اخبار داغ

دبیر ستاد کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی مطرح کرد:

احتمال وقوع سونامی ویروس هندی در نیمه شرقی کشور

احتمال وقوع سونامی ویروس هندی در نیمه شرقی کشور
روشنک گفت: ترس شنیده شدن صدای پای ویروس کرونای هندی با موج چهارم کرونا در مشهد لرزه بر اندام مردم انداخته است زیرا احتمال وقوع سونامی ویروس هندی در نیمه شرقی کشور وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین روشنک، دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: ستاد ملی کرونا باید قبول کنند که چگونه به اشتباه با تشویق سفرهای نوروزی توسط دولت و تمنای وزیر دلسوز بهداشت و درمان به‌جای فرماندهی حفظ سلامت مردم، این شرایط در کشور ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی افزود: ستاد ملی نباید با عادی‌انگاری کرونا در جامعه ایران و بزرگ جلوه‌دادن کشتار کرونا در کشورهای دیگر، وضعیت ویروس در کشور را بد از بدتر کند و لازم است مانند هند وضعیت بحرانی اعلام کند.

, .,

دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ستاد ملی کرونا لازم است با نگاه به آمار جمعیت حدود ۱.۴۰۰ میلیون نفری کشور هند و مقایسه آن با جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران که مشخص می‌کند هند ۱۷.۵ برابر ایران جمعیت دارد که در بحرانی‌ترین زمان، فقط ۲۷۰۰ نفر تلفات و ایران با ۸۰ میلیون جمعیت بیش از ۴۵۰ نفر تلفات (اعلام شده) داشته است.

, .,

وی افزود: حال با ضرب و تقسیم ساده و با توجه به نمودار، مشخص می‌شود که ایران به ازای هر میلیون نفر، بیش از ۵نفر تلفات و هند به ازای هر میلیون نفر کمتر از ۲نفر تلفات داشته است.

, .,

روشنک تصریح کرد: یعنی با توجه به نرخ جمعیت و با نگاه به این آمار کشور هند با تمام سر و صدای ایجاد شده، کمتر از یک سوم ایران تلفات دارد.

, .,

وی افزود: اگر چه همان ۲۷۰۰نفر تلفات هند نیز بسیار زیاد و جای تاسف دارد؛ لذا وضعیت بحرانی اعلام نموده‌اند، اما برای ایران خودمان که نسبت به جمعیت هند حدود سه برابر کشته کرونایی دارد، آیا نباید تاسف خورد و دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و وضعیت بحرانی اعلام کرد؟

,

دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی اذعان داشت: قبلا پیشنهاد شده بود که بهتر است دکتر نمکی دست از خواهش و تمنا بردارد که برای آن نمره ۲۰ گرفته و برای فرماندهی در مقابله با کرونا و ایستادگی در برابر کسانی که با تشویق سفر مردم را کشتند و آبروی فرماندهی مقابله با کرونا را بردند که فقط نمره ۵ آن هم برای اشک‌های دکتر نمکی می‌گیرد.

, .,

وی افزود: دکتر نمکی باید تا دیر نشده برود صداوسیما، رسما کسانی که مردم را به کشتن دادند و آبروی کاری ستاد ملی کرونا و دکتر نمکی را بردند به مردم و مقامات قضایی معرفی و شکایت کند، در این صورت شاید هیئت دولت مجبور شود به دلیل پرداخت دیه کشته‌شدگان مازاد ایرانی نسبت به مردم هند که این روزها معروف به بدترین شرایط کرونا هستند تدبیری در مهار این ویروس اتخاذ کنند.

,

روشنک گفت: جناب آقای دکتر نمکی که انسانی فداکار، ایثارگر و دلسوز هستند، حتما می‌دانند فرماندهی عملیات کادر ایثارگر درمان کشور برای مقابله با کرونا و حفظ جان مردم به وی واگزار گردیده است و ایشان مامور خواهش و تمنا و اشک ریختن یا وعده سرخرمن دادن به مردم نیستند.

, .,

وی افزود: ملت شریف ایران باید وضعیت بحرانی کرونا در کشور را درک کرده و برای مقابله با آن و کمک به مردم کم‌درآمد یا علی(ع) بگویند.

, .,

دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی تأکید کرد: بخصوص از مالکین درخواست می‌شود حداقل اجاره فرودین ماه را از مستاجرین کم‌درآمد خود در واحدهای مسکونی و به‌ویژه تجاری که تعطیل بوده‌اند، نگیرند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه