اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری سمنان:

شوراها ابزار تجلی اراده مردم هستند/ مردم با حضور حداکثری در تعیین سرنوشت خود ایفای نقش کنند

شوراها ابزار تجلی اراده مردم هستند/ مردم با حضور حداکثری در تعیین سرنوشت خود ایفای نقش کنند
سیدعباس دانایی با اشاره نقش مهم مردم در تعیین سرنوشت کشور گفت: مردم با حضور خود در انتخابات می توانند در تعیین سرنوشت خود نقش بسیار مهمی ایفا کنند زیرا شوراها ابزار تجلی اراده مردم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس دانایی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن تبریک هفته شوراها و با اشاره به فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با شش اصل به شوراها اشاره می کند که نقش پارلمان های محلی را ایفا می کنند و طبیعتا سهم و نقش بسزایی در عمران و آبادی مناطق شهری و وستایی خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دانایی با بین اینکه شوراها در مناطق شهری در سال 77 به صورت رسمی در کشور شکل گرفت، خاطر نشان کرد: از سال 77 تا امروز 5 دوره انتخابات شوراها برگزار شده و در این 5 دوره در بسیاری از شهر های کشور، مطلعین و افراد متخصص و کاردانی بودند که با رای و انتخاب مستقیم مردم انتخاب شدند و با شناخت کامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهر خود برای شهر تصمیمات خوبی اتخاذ و در جهت عمران و آبادی شهر تلاش بسیاری کردند.

,

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با اشاره به اضافه شدن شوراهای اسلامی روستا به این مجموعه مردمی با ارزش تصریح کرد: در روستاها نیز اعضای شوراهای اسلامی روستا با رای مستقیم مردم انتخاب و نقش بسیار ارزنده ای برای عمران و آبادی روستای خود ایفادکردند و با تشکیل دهیاری ها در روستا و دریافت کمک های دولتی از محل ارزش افزوده و سایر منابع اعتباری که به صورت کمک به عمران روستاها انجام شده در بسیاری از روستاها مهاجرت معکوس اتفاق افتاده است.

,

وی افزود: عملکرد کلی شوراهای شهر و روستا در 5 دوره اخیر در کشور با وجود مشکلاتی که در برخی مناطق وجود دارد بسیار مطلوب و مفید بوده و موضوع انتخاب شورا ها توسط خود مردم و از میان مردم اتفاق مهمی در عمران و آبادانی آن محل با شناخت کامل این افراد از حوزه انتخابیه رخ داده است.

,

دانایی با بیان اینکه قبل از حضور شوراها استانداران نقش نمایندگان مردم در شهر و روستا را ایفا میکردند اظهار کرد: امروز با حضور خود مردم شهر و روستا در پارلمان های محلی با آشنایی کامل، انتظارات مردمی بیشتر شده و شوراها و تصمیمات انان در شهر تجلی پیدا کرده  و بر اساس اصول قانون اساسی شوراها ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده هستند و این اتفاق در شوراهای اسلامی اتفاق افتاده است.

,

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان درباره وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بیان کرد: استان سمنان 21 شهر و 21 حوزه انتخابیه شهری و 307 روستا و همچنین 307 حوزه انتخابیه روستایی داشته و در 28 خرداد در 328 حوزه انتخابیه شهری و روستایی اتتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد و خوشبختانه در تمام این حوزه ها حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات به دست آمده است.

,

وی افزود: حضور حداکثری مردم بر صندوق های رای تاثیر بسیار زیادی در انتخاب افراد شایسته در پارلمان های محلی داشته و 4 سال این اعضا ایفای نقش ویژه ای برای عمران و ابادی شهر و روستا داشته و مردم درتصمیم گیری ها دخیل خواهند بود و با انتخاب درست مردم، شاهد روی کار آمدن افرادی با تجربه، کاردان، دلسوز، مدیر و دغدغه مند برای مردم خواهیم بود تا شوراهایی مطمئن و شایسته منتخب مردم فهیم شوند.

,

دانایی با اشاره به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره ششم، ابراز کرد: آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا  در دوره ششم از 14 مرداد ماه بوده و تا روز 13 مرداد ماه، شوراهای اسلامی دوره پنجم فعالیت خواهند کرد و خوشلختانه در همه شهر ها و روستا ها فعالیت ها چشم گیر یوده و با عظمی راسخ و مصمم تر در ماه های باقی مانده، دوران خدمت خود را به بهترین نحو پشت سر گذاشته و رسالت خود را به بهترین شکل انجام خواهند داد.

,

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان درباره وضعیت صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تا امروز 87 درصد از داوطلبان مناطق شهری تایید صلاحیت شده اند و مراحل بررسی صلاحیت داوطلبین شوراهای اسلامی روستا در حال انجام است.

,

وی ادامه داد: آن تعداد از افرادی که صلاحیت آنان به تایید نرسیده، از 9 تا 12 اردیبهشت فرصت دارند به هیئت نظارت استان و یا فرمانداری ها مراجعه کرده و براساس ماده 53 قانون شکایت خود را تسلیم کرده و پس از بررسی نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه