اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه:

برای ساماندهی حاشیه نشینی نیازمند اصلاحات ساختاری و زیربنایی هستیم

برای ساماندهی حاشیه نشینی نیازمند اصلاحات ساختاری و زیربنایی هستیم
فریبرز نجفی مهر گفت: برای ساماندهی حاشیه نشینی هم نیازمند اصلاحات ساختاری و زیربنایی هستیم و هم به اقدامات اجتماعی و فرهنگی از سوی دستگاه های ذیربط نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبرز نجفی مهر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: مناطق حاشیه نشین با حجم انبوهی از مطالبات تحقق نیافته می تواند بستری برای بروز ناهنجاری های اجتماعی باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: در این مناطق مهم است که مردم احساس نقش آفرینی کنند و مسئولیت پذیری و مشارکت در امور را مهم بشمارند و نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت و بی انگیزه نباشند.

نجفی مهر خاطرنشان ‌کرد: اهالی این مناطق چنانچه ببینند امکانات رفاهی و خدماتی به صورت عادلانه به مناطق آنها اختصاص داده نمی شود و محله شان از بدیهی ترین امکانات مورد نیاز یک شهروند از جمله آسفالت مناسب، پارک و تجهیزات پارکی، فاضلاب مدرن، سالن های ورزشی، کتابخانه عمومی، فرهنگسرا و ... محروم است به طور طبیعی احساس تعلق خاطر به سایر بخش های جامعه نداشته و اعتمادشان به نهادها و سازمان ها را از دست می دهند.

وی عنوان کرد: اگر جوانان کم بضاعت مناطق حاشیه نشین نتوانند اوقات فراغت خود را به صورت رایگان در سالن های ورزشی بگذرانند یا اینکه پارکی نباشد تا ساعاتی در آن بنشینند و اگر فرهنگسرایی ایجاد نشود تا بدون دریافت هزینه به آنها موسیقی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی بیاموزد مشخص است که مافیای مواد مخدر زمینه را برای تاثیر بر زندگی این جوانان بیگناه فراهم می کند.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: ایجاد زنجیره مهارت آموزی و اشتغال در این مناطق به شدت مغفول واقع شده است.

نجفی مهر تصریح کرد: در دولت های قبل مناطق حاشیه نشین به هیچ عنوان در اولویت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی قرار نداشت و به محلاتی بی هویت و فاقد شناسنامه تبدیل شده بودند به طوری که حتی سطل زباله هم در آنها دیده نمیشد اما در دولت تدبیر و امید با تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور و ارائه تحلیل های واقعی و علمی از وضعیت این مناطق و همچنین دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب یکی از آسیب های اجتماعی که باید توسط متولیان امر مورد رسیدگی فوق العاده قرار می گرفت مناطق حاشیه نشین بود تا با تمرکز نهادها و دستگاه های اجرایی به صورت ضربتی اقدامات عمرانی، زیرساختی و رفاهی ویژه ای در محلات شناسایی شده صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه نهادهای خدمت رسان مانند شهرداری و برخی ادارات دیگر نتوانسته اند با توجه جدی و مستمر به این محلات، اهالی را با شوق و اشتیاق مواجه سازند و اعتماد عمومی را در سطوح مختلف این جوامع ایجاد کنند.

نجفی مهر گفت:  این رویکرد نامناسب حتی تا جایی پیش رفته است که تجهیزات خریداری شده برای پارک های محلات شهر کرمانشاه با اعتبارات سازمان امور اجتماعی و استانداری مورد استفاده قرار نگرفت و با وجود پیگیری های فراوان دفتر امور اجتماعی، آن امکانات به محلات حاشیه نشین اختصاص نیافت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بیان کرد: به یک اهتمام و اراده جمعی و دلسوزانه از سوی مدیران استان نیاز داریم، در واقع هنگامی که از سوی رهبر انقلاب نماینده ویژه ای برای رصد امور مناطق یادشده و آسیب های اجتماعی تعیین می شود که با شهرداران کلانشهرها و مسئولین عمرانی، کشوری و استانی ویدیو کنفرانس برگزار می کند و پروژه هایی که توسط دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی احصاء شده اند به استان ها ابلاغ می کنند، انتظار داریم بدون فوت وقت اجرایی شدن این پروژه ها در حوزه مدیریت شهری، برق معابر، فاضلاب محلات و ... در دستور کار ادارات مربوطه قرار گیرند.

نجفی مهر گفت: برای ساماندهی حاشیه نشینی هم نیازمند اصلاحات ساختاری و زیربنایی هستیم و هم به اقدامات اجتماعی و فرهنگی از سوی دستگاه های ذیربط نیاز داریم که در همین رابطه ابلاغیه های مربوطه را به اداراتی که در طرح تقسیم کار ملی به عنوان محور اقدامات لازم برای کاهش آسیب هایی همچون طلاق، خودکشی، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و ...تعیین شده اند، ارسال کرده ایم و در حال رصد عملکرد آنها در حوزه های تکلیفی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه