اخبار داغ

فرماندار سرپل ذهاب:

سلامت را بر معیشت مردم ترجیح می‌دهیم/ ایجاد ازدحام برای واکسیناسیون نگران کننده است

سلامت را بر معیشت مردم ترجیح می‌دهیم/ ایجاد ازدحام برای واکسیناسیون نگران کننده است
نورالدین فرزادی پور گفت: در روند پیک چهارم کرونا تغییر چشمگیری حاصل نشده بنابراین اگر مردم همکاری لازم نداشته باشند سلامت به معیشت ترجیح میدهیم و محدودیت های جدی تر خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز،  عصر امروز جلسه اضطراری ستاد مقابله با ویروس کرونا جهت هماهنگی لازم برای انجام واکسیناسیون سراسری با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین سرپلذهاب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز،,

نورالدین فرزادی پور در این جلسه اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب در وضعیت قرمز قرار دارد، تعطیلی بازار، کنترل و محدودیت در مبادی ورودی و خروجی شهر انجام شده ولی به نوعی در روند پیک چهارم کرونا تغییر چشمگیری حاصل نشده بنابراین اگر مردم همکاری لازم نداشته باشند سلامت به معیشت ترجیح میدهیم و محدودیت های جدی تر خواهیم داشت.

,

فرماندار سرپلذهاب افزود: هر کسبه ای پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد از اهرم قدرت در اختیار اکیپ استفاده کرده و واحد متخلف پلمپ و به محاکم قضایی معرفی شود.

,

وی به بحث واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: یکی از تهدیدهای احتمالی در روند واکسینه ایجاد ازدحام و تشدید شیوع است که مسئله نگران کننده می باشد لذا نوبت دهی و انجام خدمات باید مدیریت شود.

,

 فرزادی پور گفت: رسانه ها، ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی آگاه سازی کنند و هشدار دهند که در عید فطر سرپلذهاب میزبان نخواهد بود.

,

وی گفت: کمباین داران از طریق جهاد کشاورزی به بهداشت معرفی و سلامتی آنان چک شوند و مراقبت از زندگی مردم بومی در اولویت قرار گیرد.

,

فرماندار شهرستان سرپلذهاب تصریح کرد: در محلات شناسایی شده آلوده به کرونا در پیک اول تا چهارم در راستای طرح شهید سلیمانی با همکاری، سپاه ناحیه، بهداشت و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش آگاه سازی جدی تری صورت گیرد و هشدارهای لازم داده شود.

,

فرزادی پور در پایان ادامه داد: بخشداران در فصل برداشت و فعالیت گروهی در اراضی کشاورزی تذکرات لازم به روستائیان بدهند و مراقب سلامتی خود باشند.

,

در ادامه دکتر روشنی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب اظهار داشت: ۵ ایستگاه و تیم در سالن های اداره آموزش و پرورش برای انجام واکسیناسیون انبوه کرونا تعبیه شده که جهت تجهیز امکانات گرمایشی، صندلی، کامپیوتر و ... نیازمند همکاری دیگر ادارات نیز هستیم که شرایط ایده آل و مناسبی با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت واکسینه کرونا فراهم کنیم.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب با بیان اینکه در انتهای فاز اول واکسینه هستیم، گفت: کارکنان کادر بهداشت و درمان، کلیه جانبازان و ایثارگران و  ۷۲ نفر از جامعه سالمندان بالای ۸۰ سال در شهرستان تاکنون واکسینه شدند و برنامه به صورتی است که رده های سنی ده سال پایینتر در اولویت های بعدی قرار دارد.

,

وی افزود: گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال خردادماه تا تیرماه، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال خرداد تا تیرماه، گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال در فاز دوم واکسیناسیون تیرماه و مردادماه، و افراد دارای بیماران زمینه ای ۱۶ تا ۶۴ سال خرداد تا تیرماه سال جاری واکسینه می شوند.

,

روشنی نژاد به اپیدمی در شهرستان سرپلذهاب در ۶ هفته اول سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بر اساس نمودارها، پیک چهارم کرونا از ابتدای سال شروع شد و روند صعودی از هفته سوم آغاز و تا هفته پنجم به اوج رسید و روند سرپایی ها کاهش یافت، اما تعداد بستری ها هنوز روندش صعودی است.

,

وی ادامه داد: موارد بستری براساس گروه های سنی از ۶۱ سال تا ۷۰ سال بیشتر است و ۴۱ سال تا ۵۰ سال در رده دوم بستری هستند و کمترین رده سنی بستری کمتر از ۳۰ سال و بیشتر از ۸۰ سال بودند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب بیان کرد: براساس شهر و روستا مشخص شده، ۵۲ درصد موارد بستری از ساکنین شهر و ۴۹درصد روستایی بودند و در جنسیت زن و مرد هم تفاوتی در تعداد بستری ندارند.

,

روشنی نژاد گفت: براساس تفکیک جنسیت موارد فوتی کرونا در شهرستان ۸۵ درصد فوتی ها مرد و ۲۵ درصد زن بودند و همچنین ۷۵ درصد فوتی ها بیماری زمینه ای داشتند و ۲۵ درصد بیماری شناخته شده نداشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه