اخبار داغ

با هدف احیای صنعت نوغانداری؛

آغاز پرورش کرم ابریشم در آذربایجان غربی

آغاز پرورش کرم ابریشم در آذربایجان غربی
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پرورش کرم ابریشم در استان آغاز شده و احیای صنعت نوغانداری بهترین فرصت برای احیای اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیتا احمدیان در گفت و گو با اروم نیوز، در خصوص فعالیت صنعت نوغانداری در آذربایجان غربی افزود: یکی از رسالت‌های مهم دفتر توسعه فعالیتهای  زنان روستایی و عشایری ایجاد اشتغال،کسب درآمد و بهبود وضع معیشت زنان روستایی و عشایری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: در این راستا واحد امور زنان روستایی و عشایری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان جهت توسعه امر نوغانداری وایجاد اشتغال در جامعه زنان روستایی در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ اصله نهال توت در استان توزیع کرده است.

,

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این نهال ها  با همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور به صورت رایگان بین زنان روستایی، به ارزش ۱۰۴ میلیون ریال توزیع شده است.

,

احمدیان افزود: برای توسعه فعالیت های این صنعت یک واحد طبقاتی ۲ منظوره برای پرورش کرم ابریشم و قارچ خوراکی در شهرستان خوی ایجاد شده است.

,

وی توزیع ۲۰ جعبه تخم نوعان، ۱۴ بسته آهک و  ۲۰ بسته پودر پافسول بین متقاضیان پرورش کرم ابریشم را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد .

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نیاز کشور به نخ ابریشم بیشتر از نخ تولیدی کشور است، بنابراین احیای صنعت نوغانداری در آذربایجان غربی می تواند گام بلندی در جهت اهداف نظام و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باشد.

,

انتهای پیام /

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه