اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مشارکت حداکثری در انتخابات، قدرت چانه‌زنی نظام در عرصه بین‌المللی را بالا می‌برد

مشارکت حداکثری در انتخابات، قدرت چانه‌زنی نظام در عرصه بین‌المللی را بالا می‌برد
حشمتی کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، قدرت چانه‌زنی نظام در عرصه بین‌المللی را بالا می‌برد و موجب اقتدار کشور می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حشمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری، گفت: نقش‌آفرینی مردم در تصمیمات کشور و حضور در انتخابات یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است؛ البته دشمنان داخلی و خارجی همواره تلاش کرده‌اند این رکن مهم انقلاب را کمرنگ جلوه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: رهبران انقلاب از ابتدا تا کنون، همواره بر حضور پررنگ مردم در صحنه‌های مختلف تأکید داشته‌اند و عمیقا به نقش‌آفرینی و حضور مردم در عرصه‌ها معتقد بوده و هستند.

,

تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: مردم ایران از ابتدای انقلاب تا کنون به شیوه‌های مختلف در صحنه‌ها حضور داشته‌اند و یکی از این میادین حضور مردم، راهپیمایی‌های مختلفی است که هر ساله برگزار می‌شود.

,

حشمتی خاطرنشان کرد: حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات‌های متعددی که از ابتدا تا به حال در کشور برگزار شده است، از دیگر مصادیق نقش‌آفرینی و مشارکت مردم است و این مشارکت‌ها موجب پیوند هرچه بیشتر مردم و حاکمیت می‌شود.

,

وی عنوان کرد: برای برخی از نظام‌های سیاسی حضور مردم در انتخابات اهمیتی ندارد و برایشان فرقی نمی‌کند که مثلا مشارکت مردم در انتخابات 25 درصد یا 35 درصد باشد اما برای جمهوری اسلامی مشارکت گسترده و حضور پرشور مردم در انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

,

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: میزان مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بالای 50 درصد بوده است و فقط انتخابات اخیر مجلس آن هم به خاطر شرایط خاصی که حاکم شده بود مانند شیوع ویروس کرونا امثالهم کمتر از 50 درصد شد.

,

حشمتی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی، مردم از عناصر اصلی قدرت نظام محسوب می‌شوند و حضور آن‌ها در صحنه‌هایی مانند انتخابات بسیار تعیین‌کننده و قابل اهمیت است.

,

وی تصریح کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، قدرت چانه‌زنی نظام در عرصه بین‌المللی را بالا می‌برد و موجب اقتدار کشور می‌شود.

,

تحلیلگر سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه بیان کرد: حضور میدانی و قدرت‌نمایی در میدان است که موجب می‌شود در عرصه‌های دیگر نیز بتوان مانور داد و کسی منکر اهمیت این موضوع می‌شود که یا با الفبای سیاست بیگانه است یا اینکه نمی‌خواهد واقعیات را قبول کند.

,

حشمتی اضافه کرد: از عناصر اصلی و مهم قدرت کشور مردم و حضور آن‌ها است که یکی از جلوه‌های شکوهمند حضور مردم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی بود که در آن مردم خواسته‌های خودشان را نشان دادند و اعلام کردند چگونه مدیر و مسئولی می‌خواهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه