اخبار داغ

طی مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کمپ تمرینی کشتی جهان در خانه کشتی شهید صدرزاده مطرح شد؛

قالیباف: هزینه‌کردن برای ورزش، دورریختن پول نیست/ سلطانی‌فر: به تاریخ‌سازی مجدد کشتی امیدواریم/ دبیر: به خیلی چیزها متهم شدم!

قالیباف: هزینه‌کردن برای ورزش، دورریختن پول نیست/ سلطانی‌فر: به تاریخ‌سازی مجدد کشتی امیدواریم/ دبیر: به خیلی چیزها متهم شدم!
با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس مجلس شورای اسلامی، خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده به عنوان بزرگترین کمپ تمرینی کشتی در جهان به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده پس از ۷ ماه فعالیت بازسازی باهزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد تومان، ظهر امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در محل مجموعه ورزشی آزادی (فدراسیون کشتی) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، حمید سوریان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، تعدادی از نمایندگان مجلس و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، پیشکسوتان و کشتی‌گیران افتتاح شد.

, خبرگزاری , دانا,

در قسمت‌های مختلف این مراسم یاد و خاطره کشتی‌گیر شهید مصطفی صدرزاده در حضور خانواده این شهید بزرگوار گرامی داشته شد و فیلمی از تمرینات کشتی و صحبت‌های وی و همچنین لحظه شهادت او در میدان نبرد سوریه برای حضار به نمایش درآمد. همچنین یاد و خاطره مرحوم فریدون قنبری ملی‌پوش اسبق کشتی ایران نیز با پخش فیلمی از دوران قهرمانی وی در حضور همسرش گرامی داشته شد.

,

سالن شهید مصطفی صدرزاده با امکاناتی نظیر سالن کراس‌فیت، بدن‌سازی، فیزیوتراپی، ماساژ، استخر و سونا و اتاق های اسکان قرار است به عنوان محل اردوی تیم های ملی کشتی مورد استفاده قرار گیرد. این سالن به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپ تمرینی تیم‌های ملی کشتی در جهان یاد شده و قرار است که محل جدیدی برای برگزاری اردوهای تمرینی تیم‌های ملی کشتی کشورمان باشد.

,

دبیر: به خیلی چیزها متهم شدم!

, دبیر: به خیلی چیزها متهم شدم!,

در ابتدای این مراسم، علی‌رضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: ما چهار زیرساخت اصلی شامل سالن توفیق جهان‌بخت، خانه‌های کشتی شهیدان صدرزاده و هادی و ساختمان اداری فدراسیون کشتی را داشتیم که همه آنها برای ۲۵ تا ۳۰ سال آینده بازسازی شد. هر چیزی که به کشتی‌گیر انگیزه می‌دهد در این سالن جدید وجود دارد.

,

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در قدیم به خاطر بودجه مترو یا بافت فرسوده باید به مجلس می‌رفتیم و لابی می‌کردیم، شما می‌دانید که شرایط سخت بود، حالا شما آن طرف میز هستید و این اتفاقات هنوز وجود دارد. من در کشتی به خیلی چیزها متهم شدم، اگر اعتراض می‌کنم از روی نفس نیست. من اینجا آمدم که کشتی رشد کند.

رئیس فدراسیون کشتی در خاتمه صحبت‌هایش گفت: ما ۵۱ فدراسیون داریم که در مضیقه  هستند، چرا که چانه ورزش کشور کوچک بسته شده است. با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک جلسات مختلفی برگزار می‌کنیم اما بودجه محدود است. شما با فدراسیون‌ها جلسه بگذارید، کشتی، تکواندو، کاراته، وزنه‌برداری و رشته‌های دیگر مشکل دارند. کشتی مانند فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای بومی است و از دوره هخامنشیان قدمت دارد. خواهش ما این است برنامه ویژه داشته باشید و آن را به ۱۴۰۱ ارجاع ندهید.

,
,
,

, ,

سلطانی‌فر: به تاریخ‌سازی محدد کشتی در المپیک امیدواریم

, سلطانی‌فر: به تاریخ‌سازی محدد کشتی در المپیک امیدواریم,

در ادامه هم مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در تریبون حاضر شد و گفت: من در خلال مراحل بازسازی این مجموعه از نزدیک شاهد تلاش‌های صورت گرفته بودم. زیرساخت‌هایی فراهم شد تا کشتی ایران باز هم تاریخ‌سازی کند و بار سنگین ورزش را به دوش بکشد. در مراحل بازسازی خانه کشتی شهید صدرزاده بر اساس اطلاعات موجود رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که از منابع مختلف تامین شد. از این رو به رئیس فدراسیون کشتی خسته‌نباشید می‌گویم و امیدوارم این تلاش‌ها در روند مهمترین آوردگاه‌های ورزشی جهان از جمله المپیک به ثمر بنشیند. من چند باری با کشتی‌گیران و مربیان صحبت کردم، آنها با انگیزه تلاش و تمرین می‌کنند تا موجبات افتخارآفرینی کشورمان فراهم شود.

سلطانی‌فر بیان داشت: در تاریخ ورزش کشور چه در المپیک در جهانی پر افتخارترین ورزشکاران را در رشته‌های سنتی شاهد بودیم؛ از نسل گذشته عبدالله موحد با ۶ طلای المپیک و جهان، از نسل فعلی حمید سوریان با ۷ مدال طلای جهان و المپیک پرافتخارترین ورزشکاران هستند. البته حق هادی‌ساعی ضایع نشود که او در المپیک پرافتخارترین ورزشکار بوده است اما کشتی به خاطر این ظرفیت‌هایی که دارد باعث شد انتظار بهترین نتایج از این رشته وجود داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: کمک خوبی از سوی دولت و مجلس به ورزش شده با این هدف که در آوردگاه‌های مهم با آرامش نتایج خوبی بگیرند. با افزایش قیمت ارز اعزام های ما در آینده با مشکلاتی روبرو خواهد شد که باید نگاه ویژه به فدراسیون‌ها صورت بگیرد. امیدوارم کاروان شادی آفرین ورزش مسیر خود را با سرعت بیشتری طی کند.

,
,
,
,
,

, ,

قالی‌باف: هزینه‌کردن برای ورزش، دورریختن پول نیست

, قالی‌باف: هزینه‌کردن برای ورزش، دورریختن پول نیست,

در خاتمه مراسم نیز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من از مسئولان فدراسیون، حمایت‌های وزیر ورزش و همه دست اندرکاران که تلاش کردند این مجموعه را به این زیبایی بازسازی کنند تا محل پرورش پهلوانان آینده باشد، تشکر می‌کنم. در این محفل یاد همه شهدا به ویژه شهدای ورزشی را گرامی می‌داریم. به عنوان یک خدمتگزار این نکته را می‌گویم که یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز از هر منظری نگاه کنیم، بحث مربوط به ورزش است. ورزشکار حاشیه و اضافی نیست، ورزش در متن جامعه و زندگی یکایک افراد می‌تواند تاثیرگذار باشد. ورزش موضوع فردی است و هم در جامعه، خانواده، ملی و جهانی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود یادآور شد: ورزش در عرصه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست نقش کلیدی دارد، فقط کافیست به ابعاد این موضوع توجه کنید. اگر گفته می شود هزینه کردن در ورزش سرمایه‌گذاری است از همین ابعاد است.

قالیباف با اشاره به اینکه ورزش بر رشد اقتصادی کشورها هم تاثیر می گذارد، بیان کرد: امروز در سلامت جسمی و روحی جامعه و پیشگیری از آسیب ها، ورزش تاثیر گذار است. در حوزه‌های سیاسی هم می‌بینید چگونه افتخار آفرینان در رشته های مختلف در شناختن فرهنگ سرزمین موثر هستند و در ارتباطات بین المللی و صلح جهانی تاثیر می گذارند. در جامعه ما که جزو جوانترین جامعه دنیا هستیم اوقات فراغت غنی شده و تفریحات سالم با کمترین هزینه فقط در ورزش دیده و لمس می‌شود. وظیفه همه ما این است که ورزش از بعد قهرمانی و همگانی توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به پایه‌های ورزش و استعدادیابی موضوع مهم و جدی است. بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و من به عنوان یک خدمتگزار توفیق خدمت را داشتم. امروز نمی‌توانم بگویم باید و باید یا این وعده را بدهم این کار یا آن کار را خواهیم کرد. من همیشه به ورزش باور داشتم همانطور که نقش مسجد را در نوجوانی و جوانی دیدم نقش ورزش در زندگی خودم دیدم.

قالیباف با اشاره به اینکه به موضوع ورزش به صورت جدی پرداخته، تصریح کرد: زمانی که در نیروی انتظامی بودم به ورزش توجه داشتم. همانطور که دیدید باشگاه پاس راه اندازی شد و در همه رشته ها فعالیت داشت، تا قهرمانی کشور و معرفی چهره ها پیش رفت. قهرمانی پاس در فوتبال کشور در آن دوره اتفاق افتاد. زمانی که در شهرداری بودم به موضوع ورزش عمیقاً توجه کردم، بیش از ۱۰۰۰ زمین چمن در شهر تهران ساخته شد، سالن‌های متعدد و ورزشگاه‌های چند هزارنفری ساخته شد. اینهاست که جوانان را زنده نگه می دارد. حالا که در اینجا هستم توفیق و خدمت دارم، پای همه چیز هستیم چون هزینه کردن در ورزش پول دور ریختن نیست.

وی نهایتاً گفت: البته شرایط اقتصادی در کشور سخت است اما نباید از مسائل تربیتی، فرهنگی و اوقات فراغت غفلت کرد، به خصوص در این بحران کرونا. باید بیش از گذشته توجه کنیم، دست به دست هم دهیم، با اعتماد تلاش و کار کرده تا بتوانیم با تحریم ها مبارزه کنیم‌.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه