اخبار داغ

مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۸۰ بیمار مبتلا به "سی اف" در استان کرمانشاه وجود دارد

۸۰ بیمار مبتلا به "سی اف" در استان کرمانشاه وجود دارد
بهنام روندی گفت: بیماری سی اف نوعی بیماری ژنتیکی مادرزادی است که از مشکلات تنفسی و گوارشی رنج می‌برند و در حال حاضر ۸۰ بیمار مبتلا به این بیماری در استان کرمانشاه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام روندی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بیماری سی اف نوعی بیماری ژنتیکی مادرزادی است و در حال حاضر ۸۰ بیمار مبتلا به این بیماری در استان کرمانشاه وجود دارد که اطلاعات ۷۶ نفر از آنها به طور رسمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ثبت شده و مابقی نیز در دانشگاه های علوم پزشکی استان های دیگر ثبت شده است.

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این بیماران تحت پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دارند.

روندی گفت: در بدن بیماران مبتلا به سی اف باتوجه به مشکلات ژنتیکی مادرزادی برخی فاکتورها کمتر است و از مشکلات تنفسی و گوارشی رنج می‌برند.

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماران مبتلا به سی اف که مشکلات تنفسی حاد دارند باید از داروهای خاص و دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند و بیمارانی که مشکلات گوارشی در آنها بیشتر است به دلیل اینکه با اختلال در هضم مواد غذایی مواجه هستند باید داروهای خاصی مصرف کنند.

روندی خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به سی اف دچار مشکلات تنفسی، اختلال در رشد، مشکلات تغذیه ای هستند و مجموعه‌ای از علائم بیماری را از خود بروز می‌دهند.

وی افزود: به منظور تأمین دارو برای بیماران مبتلا به سی اف بسته های حمایتی از سوی وزارتخانه در سراسر کشور تهیه می‌شود که در دانشگاه علوم‌پزشکی‌کرمانشاه نیز این خدمات ارائه می‌شود.

روندی خاطرنشان کرد: با توجه به ترجیح بیماران برای مصرف نوع خارجی داروها به جای داروهای ایرانی معادل سازی می‌کنیم یعنی هزینه داروی ایرانی را محاسبه کرده و به بیمار می‌پردازیم و مابه‌التفاوت آن را بیمار برای خرید داروی خارجی پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: در مواردی که دارو در کشور کم است تا هنگامی که واردات دارو انجام شود توزیع دارو میان بیماران به تعداد کمتری انجام می گیرد.

روندی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید داخل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داروهای تولید داخل را به جای داروهای خارجی با چند برابر قیمت تحت پوشش بیمه قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه