اخبار داغ

مبارزه با آفت سن و کنترل آن در گندمزارهای بردسیر/ سمپاشی بیش از ۳۱۰ هکتار از مزارع

مبارزه با آفت سن و کنترل آن در گندمزارهای بردسیر/ سمپاشی بیش از ۳۱۰ هکتار از مزارع
رحیمی گفت: آفت سن گندم در بردسیر به کشاورزان خساراتی وارد کرد که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فردوس رحیمی معاون فنی جهاد کشاورزی بردسیر در گفتگو با خبرنگار راه آرمان، گفت: کرمان یکی از استان های برتر در تولید گندم کشور است و شهرستان بردسیر نیز در این تولید اثرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان،,

وی افزود: کشاورزان گندمکار باید دقت ویژه ای در زمان کاشت تا برداشت نسبت به آفات و بیماری های گندم داشته باشند.

,

رحیمی تصریح کرد: از جمله آفاتی که خیلی خطرناک است و از نظر کمیت و کیفیت گندم را تخریب می کند آفت سن گندم است.

,

وی گفت: طبق پیش بینی های هر ساله و با توجه به وضعیت تغییرات اقلیمی پیش بینی کردیم که امسال قطعا زودتر و وسیعتر این آفت به مزارع ما حمله می کند.

,

معاون فنی جهاد کشاورزی بردسیر تاکید کرد: آفت سن آفت خطرناکی است که از محتوای داخل گندم استفاده می کند و فقط یک پوست از گندم برجای می گذارد که اگر دقت نکنیم کامل مزرعه را از بین می برد.

,

وی ضمن اشاره به همکاری خوب کشاورزان و همفکری کارشناسان جهاد کشاورزی در پایش به موقع این آفت افزود: خوشبختانه توانستیم به موقع آفت سن را ردیابی کنیم.

,

رحیمی مبارزه بیولوژیک و مبارزه شیمیایی را از اقدامات موثر در پیشگیری و مبارزه با آفت سن گندم دانست و بیان کرد: اولین چیزی که ‌مد نظرمان است پیشگیری است که با پیشنهاد ارقام مناسب به کشاورزان و توصیه به رعایت تناوب زراعی و دقت کامل در تاریخ کاشت و همچنین مبارزه با علفهای هرز از کشاورزان می خواهیم از ورود این آفت به مزارعشان جلوگیری کنند.

,

وی افزود: ولی باز هم برخی از مزارع مورد حمله این آفت خطرناک قرار گرفت که خوشبختانه با پایش به موقع راه دوم که راه فرعی و استفاده از موادشیمیایی است سطحی حدود ۳۱۰ هکتار که امکان خسارت خیلی جدی داشت با همکاری خوب بهره برداران و پشتیبانی خوب همکارانم در استان توانستیم این خسارت را به حداقل برسانیم گر چه باز هم خوب کشاورزان ما ضربه دیدند.

,

مسئول فنی جهاد کشاورزی بردسیر گفت: بیش از ۲۴ هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی شهرستان است که ۶هزار و صد هکتار آن زیر کشت گندم است که پیش بینی می شود بالغ بر ۲۵ هزار تن تولید داشته باشیم.

,

وی در پایان ضمن اشاره به کنترل به موقع آفت سن در شهرستان و اقدامات به موقع در این مورد گفت: متاسفانه با همه این اقدامات باز هم کشاورزان دچار خسارت شدند که امیدواریم با مساعدت مسئولان کشوری و استانی، بار سنگین بدهکاری کشاورزان متضرر که دچار این خسارت غیرمترقبه شدند را از دوششان برداریم.

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه