اخبار داغ

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد مطرح کرد؛

شبهای قدر، بهترین زمان مقبولیت توبه به درگاه خدا

شبهای قدر، بهترین زمان مقبولیت توبه به درگاه خدا
حجت‌الاسلام متقی نیا با بیان اینکه شبهای قدر، بهترین زمان مقبولیت توبه به درگاه خداوند است، گفت: رسیدن به اوج نعمت‌های بهشتی کارکرد شب قدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام قاسم متفی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: ماه رمضان کریم، بهار دل‌ها، بهار تغییر و اصلاح رفتار و کردار است، ماهی است که از جهنم اخلاق‌ها و رفتارها به بهشتی که خدای متعال در جهنم سوزان دنیای مادی برای ما رقم‌زده به نام بهشت رمضان وارد می‌شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: وقتی در این بهشت رمضان وارد شدیم، اوج نعمت‌های بهشتی درواقع همان شب‌های قدر است، همچنین به زبان قرآن که فرموده فاستبقوا الخیرات، یعنی مسابقه دهید، برای به دست آوردن خیرات سبقت بگیرید.

,

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: رمضان که ماه فاستبقوا الخیرات است، برای انجام کارها و امور خیر مسابقه دهیم، مسابقه‌ای که مرحله نیمه‌نهایی و نهایی آن شب قدر است؛ به‌طوری‌که بهترین تعریف برای شب قدر، شب برنامه‌ریزی است و لذا انسان ممکن است یک ساعت و یک روز برنامه‌ریزی کند و ۸۰ سال به این برنامه عمل کند‌.

,

وی تصریح کرد: در سوره مبارکه قدر می‌فرماید این شب قدر برتر از هزار ماه و ۸۰ سال عمر است و این برتری به دلیل ویژگی برنامه‌ریزی است ازجمله مواردی که خدای متعال اجازه داده و مقدر کرده که به‌وسیله برنامه‌ریزی یعنی تطهیر گذشته و روشن کردن آینده سرنوشتی را برای خودمان رقم بزنیم.

,

متقی نیا خاطرنشان کرد: با تغییر و اصلاح رفتار تغییر سرنوشت آغاز می‌شود و این تغییر رفتار و اصلاح رفتار چه زمانی اتفاق می‌افتد، زمانی که شخص به این باور، اعتقاد و بینش برسد و باور و بینش نسبت به گناه و نسبت به فرار از مسئولیت و انجام ندادن به سمت مسئولیت‌پذیری و امورات ثواب و فضیلت‌ها برود.

,

 امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: معمولاً منشأ گناه فریبنده و سراب است و انسان را به سمت خود می‌کشد و فریب می‌دهد باید مواظب باشیم گرفتار فریب‌های سراب گونه و چشمک زدن گناه‌ها نشویم و سراغ ثواب و فضیلت‌ها برویم.

,

وی یادآور شد: شب قدر، شب بازگشت به قرآن است، قرآن بر سر گرفتن فضیلت دارد اما این مفاهیم قرآن باید به فکر و ذهن ما هم وارد شود به‌طوری‌که باورها، اعتقادها و افکار تغییر کند.

,

متقی نیا بیان کرد: باید دل را با شست و شوی گناهان پاک‌کنیم که به این مرحله استغفار گویند بعد از استغفار می‌توان باخدای خود گفتگو کرد که مناجات نام دارد و بعد از مراحل توبه و گفتگو وارد یک مرحله‌ای می‌شویم که رضایت، خرسندی و خشنودی خداوند است؛ آنچه در شب قدر مهم است نخست مرور برگذشته، دوم تصمیم قطعی برای تغییر و اصلاح نسبت به گذشته و سوم استغفار زبانی، دلی و ذهنی و چهارم و پنجم توجه به ‌حق‌الناس و حق‌الله است.

,

وی گفت: یکی از اعمال شب قدر توسل به ائمه و در بین ائمه وجود نازنین امام زمان (عج) است؛ در بعضی از روایات تعبیر سوره قدر به امام زمان داده‌شده است ملائکه و روح هرساله نازل می‌شوند، کجا نازل می‌شوند؟! چون نیاز به فرودگاه دارند، فرودگاه و محل نزول فرشتگان، قلب نازنین امام عصر (عج) است یعنی در هر زمینی و در هرزمانی همیشه در شب‌های قدر و در ماه رمضان باید در عالم خلقت امام زمانی (عج) باشد تا او میزبان ملائکه باشد.

,

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد اظهار داشت: شب قدر شب برنامه‌ریزی است و چون قیام امام زمان (عج) و ظهورش از روی برنامه‌ریزی است پس امام زمان (عج) خود مصداق و تعبیر این آیه‌ی لیله القدر است، برنامه‌ریزی باعث می‌شود ما کم‌کاری، خراب‌کاری و دوباره‌کاری نداشته باشیم و در معرض نسیم رحمتی که از جانب قلب مقدس امام زمان (عج) و در ظرف رمضانی که خدای متعال برکت و رحمت را برای همه در نظر گرفته است باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه