اخبار داغ

در گفتگو با فرماندار درگز مطرح شد؛

افزایش ۵ درصدی مشارکت در انتخابات شورای روستاها

افزایش ۵ درصدی مشارکت در انتخابات شورای روستاها
فراهی گفت: در مقایسه با دور گذشته، مشارکت مردم در انتخابات شورای روستاهای درگز ۵ درصد افزایش یافته، این در حالی است که به دلیل کاهش مشارکت در انتخابات شورای شهر، احتمال دارد انتخابات در دو حوزه چاپشلو و لطف آباد برگزار نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فراهی فرماندار درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن ارائه آماری در خصوص میزان مشارکت شهروندان درگزی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: همانگونه که قبلا بیان شد کل آمار ثبت نام کنندگان در شورای شهرهای ۴گانه ۷۲ نفر و کل آمار ثبت نام کنندگان در ۱۱۴ روستای شهرستان ۶۴۵ نفر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
وی افزود: این رقم در مقایسه با دور گذشته برای شورای شهر که ۱۰۸ نفر داوطلب داشت با کاهش ۴۰ درصدی و برای شورای روستا که ۶۲۰ نفر داوطلب داشت با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.
,
 
,
فرماندار درگز تبیین کرد: در حال حاضر با احتساب افراد رد صلاحیت شده و کسانی که از ادامه مراحل انصراف داده اند، درگز دارای ۲۱ کاندید، نوخندان ۱۱ کاندید و چاپشلو و نوخندان دارای ۵ کاندید تایید صلاحیت شده هستند. افرادی که رد صلاحیت شده اند از فردا به مدت ۴ روز فرصت دارند تا مراتب اعتراض خود را در هیئت نظارت استان اعلام کنند تا بررسی های دقیق تری صورت بگیرد.
,
 
,
فراهی تصریح کرد: نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها در روز ۲۱ اردیبهشت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید؛ حد نصاب برگزاری انتخابات شورای شهر ۶ نفر است و لذا برای نوخندان و چاپشلو اگر داوطلبان به حد نصاب نرسند عملا انتخابات در این دو حوزه برگزار نخواهد شد. امیدواریم در بررسی صلاحیت ها در هیئت نظارت استانی تعداد افرادی برگردند تا مشارکت در انتخابات بالاتر رود.
,
 
,
وی ابراز کرد: ما حتی راضی نیستیم یک روستا بدون شورا بماند چه برسد به شورای شهر که اثرگذاری و ضرورت آن بیشتر است. اگر انتخابات در دو حوزه چاپشلو و لطف آباد برگزار نشود، انتخابات بعدی در دور بعد یعنی سال ۱۴۰۴ برگزار می شود و کلیه وظایف مربوط به شورا از جمله انتخاب شهردار در این دوره بر عهده استانداری خواهد بود.
,
 
,
فرماندار درگز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر دلیل کاهش مشارکت در شوراهای شهر، توضیح داد: با توجه به اینکه دسترسی به افراد در روستاها راحت تر است، ترغیب و تبیین ضرورت حضور در انتخابات راحت تر و به تبع آن مشارکت هم بیشتر خواهد شد اما شورای شهر گرفتاری ها و سختی های خاص خود را بالاخص در این شرایط کمبود اعتبارات و منابع مالی دارد که باعث شده مشارکت در انتخابات شورا برای برخی افراد جذابیت چندانی نداشته باشد.
,
 
,
فراهی خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به کوچک بودن شهرستان، بعضی افراد نگران هستند که در انتخابات شرکت کرده و رد صلاحیت شوند، این برای وجهه اجتماعی افراد آنچنان جالب نیست. اما به هر حال در شرایط فعلی، گرفتاری شورای شهرهایی که همچون درگز درامد پایداری ندارند بسیار زیاد است و باید کسانی که واقعا علاقه و دغدغه خدمت دارند پای کار بیایند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه