اخبار داغ

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کاهش نرخ ارز در بازار واقعی نیست/ باید در مورد تحریم و اثرات آن، واقع نمایی شود

کاهش نرخ ارز در بازار واقعی نیست/ باید در مورد تحریم و اثرات آن، واقع نمایی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به 10 برابر شد نرخ ارز در این دولت، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور بعد از برجام به مراتب بدتر شده است. وی عنوان کرد: کاهش نرخ ارز در این روزها مطابق با واقعیت بازار نیست و نمی‌تواند ثبات داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، گفت: در بازدید از کارخانه خودروسازی سایپا، مسئولان این شرکت اذعان داشتند که با تحریم‌ها تولید نیز کاهش پیدا می‌کند و بعد از رفع هر تحریم هم زمان زیادی سپری می‌شود تا تولید به نصاب قبل بازگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مهدی طغیانی عنوان کرد: کشاورزی و دامپروری کشور نیز امروز وابسته به خارج  کشور شده است و توافقی هم که گاهی با خارج حاصل می‌کنیم نه برای رفع این وابستگی بلکه برای واردات ارز است که این هم خود راهکار اساسی نیست.

,

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: هرچند اگر توافقی با کشورهای تحریم کننده صورت بگیرد از تلاطم اقتصادی ما کاسته می‌شود اما اقتصاد کشور اقتصاد معیوب و بیماری است که اگر ارز نفتی به آن نرسد دچار مشکل می‌شود و تعادل خود را از دست می‌دهد. ما نباید مسیر کنونی را ادامه دهیم و اقتصاد کشور را این مقدار به درآمد نقت شرطی کنیم.

,

باید در مورد تحریم و اثرات آن، واقع نمایی شود

, باید در مورد تحریم و اثرات آن، واقع نمایی شود, باید در مورد تحریم و اثرات آن، واقع نمایی شود,

وی اظهار کرد: نظر ما در مورد تحریم و اثرات آن، واقع نمایی است تا مردم هم شرایط را صحیح درک کنند و نه معتقد به این هستیم بگوییم تحریم‌ها اثر کمی دارد و نه معتقدیم باید همه مسائل کشور را تقصیر تحریم بیاندازیم.

,

هر بار کشور وارد سیاست مذاکره می‌شود به طور خاصی سرمایه گذاری بخش خصوصی منفی می‌شود

, هر بار کشور وارد سیاست مذاکره می‌شود به طور خاصی سرمایه گذاری بخش خصوصی منفی می‌شود, هر بار کشور وارد سیاست مذاکره می‌شود به طور خاصی سرمایه گذاری بخش خصوصی منفی می‌شود,

این نماینده مجلس با بیان این که هر بار کشور وارد سیاست مذاکره می‌شود به طور خاصی سرمایه گذاری بخش خصوصی منفی می‌شود به این معنا که سرمایه  گذاران سرمایه خود را نگه می‌دارند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه اثری روی بازار می‌گذارد، عنوان کرد: طول دادن مذاکرات به معنی رشد منفی سرمایه گذاری در کشور و در نتیجه رشد منفی تولید خواهد بود که نتیجه آن می‌شود آن چه داریم می‌بینیم که از سال 1390 تا 1399 رشد اقتصادی کشور 6- درصد بوده است.

,

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد وضعیت اقتصاد کشور تصریح کرد: اقتصاد ایران طی این مدت به اندازه یک سوم قبل کوچکتر شده است، نرخ تورم در ماه قبل به رقم فاجعه‌بار 50 درصد رسیده است و دارای نرخ بیکاری 17 درصدی تنها برای گروه سنی فعال 18 تا 35 سال، هستیم. 90 میلیارد دلار خروج سرمایه از کشور داشته‌ایم که صرف اموری نظیر خرید خانه در ترکیه شده است و 30 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در مقاطع مختلف با  بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

طغیانی با اشاره به بیان مطالب خلاف واقع توسط مسئولان عالی رتبه دولت، گفت: چند شب پیش آقای جهانگیری اظهار کرده است دولت 90 لایحه اقتصادی تقدیم مجلس کرده است که مانده و بررسی و تصویب نشده است ولی باید گفت این مطلب صحت ندارد بلکه از تقدیم حتی یک لایحه اقتصادی به مجلس هم دریغ کرده اند.

,

وی افزود: قوانینی هم که مجلس در جهت اصلاح نظام بانکی و مالیاتی به تصویب رسانده است با طرح‌های خود کمیسیون اقتصادی و تلاش نمایندگان به ثمر رسیده است.

,

تحریم‌های بعد از برجام به مراتب رکوردهای اقتصادی کشور را بدتر از قبل کرد

, تحریم‌های بعد از برجام به مراتب رکوردهای اقتصادی کشور را بدتر از قبل کرد, تحریم‌های بعد از برجام به مراتب رکوردهای اقتصادی کشور را بدتر از قبل کرد,

نماینده مردم اصفهان در مورد شرایط اقتصادی کشور بعد از برجام بیان کرد: تحریم‌های بعد از برجام به مراتب رکوردهای اقتصادی کشور را بدتر از قبل کرد. در این دوره نرخ ارز جهش پیدا کرد، و اگر در دولت قبل ارز سه برابر شد، در دولت تدبیر و امید از 3200 به 30،000 تومان رسید.

,

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این که بازار عرضه و تقاضای ارز در کشور بیشتر از این که به وابسته به پارامترهای اقتصادی باشد، به یک مسأله روانی تبدیل شده است و شاهد تلاطم در بازار ارز و پایین و بالا شدن آن با وقایع مختلف مانند تعویض دولت در آمریکا هستیم.

,

طغیانی ادامه داد: کاهش نرخ ارز در این روزها مطابق با واقعیت بازار نیست و نمی‌تواند بر روی قیمت‌ها اثرگذار باشد، چرا که ما همین الان هشت میلیارد دلار تقضای انباشته برای دلار داریم و در چنین شرایطی نباید قاعدتاً نرخ ارز کاهشی شود.

,

این نماینده مجلس سخن معاون اول رئیس جمهور در مورد مخالفت مجلس با کاهش نرخ ارز را دروغ محض دانست و گفت: حتی یک مصوبه و صورتجلسه در مجلس مبتنی بر ادعای معاون اول رئیس جمهور وجود ندارد و ما درباره نرخ ارز تاکنون هیچ گونه مصوبه محدودکننده‌ای نداشته‌ایم البته مخالف نرخ گذاری حاکمیتی بوده و قائل به این هستیم که باید نرخ ارز به طور سیستمی مدیریت شود.

,

یک دولت توانمند مشکلات ده ساله را می تواند در سه سال مرتفع کند

, یک دولت توانمند مشکلات ده ساله را می تواند در سه سال مرتفع کند, یک دولت توانمند مشکلات ده ساله را می تواند در سه سال مرتفع کند,

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت تغییر دولت و روی کار آمدن یک دولت انقلابی با مدیریت جهادی چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا اقتصاد کشور به گذشته و به زمان قبل از این رکود اقتصادی بازگردد، عنوان کرد: یک سری از مشکلات کشور مشکلات مدیریتی است که اگر یک دولت توانمند بر سر کار بیاید می‌تواند این قبیل مشکلات سطحی مانند اصلاح سیستم توزیع اقلام ضروری را ظرف مدت شش ماه سر و سامان ببخشد اما یک سری دیگر از مشکلات کشور زیرساختی است و اگر یک دولت جهادی بر سر کار بیاید کاری که 10 سال در کشور معطل مانده و وضعیت اقتصاد را به اینجا کشانده است را می‌تواند ظرف مدت سه الی چهار سال انجام داده و زیرساخت‌های اقتصادی کشور را اصلاح کند.

,

این عضو کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: امروز قدرت خرید مردم نسبت به سال 90 به یک سوم رسیده است.

,

طغیانی اظهار کرد: بخشی از علت کاهش قیمت ارز مذاکرات وین است که به خاطر اثرگذاری روانی و این که قیمت ارز شرطی شده است، کاهش قیمت دلار را در پی داشته است اما به دلیل چسبندگی قیمت‌ها و طبیعتاً پایدار نبودن این کاهش قیمت ارز به دلیل منطبق نبودن با عرضه و تقاضای بازار ارز، نمی‌توان انتظار داشت سبب کاهش قیمت سایر کالاها و محصولات نیز بشود.

,

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: ما از تقویت پول ملی استقبال می کنیم ولی این پول ملی قدرتمند باید از مسیر وفور عرضه ارز صادراتی باشد نه از جریان روانی حکم بر بازار، یعنی اقتصاد قدرتمند شده باشد و صرفاً یک جوّ روانی ناپایدار نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه