اخبار داغ

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد:

بازگشت قریب ۷۰کارخانه به چرخه حیات در سال جهش تولید

بازگشت قریب ۷۰کارخانه به چرخه حیات در سال جهش تولید
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در سال گذشته با اقدامات حمایتی که در سطح استان انجام شد ۶۷کارخانه راکد وتعطیل استان ، مجددا به چرخه تولید بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رحمانی زاد در گفتگو با یزد رسا،با اعلام اینکه  در سال گذشته طبق اطلاعات موجود در سامانه رصد حدود۱۳هزار و۷۰۰شغل در سطح استان ایجاد شده است اظهار داشت: اما به این علت که استان یزد جز استانهای مهاجر پذیر در زمینه نیروی کار می باشدعلیرغم تلاشهای فراوان همچنان نرخ بیکاری در استان یزد بالا می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,
 
,
وی با اشاره به اینکه علت مهاجر پذیر بودن یزد در زمینه نیروی کار ، جنس و نوع صنایع موجود در یزد می باشد خاطرنشان کرد:این مهاجر پذیر بودن علاوه بر اینکه باعث خوشحالی است که میتوانیم نقشی در اشتغال هموطنان خود داشته باشیم اما مضررات وآسیب های متعددی هم  برای استان دارد که باید برای برطرف شدن این مشکل، نوع و جنس فعالیت واحدهای تولیدی استان که قرار است در آینده ایجاد شود تغییر کند.
,
 
,
وی ادامه داد: شهرستانهای میبد، اردکان، بافق و مهریز به علت وجود واحدهای متعدد فولادی و کاشی وسرامیک شاهد بیشترین پذیرش نیروی کار از استانهای دیگر می باشند.
,
 
,
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در ادامه با اشاره به اینکه عمده بیکاران یزد را افراد دارای مدرک دانشگاهی تشکیل می دهند تصریح کرد: باید برای برطرف شدن این مشکل در سند توسعه استان واحدهایی از جنس شرکتهای دانش بنیان و هایتک تعریف کرد تا بتوان هم برای افراد دارای مدرک دانشگاهی ایجاد اشتغال کرد وهم زیست بوم بی نظیر استان را حفظ کرد.
,
 
,
رحمانی زاد با بیان اینکه در سال۹۹علیرغم وجود کرونا که باعث ایجاد محدودیتها و مشکلات فراوانی برای واحدهای تولیدی سراسر کشور شد استان یزد در زمینه ایجاد اشتغال  اقدامات خوبی انجام داده است ابراز داشت: در سال ۹۹با تلاشها و حمایتهایی که از واحدهای تولیدی به عمل آمد توانستیم ۶۷کارخانه  راکد وتعطیل در سطح استان را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم که در ایجاد اشتغال سهم بسیار زیادی داشته است.
,
 
,
وی یکی دیگر از عوامل اثر گذار بر نرخ بالای بیکاری استان را عدم جوابگویی دقیق در هنگام آمارگیری ذکر و گفت: برخی از جوانان که دارای مدرک دانشگاهی هستند و در شغل های غیر مرتبط با مدرک خود مشغول به فعالیت می باشند این فعالیت ها را شغل محسوب نکرده و در هنگامی که از آنها سوال میشود که آیا شاغل هستید جواب منفی ارائه میدهند که همین موضوع هم تاحدودی و هرچند کم اما برنرخ بیکاری استان تاثیر گذار است.
,
 
,
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در پایان تصریح کرد: با پشتیبانی ها و حمایت هایی که از تولید انجام میشود امیدواریم بتوانیم در سال۱۴۰۰در زمینه اشتغال استان شاهد یک تحول بزرگ باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه