اخبار داغ

ایلام در زمره گرانترین استان های ایران است؛

گرانترین استان کشور ماحصل ضعف مدیریت اقتصادی در ایلام

گرانترین استان کشور ماحصل ضعف مدیریت اقتصادی در ایلام
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ماه سال جاری مربوط به استان ایلام است که تورم ۵۸.۱ درصدی را تجربه کرده است و ایلام را گرانترین استان کشور معرفی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، ساکنان غربی‌ترین منطقه کشور از محروم ترین مردم کشور به شمار می روند. و اگر از معضل شیوع کرونا ویروس که گریبان استان ایلام را گرفته و دامنه محرومیت را گسترده تر کرده بگذریم، سالیان متمادی است که درگیر معضلاتی گوناگون نظیر بالا رفتن سن ازدواج که خود به تنهایی می تواند آثار منفی را برای جامعه به دنبال داشته باشد، فقر، بیکاری، سطح درآمد پایین و ... شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

فقر و محرومیت استان ایلام در حالی در میان مردم ریشه افکنده است که اگر مسئولین رده بالای کشوری گوشه چشمی به آن داشته باشند و تنها اندکی از سهم ذخایر نفت و گاز این منطقه را به مقوله محرومیت‌زدایی اختصاص دهند می‌توان ریشه‌کنی فقر و محرومیت را شاهد بود؛ البته این موضوع را با توجه به پتانسیل بالای استان ایلام نمی‌توان یک درخواست عاجزانه تلقی کرد بلکه وظیفه ای است بر گردن دولت و مسئولین.

,

محرومیت ایلام به گونه ای است که سال گذشته "علی اکبر بسطامی"، نماینده ایلام اعلام کرد که درجه فلاکت در برخی از نقاط استان ایلام بالای ۵۳ درصد است و همچنین امسال بر اساس اعلام مرکز آمار ایران بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ماه سال جاری مربوط به استان ایلام است که تورم ۵۸.۱ درصدی را تجربه کرده است و ایلام را گرانترین استان کشور معرفی کرده است و این در حالی است که میانگین نرخ تورم کشور در سال جاری ۴۹.۵ درصد است.

,

حال سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا استانی با ظرفیت و پتانسیل بالای ذخایر نفت و گاز و همچنین وجود معادن کم‌نظیری مانند معدن "بیتومین" (قیر طبیعی) که بزرگترین معدن قیر طبیعی در خاورمیانه است باید تا این حد محروم بماند و از کمترین امکانات رفاهی و حتی همچنین از زیرساخت های مناسب درون شهری و برون شهری که می تواند در راه توسعه استان مفید واقع شود نیز برخوردار نباشد.

,

قطعاً دلیل اصلی این همه محرومیت با وجود پتانسیل بالای موجود در استان، می تواند ضعف و ناکارآمدی مدیرانی باشد که سواد، توان و تخصص کافی برای برون رفت استان ایلام در مقوله محرومیت را ندارند و هیچ گونه انتقاد سازنده‌ای در راستای پیشرفت و آبادانی استان هم قبول نمی کنند.

,

نمایندگان، نسبت به مسئله معشیت مردم بی تفاوت نخواهند بود

, نمایندگان، نسبت به مسئله معشیت مردم بی تفاوت نخواهند بود, نمایندگان، نسبت به مسئله معشیت مردم بی تفاوت نخواهند بود,

در همین رابطه "علی اکبر بسطامی"، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰ به ۴۹.۵ درصد و نرخ تورم میانگین ۱۲ ماهه به ۳۸.۹ درصد رسید که تورم در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.

,

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰، استان ایلام در رتبه اول گران‌ترین استان‌های کشور قرار گرفته است.

,

بسطامی افزود: بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۸.۱ درصد در حالی به ایلام رسیده است که هم اکنون بی برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان کاملاً مشهود است.

,

وی بیان کرد: متاسفانه همه امور استان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و همین هم بهانه خوبی برای پوشش کم‌کاری در سایر حوزه‌ها شده است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بالا بودن نرخ بیکاری، پایین بودن سطح درآمد مردم و از سوی دیگر تورم افسارگسیخته حاکم و تبدیل شدن این استان به عنوان گران‌ترین استان کشور، به شدت مردم را در تنگنای اقتصادی قرار داده است.

,

وی ادامه داد: این در حالی است که مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برنامه مناسبی نیز برای خروج از این شرایط ندارند.

,

بسطامی با انتقاد شدید از این وضعیت، از استاندار و مدیران اقتصادی استان خواست، برنامه‌های خود را برای مهار تورم، کنترل قیمت‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین راهکارهای مشخص برای حمایت از تولید و برداشتن موانع فرا روی فعالان اقتصادی از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.

,

وی ابراز کرد: نمایندگان مردم استان نسبت به این مسئله که مستقیم با معشیت مردم ارتباط دارد، بی تفاوت نخواهند بود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه