اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۱۵ مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در لرستان ایجاد می شود

۱۵ مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در لرستان ایجاد می شود
حسنی مقدم گفت: احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در دستور کار قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسفندیار حسنی مقدم در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: هدف احداث این مراکز و کارکرد آن، حذف واسطه های غیر ضروری بین تولیدکنندگان محصولات‌کشاورزی و مصرف‌کنندگان است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تعداد ۱۵ روستا بازار برای ۱۱ شهرستان پیش‌بینی شده که طرح‌های برخی از این «روستا بازارها» تهیه و برای تایید تأمین منابع مالی مورد نیاز به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ارسال شده و برخی دیگر نیز در دست بررسی و مطالعه است.

,

حسنی مقدم با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت: قیمت گندم هر ساله بر اساس هزینه‌های تولید و از طرف شورای اقتصاد اعلام می‌شود ولی امسال این شورا بر اساس مصوبه مجلس شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، نرخ گندم را ابتدا چهار هزار تومان و بعد پنج هزار تومان اعلام کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: این قیمت اعلام شده بر اساس میزان نرخ تورم و دیگر مسائل داخلی است،؛ قاچاق گندم به ندرت اتفاق می‌افتد، چون نمی‌توان گندم را با تناژ بالا قاچاق کرد و در حجم های کم و کوچک نیز امکان‌پذیر نیست؛ از طرفی اگر قیمت گندم را خیلی بالا ببریم مجبور به بالا بردن قیمت نان می‌شویم که این مسئله باعث فشار روی اقشار کم درآمد جامعه می‌شود؛ به همین دلیل باید همزمان مصرف کننده و تولید کننده را در نظر بگیریند و یک قیمت متعادل را اعلام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه