اخبار داغ

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی؛

منطقه آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد

منطقه آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد
بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، خوشبختانه منطقه آزاد تجاری- صنعتی مریوان و بانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با دوسوم آراء تصویب نهایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به خبر تصویب بانه_مریوان به منطقه آزاد از سوی مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: تبدیل دو شهرستان بانه و مریوان به منطقه آزاد اقتصادی از چندسال گذشته مطرح شده اما هر بار با ایرادات و ابهاماتی روبه‌رو بوده که مانع این خواسته مردمی می‌شد که دلیل مخالفت هم افزایش قاچاق و فرارهای مالیاتی بود که اگر نظارت وجود نداشته باشد می‌تواند برای استان و حتی کشور مشکل‌ساز باشد، ما به مستندات زیادی ثابت کرده‌ایم که هیچ مبادی قاچاقی در شهرستان بانه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,
وی افزود: با پیگیرهای مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دستگاها و ارگانها ، خوشبختانه بعد از سالها تلاش تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان نهایی و مورد موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.
,
 
,
رحیمی عنوان کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در رونق و شکوفایی منطقه و استان کردستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بسیاری از مشاغل کاذب نظیر قاچاق و کولبری را از بین می‌برد، بسیاری ازمردم شهرستان بانه در اثر بیکاری به قاچاق و کولبری روی آورده اند که مشاغلی پرخطر و آسیب رسان است لذا با تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی، زمینه ایجاد درآمد پایدار برای مرزنشینان فراهم می‌شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: شهرستان‌های بانه و مریوان به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور عراق می‌توانند منطقه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت در کشور باشند و انشالله با تصویب منطقه آزاد تجاری مشکل اصلی مردم که بیکاری و نبود شغل و درآمد بوده حل خواهد شد.
,
 
,
رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا پیگیری و دنبال کردن و تصویب منطقه آزاد در جهت حذف کوله‌بری و ایجاد اشتغال بود، باید توجه داشته باشیم که ۸۰ درصد مشکلات قاچاق و کوله‌بری به واسطه نبود اشتغال و درآمد بود که با تصویب منطقه آزاد،  این مشکلات را می توان مرتفع کرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه