اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کاهش ۱۴.۲ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت در سیستان و بلوچستان

کاهش ۱۴.۲ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت در سیستان و بلوچستان
مهرداد جهاندیده گفت: در سال ۹۹ میزان حوادث ناشی از کار منجر به فوت در سیستان و بلوچستان به نسبت سال ۹۸، ۱۴.۲ درصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با مجموع اقدام های این اداره کل در حوزه بازرسی کار و آموزش مسئولان ایمنی و کارفرمایان و همکاری دستگاه های وظیفه مدار و مراجع قضایی علاوه بر کاهش ۱۴.۲ درصدی حواد ناشی از کار منجر به فوت، در حوزه حوادث ناشی از کار نیز با اقدام های بخشی و فرا بخشی صورت گرفته، در سال گذشته به نسبت سال قبل تر با کاهش ۳۷ درصدی حوادث در استان روبرو  بوده ایم.

وی افزود: با هدف کاهش حوادث ناشی از کار بالغ بر ۱۶ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار وی‍ژه کارگران و کارفرمایان در سال گذشته برگزار شد که نسبت به سال ۹۸ در این حوزه هم ۷۹ درصد رشد حاصل شده است.

این مقام مسئول گفت: در حوزه بازرسی کار و بمنظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار از طریق بازرسی ها، سال گذشته حدود هفت هزار و هشتصد فقره بازرسی از سطح واحد ها و کارگاه های استان توسط بازرسان کار این اداره کل انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از اشتغال موجود در کنار ایجاد مشاغل جدید در اولویت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجوعه دستگاه های وظیفه مدار استان در سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" قرار دارد، اظهار کرد: در این حوزه نیز سال گذشته، ۳۰ بنگاه اقتصادی با حدود سه هزار و هشتصد نفر نیروی کار با استفاده از ظرفیت های درون استانی از جمله کارگروه اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری شورای تامین مورد حمایت قرار گرفتند.

جهاندیده با بیان اینکه ۲۳۶ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل ۲۰۰ تشکل کارگری و ۳۶ تشکل کارفرمایی در سیستان و بلوچستان هستند که همواره نقش مهم و بسزایی در پیگیری مطالبات حوزه کار و تولید و هم پیشبرد موضوعات و مباحث قانونی در کنار مجموعه دولت دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه