراسیون ناعادلانه بوده ولی ما برای این هر کاری کاملا آماده هستیم.

,


اسکوچیچ گفت: در آسیا می‌بینیم فوتبال ایران ارزش خودش را نشان داده و ما اعتماد به نفس خوبی داریم. مطمئن هستم که خدا به ما کمک می کند چون وقتی که ما انرژی می گذاریم خدا هم به ما کمک می کند.

,
,


اسکوچیچ درباره شرایط مدیریتی فدراسیون بعد از انتخابات این توضیحات را ارائه داد:مشکلات فراوانی وجود داشت و در روزهای اخیر من این موضوع را دیدم که چیزهای زیادی تغییر کرد اگر اوضاع که من همینطور پیش برود اوضاع خوبی می‌شود. پرونده ویلموتس و مشکلات زیادی در فدراسیون وجود داشته است. حتی مربیگری تیم ملی هم در این برهه کار راحتی نبوده ولی با تمام این فشارها سعی کردیم کار را به خوبی پیش ببریم. همین طور اقای رئیس صحبت کردم فکر می کنم جو خوبی داشتیم و شرایط بهتر خواهد شد.

,
,


سرمربی تیم ملی درباره هماهنگی های صورت گرفته برای اردوی کیش گفت:قبل از بازیها همه چیز را چک می‌کنیم. قبل از شروع اردو من زودتر به کیش خواهم رفا و همه چیز را چک می‌کنم. چرا که اصلا فرصت ریسک نداریم. ما باید آگاه باشیم از این موضوع که امتیازات کمتری نسبت به تیم ها داریم و هر کاری که از دست مان بربیاید انجام می دهیم.

,
,

سرمربی تیم ملی ایران درباره آنالیر حریفان و میران شناختی که ازآنها پیدا کرده گفت: همه بازیها را دیده ایم. من البته بازیهای تیم ملی ایران وهمینطور رقبایی که با آنها باید بازی کنیم را در چهار پنج سال گذشته دیده ام. ولی تا آن موقع ذهن را باز نگه می‌داریم. فکر می‌کنم عراق و بحرین تیم های عربی معروفی هستند. بخاطر همین تیم سوریه را برای بازی دوستانه انتخاب کردیم. منتهی فراموش نکنید در کنار شناخت از حریفان، من بیشتر از اینکه به تیم حریف دقت کنم تمرکزم را روی خودم میذارم.

,


اسکوچیچ راجع به بحث هماهنگی فدراسیون و انتخاب مدیر تیم ملی چه نظری دارد، ادامه داد: البته که من در جریان بودم و این انتخاب رئیس فدراسیون است. مثل همانطوری که در بحث کادر فنی انتخاب های خودم را دارم. من در کادر فنی دستیارهای خوبی آوردم. با مدیر جدید تیم ملی هم ملاقات کردم و می تواند به ما کمک کنند. می دانم که مردم انتظار اسم های بزرگ دارند و البته در گذشته و دور قبل اسم‌های بزرگ هم بوده‌اند ولی اسم بزرگ داشتن تنها برای حل مشکلات کافی نیست. ما هر کدام مسئولیت خودمان را داریم و می خواهیم کارمان را به صورت مثبت انجام دهیم.

,
,


اسکوچیچ سپس به سوالی درباره احتنال دعوت از سید جلال حسینی به خاطر درخشش در این سن و سال هم گفت: به صورت کلی می‌گویم او الگوی خوبی برای بازیکنان جوان است و به وسیله او میتوانند مسیر حرفه ای را پیدا کنند. من برای انتخاب بازیکنان تیم ملی بحث های کلان تر را میبینم. الان درست نیست که من بخواهم از بازیکنان اسم ببرم.

,
,


من به همه بازیکنان احترام می گذارم. ولی تاکید دارم بازیکنان جوان تر به سیدجلال نگاه کنند و رفتار حرفه ای این بازیکن را ببیند و یاد بگیرند.

,
,


وی درباره دعوت رامین رضاییان هم توضیح داد: من به دنبال یک دفاع راست هستم که بتواند در بازی گل بزند. ولی وظیفه دفاع راست چیز دیگری است. اگر بازیکنان در جای خود حرکت کنند فضای پشت را حفظ کنند. خیلی وقت ها در بحث انتقال حمله به دفاع، دفاع راست برنمی‌گردد. توپ های قطری که وارد دروازه می شود، را دفاع راست پوشش نمیدهد دفاع راست اول باید به فکر دفاع باشد اگر در میان راه سردرگم باشد این بازیکن نمی تواند دفاع راست خوبی باشد.

,
,

وی در پاسخ به این سوال که چرا یک بازیکن یا یک مهاجم را دعوت نکرده اید؟ گفت: ما با 6 مهاجم نمی توانیم بازی کنیم. به صورت کلی سر و شکل تیم را به هم می ریزد. مسلما در یک سیستیم نمی توانم 6 مهاجم قرار دهم. درباره گلرها انتخاب مان بر این است که هر کدام بهترین هستند را انتخاب کنیم. بعضی از آنها تجربه بیشتری دارند. ما با مربی دروزاه‌بانان که تجربه خوبی دارد تصگیر کلان تر را می‌بینم و برای همه اینها وقت می گذاریم.

,


اسکوچیچ در خصوص لیگ قهرمانان آسیا گفت:الان که این رقابتها ادامه دارند نمی توانم حرف بزنم و تمرکز تیم ها را به هم بزنم. بازیهای امشب را ندیدم و این تقصیر شماست. تک تک بازیها را می بینم و هیچ بازی از دستمان رد نمی شود. خیلی وقتها این است که انتظارم برآورده نمی شود و از مربیان می خواهم که بازیکنان را بهتر آماده کند و این یک مسئولیت ملی است ما فقط چند روز قبل از بازیها بازیکنان را در اختیار داریم.

,
,


وی ادامه داد: کسانی که من را می شناسند میدانند هرچیزی که در فکرم باشد را صادقانه می گویم. انرژی جدیدی دیدم و از این شرایط راضی هستم و اگر چیزی که به نظرم بیاد درست نیست، واکنش نشان می دهم. ما هدف بزرگی در سرمان داریم ولی فکر می کنم همه چیز روبه جلو حرکت می کند. چون من آدمی نیستم که ساکت بمانم. می دانید وقتی که اوضاع خوب پیش نرود تقصیر سرمربی است.

,
,


وی افزود:تمرکزم روی بازیها است و بازی به بازی پیش میرویم تیم خوبی داریم و توانایی انجام کار بزرگ داریم. البته مطمئن هستم میزبان حس راحتی نسبت به ما ندارند و آنها به خوبی از این موضوع آگاه هستند و با تغییراتی که اتفاق افتاده تغییر مربی یا بازیکن . فکر می کنم اوضاع تغییر می کند.باز هم میگویم تیم فوق العاده ای داریم و دوست دارم حمایت و انرژی مثبت را از سمت هواداران حس کنیم و با چهار پیروزی به جام جهانی صعود کنیم.به سه پیروزی و یک مساوی هم فکر نمیکنم. به دنبال 4 برد متوالی هستیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه