اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد:

قیمت فرش دستباف فقط ۳ برابر افزایش داشته است

قیمت فرش دستباف فقط ۳ برابر افزایش داشته است
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد گفت: قیمت فعلی فرش دستباف در دوسال اخیر تنها سه برابر افزایش داشته است و قیمت آن متناسب با دلار۱۳هزارتومان می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نیکخواه در گفتگو با یزدرسا،با بیان اینکه وضعیت فرش دستباف در یزد خوب است اظهار داشت: فرش یزد در سطح کشور با نام فرش اردکان شناخته می شود و به علت اصالت بافندگان یزدی، گره تقلب در نقش و طرح های فرش دستباف یزد وجود ندارد به همین علت فرش اردکان در سطح کشور دارای شهرت وآوازه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی ادامه داد: درحال حاضر حدود ۴۰هزار بافنده فرش دستباف در یزد مشغول به فعالیت هستند و حدود۱۵۰کارگاه بزرگ فرش دستباف در شهر یزد دایر شده که این تعداد کارگاه تنها مربوط به شهر یزد و فارغ از دارهای خانگی قالی می باشد .
,
 
,
نیکخواه با اشاره به اینکه در شرایطی که قیمت برخی از محصولات تا ۱۰برابر هم در سالهای اخیر افزایش داشته اما فرش دستباف تنها حدود۳برابر افزایش داشته تصریح کرد: قیمت فرش دستباف در شرایط فعلی، متناسب با قیمت دلار۱۳هزارتومانی می باشد در صورتیکه مواد اولیه مانند رنگ و نخ فراتر از قیمت خود قالی افزایش داشته است.
,
 
,
وی با اعلام اینکه در حال حاضر به علت تحریم ها صادرات فرش دستباف امکان پذیر نیست گفت:بازار داخلی فرش دستباف خوب بوده و مشتریان فرش دستباف از این فرشها استقبال می کنند و در سالهای اخیر تعداد بافندگان به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد در پایان اظهار داشت: مهمترین مشکل این صنعت در حال حاضر عدم برخورداری بافندگان از بیمه است به طوری که تنها ۱۸ هزار نفر از آنان از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند که بعضا بیمه همین تعداد نیز به دلیل عدم حمایت دولت قطع شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه