اخبار داغ

مردم در ایران بیشتر از اروپا دیوانه فوتبال هستند

دژاگه: همیشه در حالت آماده باش هستم، دوست دارم به آلمان برگردم/ ماگات گفت سرت را به تیرک دروازه بکوب!

دژاگه: همیشه در حالت آماده باش هستم، دوست دارم به آلمان برگردم/ ماگات گفت سرت را به تیرک دروازه بکوب!
هافبک سابق تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه تراکتور گفت: همیشه در حالت آماده باش هستم و دوست دارم به اروپا برگردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشکان دژاگه از فوتبال آلمان و بوندس لیگا درخشش خود را آغاز کرد و در مهمترین تیم های فوتبال آلمان توپ زد. او سالهاست که در بوندس لیگا بازی نمی کند اما با توجه به روزمه و سابقه درخشانش همیشه مورد توجه رسانه های آلمانی قرار دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همین راستا نشریه «بیلد» به سراغ دژاگه آمده و مصاحبه ای مفصل با او ترتیب داده. مصاحبه ای طولانی که در آن اشکان از رازهای جذاب دوران حضور در فوتبال آلمان، وضعیت فعلی اش در لیگ ایران و تراکتور، برنامه و آرزوهایش  صحبت کرده است. 
,
 
,
*شما اکنون به همراه تراکتور ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارید. سطح فوتبال در آسیا چقدر با فوتبال سطح اول اروپا فرق دارد؟
, *شما اکنون به همراه تراکتور ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارید. سطح فوتبال در آسیا چقدر با فوتبال سطح اول اروپا فرق دارد؟, *شما اکنون به همراه تراکتور ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارید. سطح فوتبال در آسیا چقدر با فوتبال سطح اول اروپا فرق دارد؟,
در برخی از اوقات شما در اینجا به سختی می خورید. برخی از تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا برای مثال تیم های ازبک از ناحیه تاکتیکی عملکرد خوبی از خود ارائه می دهند. در این مسابقات حضور تیم های زیاد از کشورهای متفاوت باعث می شود تا رقابت نفسگیری ایجاد شود. رقابت در لیگ فوتبال ایران حتی شدیدتر از اروپاست.
,
 
,
*چرا لیگ ایران و آسیا سخت تر از بازی در اروپاست؟
, *چرا لیگ ایران و آسیا سخت تر از بازی در اروپاست؟, *چرا لیگ ایران و آسیا سخت تر از بازی در اروپاست؟,
من در بوندسلیگا برای تیم های هرتابرلین و وولفسبورگ بازی کردم. در لیگ برتر انگلیس هم تجربه بازی در فولام را دارم. من کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هستم و همه در لیگ ایران انگیزه زیادی دارند تا مقابل ما عرض اندام کند. من در آلمان و انگلیس فرصت عرض اندام و فکر کردن داشتم. اما اینجا در ایران رقابت سخت تر است من همیشه در حالت آماده باش هستم. مردم در ایران بیشتر از اروپا دیوانه فوتبال هستند.
,
 
,
*قراردادت با تراکتور تابستان به پایان می رسد. آیا ممکن است به آلمان برگردی؟
, *قراردادت با تراکتور تابستان به پایان می رسد. آیا ممکن است به آلمان برگردی؟, *قراردادت با تراکتور تابستان به پایان می رسد. آیا ممکن است به آلمان برگردی؟,
بدون شک دوست دارم بار دیگر به همراه یک تیم حرفه ای آلمانی بازی کنم. همه چیز می تواند در تابستان رخ دهد ولی مثل گذشته من خودم را تحت فشار نمی گذارم. واقعیت این است که من با وجود اینکه 34 سالم است اما همچنان در بهترین شرایط به سر می برم.
,
 
,
*همیشه از نقش موثر فلیکس ماگات در زندگی ات صحبت کرده ای. ماکات چه تاثیری در فوتبال تو داشت؟
, *همیشه از نقش موثر فلیکس ماگات در زندگی ات صحبت کرده ای. ماکات چه تاثیری در فوتبال تو داشت؟, *همیشه از نقش موثر فلیکس ماگات در زندگی ات صحبت کرده ای. ماکات چه تاثیری در فوتبال تو داشت؟,
باید اعتراف کنم من فوتبال حرفه ایم را مدیون فلیکس ماگات هستم. همیشه خدا را شاکر هستم که با این مربی در سن بسیار سخت 19 سالگی مواجه شدم و در آن مقطع حساس از عمرم زیر نظر ماگات کار کردم.
,
 
,
*آیا روش سخت تمرین ماگات که به آسیا ب معروف بود، نمی ترسید؟
, *آیا روش سخت تمرین ماگات که به آسیا ب معروف بود، نمی ترسید؟, *آیا روش سخت تمرین ماگات که به آسیا ب معروف بود، نمی ترسید؟,
وقتی در سال 2007 قراردادم را با ولفسبورگ امضا کردم، کلاوس اوگن تالر سرمربی تیم بود. در طول تعطیلات تابستانی‌ بود که فهمیدم قرار است ماگات سرمربی‌مان شود. من او را می‌شناختم اما هرگز آنطور که باید با سبک کاری‌اش آشنا نبودم. به همین دلیل وقتی که تعدادی از دوستانم به من پیام دادند و نوشتند: «تبریک بابت سرمربی جدید، خوش بگذرد»، منظورشان را درک نکردم. اما در همان روز اول تمریناتم، از او هشدار گرفتم، هشدارهایی بی‌رحمانه. تمرینات ماگات بسیار سخت بود. مثلا او به ما می‌گفت در حالی که یک نفر را کول کرده‌ایم با یک پا از پله‌ها بالا برویم. یا یک حرکت را 100 بار انجام دهیم. با این حال نه تنها تمرینات سخت ماگات، بلکه ذهنیت او هم به بازی من فرم و جهت داد.
,
 
,
*مهمترین توصیه ماگات به تو چه بود؟
, *مهمترین توصیه ماگات به تو چه بود؟, *مهمترین توصیه ماگات به تو چه بود؟,
بعد از قهرمانی‌مان ماگات تصمیم به جدایی گرفت و از ما خداحافظی کرد. ما بازیکنان یک به یک با او دست دادیم و برای او در شغل بعدی‌اش در شالکه آرزوی موفقیت کردیم. زمانی که نوبت من شد و حرف‌هایم را زدم، او به من گفت: «بدو و دو سه بار سرت را به تیرک بکوب». من در ابتدا گیج شدم، چون متوجه منظورش نشدم. از او پرسیدم که منظورش چیست و او گفت: «تو فوتبالیست بزرگی هستی و هر چیزی که لازم است را داری، اما آخر سر باید روی مغزت کار کنی. باید بیشتر از این حواست را به فوتبال بدهی و با تمرکز بیشتری کار کنی». من هم تا به امروز به نصیحتش گوش کرده‌ام.
,
 
,
*کدام لحظه از فصل قهرمانی 2008/2009 با ولفسبورگ خاطره انگیز بود؟
, *کدام لحظه از فصل قهرمانی 2008/2009 با ولفسبورگ خاطره انگیز بود؟, *کدام لحظه از فصل قهرمانی 2008/2009 با ولفسبورگ خاطره انگیز بود؟,
سالها بعد فهمیدم در آن زمان چه دستاورد باورنکردنی کسب کردیم. در آن فصل از نظر آمادگی جسمانی در خانه از اعتماد به نفس بالایی داشتیم و مقابل رقبا با قدرت ظاهر می شدیم. من همیشه ولفسبورگ را در قلب خود دارم و به خوبی می توانم تصور کنم که  روزی در نقشی به وولفسبورگ برگردم.
,
 
,
*ولفسبورگ در این فصل برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا رقابت می کند اما باشگاه هرتابرلین باشگاه جوانی شما برای فرار از سقوط در بوندسلیگا می جنگند. چرا هرتا به این وضع افتاده؟
, *ولفسبورگ در این فصل برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا رقابت می کند اما باشگاه هرتابرلین باشگاه جوانی شما برای فرار از سقوط در بوندسلیگا می جنگند. چرا هرتا به این وضع افتاده؟, *ولفسبورگ در این فصل برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا رقابت می کند اما باشگاه هرتابرلین باشگاه جوانی شما برای فرار از سقوط در بوندسلیگا می جنگند. چرا هرتا به این وضع افتاده؟,
هرتابرلین اجازه سقوط به دسته پایین را ندارد. برلین پایتخت آلمان است و باید دو تیم فوتبال لیگ برتری داشته باشد. من به عنوان یک هرتایی سابق خوشحالم یونیون به عنوان تیم دوم برلین پیشرفت کرده و رقابت ها را جذاب تر کرده است. امیدوارم فریدی بوبیک مدیر جدید باشگاه هرتابرلین بتواند با آرامش این تیم را به روزهای اوج برگرداند.
,
 
,
*شما با ژروم بواتنگ از زمان بازی در هرتابرلین دوست صمیمی هستید. آیا حمله رئیس باشگاه بایرن مونیخ به بواتنگ بعد از سال ها بازی برای این تیم درست بود؟
, *شما با ژروم بواتنگ از زمان بازی در هرتابرلین دوست صمیمی هستید. آیا حمله رئیس باشگاه بایرن مونیخ به بواتنگ بعد از سال ها بازی برای این تیم درست بود؟, *شما با ژروم بواتنگ از زمان بازی در هرتابرلین دوست صمیمی هستید. آیا حمله رئیس باشگاه بایرن مونیخ به بواتنگ بعد از سال ها بازی برای این تیم درست بود؟,
امیدوارم بودم باشگاه بایرن مونیخ دوباره قرارداد بواتنگ را تمدید کند. او می توانست به راحتی به دوران اوج برگردد. بواتنگ در 10 سال گذشته در بایرن مونیخ عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و توانایی هایش را ثابت کرده است. بسیاری از بازیکنان به بایرن آمدند ولی او جایگاهش در تیم را در این سال ها از دست نداد. ما به عنوان دوست بواتنگ به او افتخار می کنیم. نباید بواتنگ از این موضوع  و جدایی اش از بایرن ناراحت باشد. صحبت های هوینس رئیس باشگاه بایرن درباره بواتنگ من را غافلگیر کرد. برای من ناراحت کننده بود که هوینس به عنوان یکی از مدیران قدیمی فوتبال آلمان این طور درباره بواتنگ صحبت کرد. باشگاه بایرن همیشه حامی بازیکنانش در همه شرایط است. با توجه به اطلاعاتی که دارم بواتنگ می تواند با تجربه اش به تیم ملی آلمان در مسابقات پیش رو یورو کمک کند.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه