اخبار داغ

بنا به پدیده کشتی فرنگی اعتماد کرد

کشتی فرنگی انتخابی المپیک| علیزاده نماینده ایران در ۸۷ کیلو/ مصاف قهرمان آسیا با مدعیان بزرگ برای سهمیه توکیو

کشتی فرنگی انتخابی المپیک| علیزاده نماینده ایران در ۸۷ کیلو/ مصاف قهرمان آسیا با مدعیان بزرگ برای سهمیه توکیو
اتحادیه جهانی اسامی کشتی‌گیران حاضر در پیکارهای گزینشی المپیک در صوفیه بلغارستان را منتشر کرد که ناصر علیزاده به عنوان نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران معرفی شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های جهانی کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد و فرنگی مردان و کشتی زنان به عنوان آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک توکیو از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت به میزبانی صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود و ۴۷۴ کشتی‌گیر از ۸۴ کشور جهان در این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کشتی‌گیرانی که در وزن‌های خود به فینال می‌رسند، سهمیه بازی‌های المپیک توکیو را کسب خواهند کرد.  آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک برای همه مدعیان در سرتاسر جهان صوفیه بلغارستان خواهد بود.  آن دسته از کشتی‌گیرانی که در گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند،  برای گرفتن سهمیه المپیک باید در پیکارهای گزینشی المپیک که در سطح جهانی اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان (۶ تا ۹ مه برابر با ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت) برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.
,
 
,
اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۴۷۴ کشتی گیر معرفی شده از سوی ۸۴ کشور جهان برای حضور در رقابت های جهانی گزینشی المپیک به میزبانی بلغارستان را اعلام کرد که در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی نام ناصر علیزاده فرنگی کار جوان ایران برای کسب تنها سهمیه باقیمانده کشتی ایران به چشم می خورد.
,
 
,
 برهمین اساس نماینده کشورمان این فرصت را دارد تا در بلغارستان برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان برود.
,
در وزن ۸۷ کیلوگرم ۳۰ فرنگی‌کار معرفی شده‌اند که با توجه به اینکه برخی کشورها ۲ نماینده معرفی کرده‌اند این لیست دستخوش تغییر خواهد بود.
,
در جمع مدعیان وزن ۸۸ کیلو نماینده روسیه دیوید چاکوتادزه دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ریو است. متهان باشار دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان از ترکیه، آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۸ از ارمنستان، زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا ۲۰۲۱ از صربستان و کریستوفر برگ دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از سوئد از دیگر مدعیان انتخابی المپیک در وزن ۸۷ کیلوگرم هستند.
,
 
,
علیزاده که چندی پیش در نخستین حضور خود در رقابت های بین المللی با اقتدار به مدال طلای آسیا رسید، اینبار در ماموریتی سخت باید مقابل کشتی گیران مطرح جهان برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک به میدان برود.
,
حسین نوری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت های گزینشی قاره آسیا بود اما در حالیکه کار بسیار ساده ای برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک داشت در ثانیه های پایانی مقابل حریف گمنام چینی شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.
,
 
,
کشتی فرنگی ایران تاکنون ۵ سهمیه دیگر را کسب کرده و آخرین سهمیه باقیمانده در وزن ۸۷ کیلوگرم است. کشتی آزاد ۶ سهمیه کامل المپیک (۳ سهمیه در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ و ۳ سهمیه در رقابت های آسیایی گزینشی المپیک) را از آن خود کرده است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه