اخبار داغ

طی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد؛

از آماده باش ۱۳۲ تیم امدادی تا امداد رسانی به ۱۲۲ حادثه دیده در خراسان جنوبی/ بیشترین بارندگی به ۳۵ میلیمتر رسید

از آماده باش ۱۳۲ تیم امدادی تا امداد رسانی به ۱۲۲ حادثه دیده در خراسان جنوبی/ بیشترین بارندگی به ۳۵ میلیمتر رسید
طی بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۲ حادثه دیده امدادرسانی شده و ۱۳۲ تیم امدادی در حال آماده باش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد بارش رحمت الهی در تمام خراسان جنوبی بودیم و این بارندگی علاوه بر خوشحالی کشاورزان باعث آبگرفتگی معابر و منازل، وقوع سیل و مسدود شدن راه ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

سید ابولحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های قابل توجه در روزهای اخیر هیچ گونه خسارت جانی ناشی از سیل در استان گزارش نشده و خسارت‌ها مالی بوده است.

,

وی با بیان اینکه بیشترین خسارات مربوط به بخش کشاورزی و دامداری استان بوده، افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیر داشته است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: میزان بارندگی سامانه بارشی که امروز فعال است از مجموع بارش‌ها در ۹ ماه گذشته بیشتر بوده اما با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و رعایت همه‌جانبه مردم شاهد کاهش چشمگیر خسارات بودیم.

,

میرجلیلی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ اکیپ در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارات در سطح استان هستند و بارندگی‌ها تا فردا ادامه خواهد داشت و با جاری شدن روان‌آب و سیلاب همراه خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه عموم مردم بخصوص کشاورزان و دامداران نسبت به اقدامات پیشگیرانه توجه داشته باشند، گفت: تا خسارت قابل توجهی در مدت باقیمانده از فعالیت این سامانه بارشی نداشته باشیم.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه هفته گذشته خبر داد و گفت: تاکنون به ۱۶۷ فرد گرفتار در سیلاب امدادرسانی و هشت خودرو گرفتار در سیلاب رهاسازی شده است.

,

میرجلیلی افزود: در این مدت ۲۸ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که در کمترین زمان ممکن به مالکان امدادرسانی شده است.۱۶ رشته قنات نیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دیدند و ۲ محور مواصلاتی در شهرستان طبس بر اثر طغیان رودخانه مسدود شد که با تلاش راهداران بازگشایی شده و در حال حاضر راه بسته در استان خراسان جنوبی نداریم.

,

وی به قطعی برق در شهرستان‌های نهبندان و طبس اشاره کرد و گفت: آبشستگی راه‌های روستایی و عشایری نیز گزارش شده که بازسازی راه‌ها توسط راهداران و با کمک عشایر انجام شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: برخی از سدهای استان در حال آبگیری است که آمار دقیق آن تا ۲ روز آینده پس از آبگیری کامل اعلام خواهد شد.

,

میرجلیلی با تاکید بر اینکه مردم تا عصر فردا چهارشنبه از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، تاکید کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها به هیچ عنوان مردم در مسیر رودخانه‌ها قرار نگیرند و دامداران نیز از چرای دام در مراتع خودداری کنند.

,

امدادرسانی به 122 نفر

, امدادرسانی به 122 نفر, امدادرسانی به 122 نفر,

محمد حمزه اسعد زاده معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خاورستان، گفت: با توجه به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در ۱۵ نقطه استان تاکنون ۱۲۲ نفر توسط نیروهای امدادی امدادرسانی شده‌اند.

,

وی افزود: با تقویت فعالیت سامانه بارشی در شبانه‌روز گذشته ۱۵ نقطه استان دچار آبگرفتگی شد و خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و دامداری استان وارد شده است.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به ثبت بیشترین بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان درمیان بیشترین امدادرسانی‌ها مربوط به این شهرستان بوده است.

,

اسعد زاده به توزیع اقلام زیستی و سبد غذایی بین ۲۹ خانوار شهرستان درمیان در پی جاری شدن سیل اشاره کرد و افزود: سیلاب اخیر در استان تاکنون خسارت جانی نداشته است.

,

وی عنوان کرد: نیروهای امدادی برای امدادرسانی به دیگر مناطق استان از جمله شهرستان طبس و تپه طاق، دقت آباد، بند دره، درح، شوشود و چاهک موسویه اعزام شدند و در این امدادرسانی‌ها ۲۲ نفر به مناطق امن انتقال یافتند.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به آبگرفتگی منازل اشاره و افزود: تخلیه آب از ۲۵ منزل مسکونی و رهاسازی ۲ خودرو گرفتار در سیل از دیگر اقدامات نیروهای امدادی هلال احمر خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

,

اسعد زاده گفت: در پی هشدار هواشناسی از دوشنبه هفته جاری عملیات امداد و نجات توسط ۳۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۹ تیم امدادی انجام شده است.

,

35 میلی‌متر بارندگی در روستاهای طبس

, 35 میلی‌متر بارندگی در روستاهای طبس, 35 میلی‌متر بارندگی در روستاهای طبس,

سمیه لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی نیز در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به الگوی نقشه‌های هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده گاهی وزش باد در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و در مناطق مرتفع برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

,

وی افزود: در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای بارش تگرگ دور از انتظار نیست و پدیده مه و کاهش دید افقی به خصوص در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها قابل پیش‌بینی است.

,

کارشناس هواشناس خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در فصل بهار وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است لذا مردم، کشاورزان و عشایر از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

,

لطفی عنوان کرد: بیشترین بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته از روستاهای رباط خان طبس و درمیان با ۳۵ میلیمتر گزارش شده است و بارندگی همچنان در سراسر استان ادامه دارد.

,

وی اظهار کرد: درخش با ۲۹ میلیمتر بارندگی در رتبه بعدی است و ایستگاه باران‌سنجی بیرجند تاکنون ۹ میلیمتر بارندگی به ثبت رسانده است.

,

لطفی تاکید کرد: دامداران تا پایان فعالیت سامانه بارشی از چرای دام در محیط باز خودداری کنند.

,

جاده‌ها لغزنده است

,

بر اساس کانال اطلاع رسانی پلیس خراسان جنوبی در پی بارندگی های امروز محور عشق آباد به تپه طاق طبس، محور فردوس به بشرویه حوالی شهید زارع، محورهای فردوس، بشرویه، قاین، زیرکوه، طبس، بیرجند و سربیشه بارندگی گزارش شده و جاده‌ها لغزنده است و از رانندگان درخواست شده احتیاط کرده و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه