اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۸۴ پروژه ورزشی در سال گذشته/ از رتبه اول در آمار ازدواج تا توسعه ورزش در شهرستان‌های مرزی

بهره‌برداری از ۸۴ پروژه ورزشی در سال گذشته/ از رتبه اول در آمار ازدواج تا توسعه ورزش در شهرستان‌های مرزی
عزیزی گفت: اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال گذشته در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی ۸۴ پروژه ورزشی را در سراسر استان به بهره‌برداری رساند و از این حیث در بین استان‌های برتر کشور قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در خصوص دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال 1399، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برخلاف تمام مشکلات اقتصادی، معیشتی، تحریم ها و شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا در سال 1399، اما اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، رتبه اول ازدواج در سطح کشور، رتبه اول در حوزه مشارکت ها و رتبه دوم کشور را در برگزاری دیدارهای چهره به چهره و ملاقات های مردمی با مدیر کل را به دست آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, حوزه,

وی افزود: همچنین این اداره کل در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیز ؛ ۸۴ پروژه ورزشی شامل ۱۱ باب سالن ورزشی چند منظوره، یک استخر سرپوشیده، ۲ گود باستانی و زمین های چمن استاندارد و مینی را در سراسر استان به بهره‌برداری رساند و از این حیث در بین استان‌های برتر کشور قرار گرفت.

, توسعه, ورزشی,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به تعطیلی فعالیت‌های ورزشی به دلیل محدودیت های ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز، پویش های مختلف ورزشی در حوزه ملی و استانی اجرا شد که خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم پویش ورزش در خانه، رتبه هشتم اولین دوره لیگ تندرستی ایرانیان، رتبه دوم جشنواره جوان و مرزداری و رتبه برتر جشنواره ملی اتفاق، شد.

,

عزیزی گفت: در حوزه جوانان نیز ۱۸ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستانی برگزار و از ۵۶ طرح و پروژه سمن های جوانان و مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به ارزش ۸ میلیارد ریال، حمایت شد. همچنین ۵ خانه جوان در شهرستان های استان راه اندازی شد.

,

اهدای جهیزیه به 120 زوج جوان

, اهدای جهیزیه به 120 زوج جوان, اهدای جهیزیه به 120 زوج جوان,

وی با اشاره به برگزاری 157 کارگاه‌ آموزشی و مشاوره ازدواج در سطح استان و ۶۲ نشست با جوانان، اظهار کرد: به همت مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان، خیّران و سمن‌ها، سه جشنواره ازدواج آسان و آسمانی برگزار شد و تعداد ۱۲۰ زوج جوان با دریافت جهیزیه به خانه بخت رفتند.

,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی ۱۰ تعاونی جوانان در سال 1399 گفت: در سال گذشته ۱۸ مجوز سازمان مردم نهاد جوانان و ۱۳ سمن با امضای استاندار، صادر شد.

,

برگزاری 11 رزمایش کمک مومنانه

, برگزاری 11 رزمایش کمک مومنانه, برگزاری 11 رزمایش کمک مومنانه,

عزیزی بیان کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری، سال گذشته با همکاری جوانان و سازمان‌های مردم نهاد استان، ۱۱ رزمایش کمک مومنانه برگزار و مبلغ چهار میلیارد ریال جمع آوری و با اولویت روستاهای مرزی و کمتر برخوردار توزیع شد.

,

وی یادآور شد: بیش از ۱۹۰ برنامه فرهنگی هنری در حوزه جوانان اجرا شد و تعداد هزار و ۸۴ نفر در طرح سرباز مهارت در دوره‌های آموزشی ۸۰ ساعت آموزش مهارت های زندگی و کاری آموختند.

,

10 میلیارد ریال تسهیلات برای باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا

, 10 میلیارد ریال تسهیلات برای باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا, 10 میلیارد ریال تسهیلات برای باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا,

عزیزی با اشاره به صدور موافقت اصولی و مجوز فعالیت ۴۷ باشگاه ورزشی، گفت: همچنین سند توسعه ورزش قهرمانی استان برای حضور موفق ورزشکاران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین، المپیک ۲۰۲۴ و المپیک ۲۰۲۶ جوانان سنگال، در چهارچوب ترسیم چشم انداز بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت استان تدوین شد.

,

وی ادامه داد: در راستای حمایت از باشگاه های ورزشی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به این باشگاه‌ها پرداخت شد. همچنین در راستای توسعه ورزش نیز ۷۰ میلیارد ریال کمک ملی و استانی به هیئت های ورزشی استان و شهرستانی کمک و در همین زمینه ۵۲۰ رویداد فرهنگی و ورزشی در سطح استان برگزار شد.

,

راه‌اندازی و تجهیز 88 باب خانه ورزش روستایی

, راه‌اندازی و تجهیز 88 باب خانه ورزش روستایی, راه‌اندازی و تجهیز 88 باب خانه ورزش روستایی,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاهای کمتر برخوردار و محروم با جمعیت پایین خاطرنشان کرد: در این چهارچوب در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۸ باب خانه ورزش روستایی تجهیز و راه اندازی شد.

,

عزیزی با اشاره به موفقیت های این اداره کل در حوزه جذب خیّران و استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی و معین های توسعه استان گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته مرزی، تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد، وزارت نفت و فروش اموال مازاد، منعقد شد.

,

اجرای 16 پروژه ورزشی در درمیان

, اجرای 16 پروژه ورزشی در درمیان, اجرای 16 پروژه ورزشی در درمیان,

وی در این خصوص به گزارش عملکرد دو ساله اداره کل ورزش و جوانان استان در مناطق مرزی خراسان جنوبی پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته؛ در شهرستان مرزی درمیان، از 6 باب زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهر اسدیه و روستاهای مرزی منصورآباد، براندود،تخته جان، آنیک و خونیکسار بهره برداری شده است.

,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: همچنین سالن ورزشی چند منظوره روستای نوغاب هندوالان و 9 باب زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهرهای قهستان (دو باب در محله درخش و آسیابان)، طبس مسینا و گزیک و روستاهای نوغاب، درمیان، فورگ،کوشکک و دستگرد، آماده افتتاح است.

,

وی بیان کرد: بر این اساس در مجموع؛ 16 پروژه با مساحت 24 هزار متر مربع و سرمایه گذاری 80 میلیارد ریالی در این شهرستان با مشارکت بنیاد علوی اجرا شده که جمعیت 30 هزار نفری را برخوردار کرده است.

,

عزیزی، تجهیز و راه‌اندازی پنج باب خانه ورزش روستایی، اهدای یک دستگاه خودروی صفر آریسان به اداره ورزش و جوانان شهرستان و صدور معافیت پرداخت شهریه برای شرکت ورزشکاران شهرستان های مرزی در دوره های داوری و مربیگری در رشته های مختلف ورزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان، عنوان کرد.

,

وی همچنین به برگزاری مسابقات ورزش روستایی و عشایری جام خوشه چین در دو بخش بانوان و آقایان اشاره کرد و گفت: این مسابقات در مجموع با 9 رشته ورزشی و شرکت 900 نفر در سال 98 برگزار شد. همچنین 15 جشنواره بزرگ روستایی و عشایری هم در این شهرستان برگزار شده که در مجموع 5 هزار نفر تحت پوشش این برنامه های ورزشی قرار گرفته اند.

,

17 پروژه در نهبندان اجرایی شد

, 17 پروژه در نهبندان اجرایی شد, 17 پروژه در نهبندان اجرایی شد,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در شهرستان نهبندان نیز از دو باب سالن ورزشی در شهر نهبندان و 6 باب زمین چمن مصنوعی در شهر شوسف، روستاهای بندان، طبسین، منطقه عشایری دغال محمد، چهار فرسخ و میغان، بهره برداری شد.

,

عزیزی افزود: هشت زمین چمن مصنوعی در روستاهای کلاته سیدعلی، چاه عباس اردنی، برک، سهل آباد، مهل آباد، دهسلم، طارق و ابراهیمی افتتاح و سالن ورزشی چند منظوره چاه دراز و توسعه سالن ورزشی دهک هم کلنگ زنی شده است.

,

وی اظهار کرد: بر این اساس؛ در این شهرستان در مجموع 17 پروژه با مساحت  24 هزار مترمربع و سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال اجرا شده و یا در حال اجرا است که 25 هزار نفر را تحت پوشش خدمات ورزشی خود قرار می دهد.

,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآر شد: این پروژه ها با مشارکت بنیاد برکت، وزارت نفت و بنیاد مستضعفان به فرجام رسیده است.

,

عزیزی، تجهیز و راه اندازی پنج باب خانه روزش روستایی، اهدای یک دستگاه خودروی سواری صفر به اداره ورزش و جوانان شهرستان و صدور معافیت پرداخت شهریه برای شرکت ورزشکاران شهرستان های مرزی در دوره های داوری و مربیگری در رشته های مختلف ورزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان دانست و گفت: مسابقات ورزشی روستایی و عشایری جام خوشه چین در این شهرستان هم با 9 رشته ورزشی و شرکت 750 نفر در سال 98 برگزار شد.

,

وی افزود: هشت جشنواره بزرگ روستایی و عشایری نیز در این شهرستان برگزار شد  که در مجموع حدود 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش برنامه های ورزشی شهرستان قرار گرفته اند.

,

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی برای 9 پروژه در سربیشه

, سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی برای 9 پروژه در سربیشه, سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی برای 9 پروژه در سربیشه,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در خصوص اقدامات انجام شده در شهرستان مرزی سربیشه اظهار کرد: در این شهرستان نیز از یک باب استخر سرپوشیده ورزشی در شهر سربیشه و 5 باب زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهر درح و روستاهای لانو، نازدشت، ماخونیک و گلوباغ و سالن ورزشی دهستان لانو بهره برداری شده است.

,

عزیزی با اشاره به افتتاح زمین های چمن مصنوعی روستاهای مختاران و ماهیرود در هفته دولت سال 1400، گفت: بر این اساس در این شهرستان هم 9 پروژه با مساحت 13 هزار و 500 متر مربع اجرا شده که برای آن  120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

,

وی با بیان اینکه این پروژه ها با مشارکت  کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ، وزارت نفت و بنیاد مستضعفان اجرا شده است، افزود: جمعیت بهره مند از این پروژه ها نیز 15 هزار نفر خواهد بود.

,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در این شهرستان هم تجهیز و راه اندازی 4 باب خانه روزش روستایی، اهدای یک دستگاه خودروی سواری صفر به اداره ورزش و جوانان شهرستان و صدور معافیت پرداخت شهریه برای شرکت ورزشکاران شهرستان های مرزی در دوره های داوری و مربیگری در رشته های مختلف ورزشی، انجام شده است.

,

عزیزی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی روستایی و عشایری جام خوشه چین در این شهرستان هم برگزار شده است، گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در مجموع با 9 رشته ورزشی و شرکت 810 نفر در سال 98 برگزار شد.

,

وی ادامه داد: همچنین برگزاری 23 جشنواره بزرگ روستایی و عشایری نیز برگزار شده که در مجموع جدود 8 هزار نفر تحت پوشش برنامه های ورزشی این شهرستان قرار گرفته اند.

,

برخورداری جمعیت 40 هزار نفری از پروژه‌های ورزشی زیرکوه

, برخورداری جمعیت 40 هزار نفری از پروژه‌های ورزشی زیرکوه, برخورداری جمعیت 40 هزار نفری از پروژه‌های ورزشی زیرکوه,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در شهرستان مرزی زیرکوه نیز شاهد افتتاح و بهره برداری از یک باب سالن ورزشی چند منظوره در روستای افین و 8 باب زمین چمن مصنوعی در روستاهای استند، محمدآباد، فندخت، کبودان، گزخت، بقرایی، پیشبر و شهر آبیز ، افتتاح گودباستانی پوریای ولی شهر حاجی آباد، زمین چمن 10 هزار متر مربعی فوتبال مرکز شهرستان و ساختمان اداره ورزش و جوانان، بوده ایم.

,

عزیزی افزود: زمین های چمن مصنوعی روستاهای بمرود، اردکول، اسفاد، فخران، پردان و پایهان و 3 باب فضای ورزشی ساحلی در روستاهای بارنجگان، چاه زرد و چشمه بید در دهه فجر 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی بیان کرد: بر این اساس 22 پروژه با مجموع حدود 39 هزار و 500 هزار متر مربع مساحت با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال در این شهرستان با مشارکت بسیج سازندگی در حال اجرا یا اجرا شده است که جمیت 40 هزار نفری را برخوردار می کند.

,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی روستایی و عشایری جام خوشه چین در سال 1398 در این شهرستان، گفت: 860 نفر در این مسابقات شرکت کردند. همچنین 14 جشنواره بزرگ روستایی و عشایری نیز در این شهرستان برگزار شد که در مجموع 5 هزار نفر تحت پوشش برنامه های ورزشی این شهرستان قرار گرفته اند.

,

عزیزی تجهیز و راه اندازی 5 باب خانه روزش روستایی، اهدای یک دستگاه خودروی سواری صفر به اداره ورزش و جوانان این شهرستان و صدور معافیت پرداخت شهریه برای شرکت ورزشکاران شهرستان های مرزی در دوره های داوری و مربیگری در رشته های مختلف ورزشی را از اقدامات انجام شده در این شهرستان دانست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه