اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

افزایش قدرت در منطقه و نظام بین الملل با حضور حداکثری در انتخابات

افزایش قدرت در منطقه و نظام بین الملل با حضور حداکثری در انتخابات
احمد قربانی پور گفت: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب های آنها شایسته تر باشد مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن در محیط داخلی و تاثیرگذاری در نظام بین الملل بیشتر می‌شود و امکان خنثی کردن تحریم ها و تهدیدها دشمنان فراهم تر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نظامی نیروی کارآمد بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت و رهیافتی که بیش از هر چیز در این نظام بروز و ظهور کرد رهیافت ارزش گذاری بر آرای مردمی و مشارکت حداکثری مردم در انتخاب مسئولان ارشد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در اهمیت مقوله حضور حداکثری همین بس که رهبری نظام بارها و در جریان همه انتخابات بر این امر تاکید داشته اند و مردم ولایت‌مدار را همواره بر حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند؛ در واقع حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور و تقویت کننده پیوست ناگسستنی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم است.

,

وی ابراز کرد: در نظام‌های مردم‌ سالار امور کشور به اتکاء آراء عمومی و از راه انتخابات معین می‌شود و در این نظام‌ها مردم یکی از پایه های اصلی قدرت و اقتدار محسوب می شوند در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات تولید قدرت می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب ها و بی اثر کردن تهدیدات افزایش داده و فرایند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می بخشد.

,

قربانی پور با بیان اینکه در دنیای امروز درجه مقبولیت یک نظام سیاسی را با تعداد انتخابات و میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌دهند، عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، نشان از میزان رضایتمندی آنها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب های آنها شایسته تر باشد مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن در محیط داخلی و تاثیرگذاری در نظام بین الملل بیشتر می‌شود و امکان خنثی کردن تحریم ها و تهدیدها دشمنان فراهم تر می شود.

,

وی بیان کرد: هر نظام سیاسی که از مقبولیت کمتری در داخل برخوردار باشد بدیهی است که سرگرم مسائل و چالش‌های داخلی شده و از توانایی آن برای تاثیرگذاری در روابط بین الملل نیز کاسته می‌شود.

,

قربانی پور با اشاره به اینکه بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری رابطه مستقیم وجود دارد، تصریح کرد: یکی از راهبردهای دشمن در آستانه انتخابات در دوره های مختلف تلاش برای بی ثبات سازی سیاسی بوده است دشمن با این راهبرد، امنیت و آرامش جامعه و مخدوش کردن اعتبار و اقتدار نظام در عرصه داخلی و خارجی را هدف گرفته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این موضوع را می‌توان در اظهارات دشمنان و به خصوص مقامات آمریکایی، محافل سیاسی و رسانه‌های غرب در آستانه انتخابات ها بازخوانی نمود، نمونه بارز چنین راهبردی را در حوادث قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و فتنه سال ۸۸ می‌توان مشاهده کرد و راهبردی که هم اکنون در آستانه برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، نشانه‌های آن را می‌توان در اظهارنظرهای تامل برانگیز مسئولان و رویه جاری رسانه‌های غربی مشاهده کرد.

,

وی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف است هر چه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالاتر باشد ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدات رنگ می‌بازند و مخاطرات امنیت و اقتدار ملی کاهش می یابد و از بین می رود.

,

قربانی پور در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که با تنوع قومی، مذهبی و زبانی روبرو است؛ اما روحیه ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگان، همواره از موضوعاتی بوده دوست و دشمن به آن اعتراف داشته و نمود عینی این همبستگی در انتخابات‌ها تجلی یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه