اخبار داغ

تورنمنت بین المللی ترکیه یک فرصت برای کسب ورودی المپیک بود

فتحی: تکرار میادین تدارکاتی آینده روشنی برای دوومیدانی رقم خواهد زد/ برخی رکورد‌ها در سطح بازیهای آسیایی بود

فتحی: تکرار میادین تدارکاتی آینده روشنی برای دوومیدانی رقم خواهد زد/ برخی رکورد‌ها در سطح بازیهای آسیایی بود
سرپرست تیم منتخب دوومیدانی در رقابتهای بین‌المللی ترکیه اظهار داشت: بهتر است در رشته رکوردی مانند دوومیدانی ورزشکاران مسابقات تدارکاتی و برون مرزی پی در پی را تجربه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فدراسیون دوومیدانی، عباس فتحی سرپرست تیم منتخب دوومیدانی در رقابتهای بین‌المللی ترکیه اظهار داشت: در مسابقات مرسین ۹ کشور لبنان، تونس، ایران، ترکیه، اکراین، الجزایر، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان حضور داشتند و تیم کشورمان نیز با یک ترکیب نسبتا کامل از نظر پراکندگی در تمام مواد، با  ۱۶ ورزشکار حضور پیدا کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اذعان داشت:در این رقابت‌ها در یک سری مواد رکورد‌ها در سطح مسابقات آسیا و حتی بازیهای آسیایی بود و ورزشکاران ما خوش درخشیدند. 
,
 
,
فتحی افزود: سجاد هاشمی اهنگری در ۴۰۰ متر موفق شد با ثبت زمان ۴۵.۶۷ ثانیه ضمن ارتقا رکورد شخصی خود بهترین رکورد فصل را نیز به جا بگذارد، شاید اگر کمی بیشتر تلاش می‌کرد میتوانست رکورد ملی این ماده را هم بهبود ببخشد. در ماده ۴۰۰ مانع هم پیرجهان بهتر از این هم می‌توانست ظاهر بشود و حتی به‌ورودی المپیک برسد، البته تا همین جا هم رکورد قابل قبولی داشت و نایب قهرمان شد. 
,
 
,
وی اشاره کرد: در دوهای استقامت و نیمه استقامت سطح رقابتها بارها بالاتر از دیگر مواد بود، ورزشکاران خارجی سطح رکوردهایشان به مراتب بالاتر از رکوردهای ملی ما و حتی بالاتر از رکوردهای آسیا و بازیهای آسیایی بود 
,
خوشبختانه در ۸۰۰ متر امید امیریان و پژمان یارولی رکورهای قابل قبولی بجا گذاشتند و ثابت کردند می‌توانند با یک برنامه ریزی خوب در بازیهای آسیایی آینده خوش بدرخشند. 
,
 
,
در ۱۵۰۰ متر امید امیریان موفق شد مقام سوم را کسب کند و رقابت بسیار سنگینی را پشت سر بگذارد. در ۳۰۰۰ متر با مانع همایون همتی رکورد شخصی خودش را بهبود بخشید اما متاسفانه جلیل ناصری به دلیل سطح بالای رقابتها نتوانست مقامی به دست بیارورد ولی رکورد فصل خودش را بهبود بخشید. 
,
 
,
عباس فتحی در خصوص مواد پرتابی گفت: در پرتاب وزنه محمدرضا طیبی شانس زیادی برای جابجایی رکورد داشت و ثابت کرد این توانایی را دارد که در یکی دو مسابقه آینده به رکورد ملی دست پیدا کند. شاهین مهردلان هم رقابت خوبی با طیبی داشت و حدنصاب ۱۹.۸۱ متر را ثبت کرد که همین عملکرد نویدبخش انجام رقابت‌های خوب و نزدیک در آینده پرتاب وزنه کشورمان است.
,
 
,
سرپرست تیم‌این در این رقابتها در خصوص عملکرد رکورددار پرش طول در بخش بانوان توضیح داد: ریحانه مبینی پرنده ما رقابت بسیار سنگینی داشت و خوشبختانه به غیر از پرش اول همه پرش‌های خود را بالاتر از ۶ متر ثبت کرد و ثابت کرد که دیگر ثبت حدنصاب‌های بالاتر از ۶ متر برای وی قطعی است و به زودی خواهد توانست ۶.۵۰ مار را به ثبت برساند. 
,
 
,
وی افزود: حمیدرضا کیا نیز در پرش سه‌گام نزدیک به رکورد شخصی خودش که رکورد ملی نیز هست پرید. 
,
 
,
وی ادامه داد: در پرش ارتفاع قنبرزاده بعد از مدتها ۲.۲۲ متر را به ثبت  رساند و به نظر میرسد به زودی بازهم به رکورد ملی خواهد رسید. 
,
 
,
فتحی در خصوص حذف نماینده پرش با نیزه بانوان از دور مسابقات گفت: در رابطه با مهسا میرزا طبیبی تلاش بسیاری انجام شد که نیزه به همراه ورزشکار به ترکیه منتقل شود، اما با توجه به شرایط ویژه‌ای که وجود داشت ما دو مسیر پروازی داشتیم و به هر ترتیب این امکان فراهم نشد، نیزه ای هم که در ترکیه در اختیار ایشان قرار گرفت با نیزه شخصی اش متفاوت بود و باعث شد با سه خطای پی در پی از دور مسابقات حذف شود.
,
 
,
وی در خصوص حضور انفرادی آشورپور توضیح داد: در ۱۰۰ متر با مانع با توجه به استارت لیستی که از قبل به کشور ما اعلام شده بود ورزشکاران دیگری نیز حضور داشتند که متاسفانه در استارت مسابقات حاضر نشدند و فائزه آشورپور به تنهایی در این ماده شرکت کرد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: به طور کلی این مسابقات صرفا جنبه تدارکاتی داشت و یک فرصت برای کسب ورودی المپیک بود، اما اگر چنین اعزام هایی بیشتر تکرار شود، ورزشکاران می‌توانند با دیدن میادین و رقابتهای بیشتر به سطح آمادگی بالاتری برسند و حتی در مصاف‌های پی در پی رکورد‌های ملی را ارتقاء دهند و آینده روشنی برای دوومیدانی ایران رقم بزنند. ضمن اینکه در این مسابقه رکوردها قابل قبول بود، این مطلب را من در مقایسه با رکوردهای بازیهای آسیایی اعلام  می کنم و قابل استناد است. در نهایت سپاسگزاریم از مسئولین فدراسیون که با وجود تمام مشکلات موجود در دوران‌ شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را کردند تا این تیم با حداکثر نفرات اعزام شود و ورزشکاران یک میدان و رقابت دیگر را پشت سر بگذارند.
,
 
,
انتهای پیام، 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه