اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور خبر داد؛

هشدار دامپزشکی به دامداران درباره گسترش بیماری زردی

هشدار دامپزشکی به دامداران درباره گسترش بیماری زردی
سلیمانی گفت: هرساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها بیماری "تیلریوز" در گاو و بابزیوز در گوسفند و بز که در ایران بنام زردی شناخته‌شده شیوع پیداکرده و خسارات فراوانی به صنعت دامداری تحمیل می‌نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سلیمانی، رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: هرساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها بیماری تیلریوز در گاو و بابزیوز در گوسفند و بز که در ایران بنام زردی شناخته‌شده شیوع پیداکرده و خسارات فراوانی به صنعت دامداری تحمیل می‌نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن بیان راه‌های پیشگیری و انتقال بیماری تصریح کرد: راه اصلی انتقال بیماری در دام‌ها گزش کنه آلوده به انگل هست، زمانی که کنه در مناطق آلوده یک حیوان را مورد گزش قرار دهد عامل بیماری را وارد بدن دام نموده سپس زنجیره انتقال از دام بیمار به دام سالم ادامه می‌یابد و مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری مبارزه با ناقل بیماری یعنی کنه‌هااست.

,

سلیمانی تأکید کرد: سم‌پاشی جایگاه دام در فصول گرم و فواصل زمانی مناسب برای از بین بردن کنه‌ها، حمام ضد کنه در گوسفند و بز و استفاده از سموم پور آن به نام پشت دام توصیه می‌گردد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات دامپزشکی به دامداران توصیه نمود سموم ضد انگل و ضد حشرات مورد نیاز را از داروخانه‌های دامپزشکی خریداری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه