اخبار داغ

یادداشت؛

اعتبار دیپلماسی مدیون اقتدارمیدان است!

اعتبار دیپلماسی مدیون اقتدارمیدان است!
آیا برای دپیلماسی بدون میدان ، آن هم برای کشوری که می خواهد روی پای خود بایستد و سر در برابر استکبار فرو نیاورد معنا دارد؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در مصاحبه ای به اصطلاح محرمانه به مرد میدان مقاومت تعرض هایی کرد و اعلام کرد: « دیپلماسی را فدای میدان کردیم و میدان هزینه ای برای دپیلماسی نکرد. در طول مدت زمان مسئولیت هیچ وقت نتوانستم که از فرمانده میدان بخواهم که اینکار را انجام بده چرا که من در دپیلماسی نیاز دارم؛ تقریبا هر بار که برای مذاکرات می رفتم این شهید سلیمانی بود که می گفت می خواهم تو این خواسته را بگویی و یا این نکته را بگیری! اما این که من از ایشان بخواهم که مثلا از هواپیمای ایران ایر در مسیر تهران – سوریه استفاده نکن؛ ایشان زیر بار نمی رفت. ما بسیاری از هزینه های دیپلماتیک که دادیم به خاطر این بود که میدان برای نظام اولویت داشت. یعنی در این حد دپیلماسی فدای میدان شد. وقتی میدان بخواهد به جای دپیلماسی تصمیم بگیرد؛ یعنی وقتی اهداف میدانی بر دپیلماسی و استراتژی کشور حاکم بشود آنها می توانند با ما بازی کنند»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
✍️در این خصوص نکاتی قابل تامل است:
, ✍️در این خصوص نکاتی قابل تامل است:,
 
,
اینکه گفته می شود این فایل محرمانه بوده است اما چگونه یک فایل محرمانه  وزارت خارجه از استودیو ایران اینترنشنال سر در می آورد سئوالی بی پاسخی بر روی صدها سئوال بی پاسخ از دولتی که بیشترین نیروی امنیتی را در پست های مختلف بکارگیری کرده است. این همه درز و راه نفوذ نوبر است.
,
 
,
🔹آیا برای دپیلماسی بدون میدان ، آن هم برای کشوری که می خواهد روی پای خود بایستد و سر در برابر استکبار فرو نیاورد معنا دارد؟! 
,
 
,
🔸قدرت و تفکر مردان خاکی و جان برکف #میدان بود که صنعت هسته ای را جان داد و غنی سازی اورانیوم را آغاز کرد و  دپیلمات های اتوکرده چشم آبی و قدرتی مثل امریکا را به خود آورد و  پای میز مذاکره کشاند اما این بار با ایرانی هسته ای طرف بودند! و گرنه بایستی همچون مذاکرات سال 82 تا 84 تیم مذاکره کننده فقط بله قربان گو و سوژه خاطره سازیهای تحقیرآمیز طرف های غربی می شدند(اشاره به خاطرات جک استروا)
,
 
,
🔸فرمانده میدان بود که خط اول مذاکره را در خاکریزهای عراق ، سوریه ، یمن ، لبنان و فلسطین می دید و خط شکنی کرد تا مردان دیپلماسی اتوکرده و ادکلن زده پشت درهای بسته بدور از تیر و ترکش با قدرتهای جهان به مذاکره بپردازند .
,
 
,
🔸میدان جان داد، میدان خون داد، میدان خود را به آب و آتش زد تا آمریکایی که خود را آقا بالاسر دنیا می دانست برای دیدار با ایرانیان بارها پیغام و پسغام بدهد.
,
 
,
🔹میدان بود که به قدرتهای دنیا این را فهماند که بدون ایران امنیت در منطقه معنا ندارد!
,
 
,
🔹فرمانده میدان حق داشت و دارد که دل خود را به دیپلماتهای تحصیل کرده در فرنگ خوش نکند چرا که تاریخچه این تفکر را می داند؛ اعتماد به غرب یعنی سر خم کردن و از آنها پیشروی و ازما پس رفت ! تاریخ ایران پر است از خیانت دیپلماتهایی که دل در گرو غرب داشتند تا توان داخلی و مردان میدان! از مشروطه تا کنون.
,
 
,
🔹دپیلماسی فدای میدان نشد بلکه این مردان دپیلماسی بودند که در پشت درهای بسته پشت مردان میدان را خالی می کردند و امضا پای تعهداتی زدند که جز"خسارت محض" چیزی عاید کشور نشد!
,
 
,
🔹پاداش فرمانده میدان موشک بود و بدنی تکه تکه و دستی از پیکر جدا؛ اما پاداش مردان دپیلماسی صدها سکه طلا برای ورق پاره ای که دیوانه ای در یک چشم بهم زدنی آن را زیر پا نهاد .
,
آنان دریافته بودند که در میدان نمی توانند با ما بازی کنند و دیدند که بازی را آنان شروع کردند اما با وعده 3 ماهه فرمانده میدان دودمان بازیگران داعشی آنان برای همیشه جمع شد.
,
هزینه دپیلماسی این بود که حتی کشوری همانند جیبوتی و یا کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس هم برای ما شاخ و شانه می کشیدند و از دپیلماسی ما جز لبخند حرکتی دیده نمی شد.
,
 
,
🔹هزینه دپیلماسی را در فاجعه منا به عینه دیدیم که آل سعود حتی حاضر به بازگرداندن پیکر های شهدای منا نمی شدند و نهیب مقتدرانه فرمانده آنان را به خود آورد و نه زانو زدن مرددپیلمات جلوی پای پادشاه فلان کشور عربی تا او را واسطه کند.
,
پس بهتر است جناب ظریف این را بداند مذاکرات و دست به عصا رفتن آمریکا و شاگردانش با ایران اسلامی حضور تفکر همین مردان میدان است وگرنه که خیالش از بابت حضور امثال شما و سایر دوستان تخت است.
,
 
,
🔹راستی جناب ظریف کدام هزینه از این بالاتر که فرمانده عالی نظامی و کابوس دشمنان ایران را آشکارا وحشیانه ترور کنند و با افتخار مسئولیت ان را به عهده بگیرند و حال یکی مثل شما اینگونه به ان فرمانده بی نظیر و اسطوره ایرانی جسارت کنید! کدام هزینه دیپلماسی با آن برابری می کند؟!
,
 
,
نویسنده: علی صالحی زاده
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه