اخبار داغ

امام جمعه یزد:

دغدغه اصلی شهید مطهری هدایت جامعه بود/ آموزش‌ در مدارس با معنویت همراه باشد

دغدغه اصلی شهید مطهری هدایت جامعه بود/ آموزش‌ در مدارس با معنویت همراه باشد
آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: دغدغه اصلی شهید مطهری هدایت و اصلاح جامعه بود و هر کجا بدعتی می‌دید درباره آن کتاب می‌نوشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری یک معلم واقعی و فردی با اثرگذاری بسیار بالا در جامعه و یک راهنما و الگو برای داشتن یک زندگی معنوی و خدایی است و معلمان ما می‌توانند از این معلم بزرگ الگو بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: دغدغه اصلی شهید مطهری هدایت جامعه بود و به رغم اینکه در حوزه علمیه قم منزلت علمی بالایی داشت به حدی که اگر می‌ماند جزو مراجع بزرگ می‌شد، اما این جایگاه و شأن و مقام را رها کرد و به دانشگاه رفت و به هدایت دانشجویان پرداخت.

,

ناصری با بیان اینکه هر کتاب و هر خط از کتاب شهید مطهری یک مطلب و علم به یک پند است، افزود: این شهید والامقام ارتباط قوی با خدا برقرار کرده بود و همواره متذکر به خدا بود.

,

*هیچکس در امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه شهید مطهری نمی‌رسد

, *هیچکس در امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه شهید مطهری نمی‌رسد,

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه شهید مطهری برای طلاب و روحانیون نیز الگوی بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: این شهید والامقام گاهی در برخی مساجد که شاید فقط 10 نفر پای منبرش بودند نیز سخنرانی و موارد بسیار مهمی را مطرح می‌کرد که همه آنها ضبط شده و به طور مستند نیز وجود دارد.

,

ناصری ادامه داد: شهید مطهری درد دین داشت و در امر به معروف و نهی از منکر هیچکس به پای او نمی‌رسید و هر کجا بدعتی در جامعه می‌دید، درباره آن کتاب می‌نوشت.

,

وی عنوان کرد: علما وارث علم انبیاء هستند و شهید مطهری نیز به عنوان یک عالم برجسته دینی، دراست و وراثت علمی را در کنار یکدیگر داشت زیرا علم او اثرگذار و ناجی انسان‌ها و دارای نور الهی بود.

,

*معلمان باید برای انسان‌ها و تربیت الهی آنها دغدغه داشته باشند

, *معلمان باید برای انسان‌ها و تربیت الهی آنها دغدغه داشته باشند,

ناصری با اشاره به اینکه معلمی را شغل انبیاء دانسته‌اند، اظهار داشت: معلم باید به واسطه عشق به خدا و خداشناسی نورانیت درونی پیدا کند و برای انسان‌ها و تربیت الهی آنها دغدغه داشته باشد و آنگاه است که می‌توان شغل او را شغل انبیاء دانست.

,

امام جمعه یزد بیان کرد: انسان از خاک سرشته شده و آنچه به انسان ارزش می‌دهد، ماهیت و حقیقت خدایی او است که اگر از این حقیقت فارغ شود، دیگر ارزش و جایگاهی ندارد همانند چراغ خاموشی که تنها برای زینت فضا مناسب است و نوری ندارد.

,

وی تاکید کرد: آنچه که معلمان ما می‌توانند از شهید مطهری الگو بگیرند، همان دغدغه و تلاش شهید مطهری برای انسان سازی و مرتبط کردن انسان‌ها با خدا و کمک به رشد آنهاست.

,

ناصری ادامه داد: به فرموده حضرت علی(ع) انبیاء آمده‌اند که دفینه‌های عقلی ما را بیرون بکشند و آنچه در سرشت ماست استخراج کنند و انسان‌ها را به وسیله این عناصر وجودی، هدایت کنند اما اندیشه و فکر و قدرت عاقله نیاز دارد که اینها را تشخیص دهد و در مورد آنها تفکر و تفحص کند.

,

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه برای تحقق این امر به تفکر و تعقل و تدین نیاز است، عنوان کرد: این سه عنصر در سیستم آموزش غربی نیست و در سیستم آموزشی ما نیز فقط به حرف و شعار تبدیل شده است.

,

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که فرمودند: الْعِلْمُ عِلْمَانِ: مَطْبُوعٌ وَ مَسْمُوعٌ، وَلاَ یَنْفَعُ الْمَسْمُوعُ إِذَا لَمْ یَکُنِ الْمَطْبُوعُ اظهار داشت: از نگاه حضرت علی(ع) علم مطبوع علمی است که در روح و جان آدمی شکوفا می‌شود که این علم همراه با فکر و اندیشه است و این علم برای انسان مناسب و راهگشاست.

,

*کتاب خدا مبدا فکر و اندیشه بشر

, *کتاب خدا مبدا فکر و اندیشه بشر,

ناصری با تاکید بر اینکه مبدا فکر و اندیشه را باید کتاب خدا قرار دهیم، عنوان کرد: نور واقعی از طریق کتاب الله برای انسان حاصل می شود و این انبیاء الهی هستند که کتاب الله را برای ما تبیین می کنند.

,

امام جمعه یزد با بیان اینکه راهی که قرآن به ما می‌آموزد، قوی‌ترین راه‌هاست، افزود: متاسفانه قرآن آموزی به بهانه‌های مختلف از 100 سال پیش از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها کنار گذاشته شد.

,

وی با اشاره به اینکه اصل انسانیت، اندیشه انسانی است و انسان همان است که به آن فکر می‌کند، تصریح کرد: خدا به آنچه که نیت انسان‌هاست، ثواب می‌دهد.

,

ناصری اظهار داشت: در ارتباط با تعلیم و تربیت باید روش خود را عوض کنیم و روشی را در پیش بگیریم که در کنار تعلیم، تربیت و اندیشه نیز حاصل شود و آموزش‌های ما باید محشور با معنویت و قرب خدا و ساختار انسانی باشد.

,

امام جمعه یزد تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید معلمی پرورش داده شود که فرزندان این مرز و بوم را به سمت خدا ، واقعیت و تفکر بکشاند نه به سمت فرهنگ غربی و فساد و فحشا و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

,

*ضرورت هدف‌گذاری در مسیر تعلیم و تربیت

, *ضرورت هدف‌گذاری در مسیر تعلیم و تربیت,

وی تاکید کرد: آموزش‌ها باید به نحوی باشد که دانش آموز از ابتدا با فکر و اندیشه حرکت کند و بدون تفکر و تعقل چیزی را نپذیرد و با فطرت خدایی مسیر خود را طی کند آنگاه چنین فردی می‌تواند خدمات بسیاری به بندگان خدا ارائه دهد و منشأ تحولات بسیاری باشد.

,

ناصری خطاب به مدیران آموزش و پرورش یزد بیان کرد: سعی کنید در مسیر تعلیم و تربیت، هدف گذاری کنید و همه تلاش خود را به کار بگیرید که به آن هدف دست پیدا کنید و هدف خود را معنویت و رسیدن به کمال انسانی در نظر بگیرید و انسان‌هایی تربیت کنید که نسل‌های آینده ما را نسلی قوی، محکم، نوآور، اندیشه‌مند، عاقل، دارای روحیه معنوی قوی بار بیاورد تا این افراد بتوانند دنیا را متحول کنند.

,

وی ادامه داد: نسل‌های آینده به تربیت انسان‌هایی همچون امام خمینی(ره) نیاز دارند که انسان‌ها را از فساد و فحشایی که دنیا را فرا گرفته، نجات دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه