اخبار داغ

گزارشی از وضعیت کرایه های تاکسی درون شهری شیروان؛

مردم و رانندگان تاکسی شیروان هر دو ناراضی از کرایه تاکسی ها

مردم و رانندگان تاکسی شیروان هر دو ناراضی از کرایه تاکسی ها
چند سالی است که افزایش کرایه تاکسی های درون شهری شیروان به یکی از معضلات این شهر برای تاکسی داران و مردم تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، با شروع  اردیبهشت ماه و افزایش کرایه تاکسی های درون شهری، رانندگان تاکسی با اعتراض نسبت به پایین بودن نرخ کرایه ها و مردم از بالا رفتن نرخ کرایه ها گلایه مند هستند. شهروندان، افزایش ۷۰۰ تومانی کرایه های تاکسی را برای شهر شیروان نامعقول می دانند در حالی است که رانندگان تاکسی نسبت به پایین بودن نرخ کرایه نسبت به شهرهای فاروج و اسفراین شاکی هستند.

در حال حاضر تاکسی های درون شهری شهر شیروان بدون داشتن نرخ نامه جدید و با قیمت ۱۵۰۰ تومان مسافرکشی می کنند.

یکی از بانوان شیروانی با ابراز گلایه از سازمان تاکسیرانی شیروان گفت:  تاکسی داران بدون نرخ نامه، کرایه ها را افزایش داه و  وقتی اعتراض میکنیم برخورد نامناسبی دارند.

وی افزود:  بنده منشی یک مطب هستم و بخاطر کارم مجبور هستم روزی ۴ بار از تاکسی استفاده کنم و در حال حاضر افزایش ۹۰ درصدی کرایه برایم سنگین است.

وی اظهارکرد: حقوق دریافتی ما ۲۵ درصد افزایش داشته ولی کرایه ۹۰ درصد بیشتر شده است که این مبلغ برای مسیرهای کوتاه شیروان واقعا زیاد است ضمن اینکه یک سال تمام نرخ ۸۰۰ تومانی تعیین شده توسط تاکسیرانی را هزار تومان می گرفتند.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم افزایش کرایه ها با ۴۰۰ تومان افزایش به هزار و دویست تومان برسد ولی هم اکنون به هزار و ۵۰۰ رسیده گفت: با توجه به شرایط کرونا و اینکه اکثر رانندگان پول خرد برای تسویه حساب مسافران را ندارند نصب کارت خوان حتما الزامی است .

در این میان یکی از رانندگان تاکسی نیز به خبرنگار ما گفت: کسانی که از گرانی کرایه تاکسی ناراضی هستند، بررسی بکنند در این مدت تورم و گرانی چقدر بوده است؟ هزینه لوازم یدکی مثل لنت، دیسک، صفحه، لاستیک و ... چند برابر شده است.

وی ادامه داد: در شهر کوچکی مثل فاروج کرایه ها سال گذشته ۱۵۰۰ تومان بوده مگر شیروان با شهرهای اطراف چه فرقی دارد که باید پایین ترین کرایه را داشته باشد؟


طبق مصوبه جدید کرایه تاکسی ۱۲۵۰ است

شهردار شیروان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کرایه تاکسی در سال ۹۹ به ازای هر نفر ۸۰۰ تومان بود که در ابتدای سال ۱۴۰۰ با افزایش ۳۰ درصدی، این کرایه به نفری ۱۰۴۰ تومان رسید.

شاهرخ شاهرخی اظهارکرد: مجددا مصوبه ای تصویب و ۲۵ درصد دیگر به کرایه رانندگان اضافه شد که در مجوع ۵۵ درصد کرایه تاکسی درون شهری افزایش یافت و به ازای هر نفر به هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

شاهرخی بیان داشت: مصوبه جدید به فرمانداری شیروان ارسال شده تا آنجا هم مورد تایید قرار گیرد و امیدواریم در چند روز آینده جواب آن مشخص شود.

شاهرخی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رانندگان در حال حاضر با نرخ ۱۵۰۰ تومان مسافرکشی می کنند، گفت: این کار غیر قانونی است و کرایه همان ۱ هزار و ۲۵۰ تومان است و گشت های بازرسی را مامور کرده ایم که با این رانندگان برخورد کنند.

وی در پایان گفت: در حال رایزنی هستیم برای رانندگان تاکسی دستگاه پوز بدون هزینه تهیه کنیم به این صورت که در ازای پرداخت هزینه دستگاه کارتخوان وصیغه نزد بانک به امانت می گذارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طبق مصوبه جدید کرایه تاکسی ۱۲۵۰ است, طبق مصوبه جدید کرایه تاکسی ۱۲۵۰ است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه