اخبار داغ

در آستانه آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد؛

توجه به مسئله اشتغال جوانان شاه کلید رفع معضلات اجتماعی/ عملکرد ضعیف مسئولان سبب نارضایتی عمومی می شود

توجه به مسئله اشتغال جوانان شاه کلید رفع معضلات اجتماعی/ عملکرد ضعیف مسئولان سبب نارضایتی عمومی می شود
کارشناسان معتقدند که عملکرد بد دولت دوازدهم سبب ایجاد رخوت عمومی و نارضایتی در جامعه شده است. مردم به این نتیجه رسیده اند که در انتخاب خود اشتباه کردند و مقصر فردی است که به مردم وعده های دروغین داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری اهمیت انتخاب اصلح بیش از پیش نمایان شده و مردم ایران در نظر دارند تا این بار با اطلاعات کامل و علم فردی را برگزینند که شایستگی لازم برای اداره کشور را داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امروز اهمیت انتخاب اصلح و حضور حداکثری تکلیفی است که بر دوش همه ما نهاده شده و هر یک از رای هایی که به صندوق ها انداخته می شود، آینده اقتصاد و کشور را تعیین می کند.

,

رهبر انقلاب در سخرانی های اخیر بارها بر ویژگی های یک رئیس جمهور انقلابی تاکید کرده و آن ها را در سخنان خود تبیین کردند و از مردم خواستند با علم بر این خصوصیات فردی را برای اداره کشور انتخاب کنند که دارای این ویژگی ها باشد.

,

عملکرد ضعیف دولت دوازدهم سبب ایجاد رخوت عمومی و نارضایتی شده است

, عملکرد ضعیف دولت دوازدهم سبب ایجاد رخوت عمومی و نارضایتی شده است, عملکرد ضعیف دولت دوازدهم سبب ایجاد رخوت عمومی و نارضایتی شده است,

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین ماه خود ۸ ویژگی را برای انتخاب رئیس جمهور آینده مطرح کردند، بر این اساس یک رئیس جمهور انقلابی باید با کفایت و مدیر باشد، با ایمان، عدالت خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد.

,

وی افزود: یک رئیس جمهور باید به توانمندی داخلی معتقد باشد، به عنوان پیشگام حرکت عمومی کشور به جوانان بها دهد، مردمی و امیدوار به آینده باشد، متاسفانه در این ۲ دوره گذشته محقق نشد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: عملکرد بد دولت دوازدهم سبب ایجاد رخوت عمومی و نارضایتی در جامعه شده است، مردم به این نتیجه رسیده اند که اشتباه کردند و مقصر فردی است که به مردم وعده های دروغین داد.

,

شیخی ابراز کرد: در حال حاضر اولویت های اصلی کشور در ظرف اقتصاد قرار دارند البته نمی توان با ایجاد یک تعارض میان اولویت های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی آن ها در درجه دوم قرار داد.

,

توجه به مسئله اشتغال جوانان شاه کلید رفع بسیاری از معضلات اجتماعی

, توجه به مسئله اشتغال جوانان شاه کلید رفع بسیاری از معضلات اجتماعی, توجه به مسئله اشتغال جوانان شاه کلید رفع بسیاری از معضلات اجتماعی,

وی یادآور شد: در حوزه اقتصاد مهم ترین مسئله ایجاد شغل برای جوانان است چرا که بسیاری از نابه سامانی های اجتماعی به بیکاری باز می گردد چرا که نبود شغل و درآمد مانع تشکیل زندگی شده، علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات اجتماعی زیادی را نیز به دنبال دارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد توانایی پاسخ دادن به نیازهای جوانان را ندارد و همین امر مانع تشکیل خانواده و کشیده شدن به سمت انحرافات اخلاقی می شود.

,

شیخی متذکر شد: مسائل اقتصادی مانند همه مسائل اجتماعی در هم تنیده اند و نمی توان در واقعیت بین مسائل اجتماعی و اقتصادی مرز بندی کرد، با ایجاد اشتغال عملا معضل بیکاری حل شده و به دنبال آن درآمد حاصل شده و بسیاری از مشکلات به دنبال آن حل می شود.

,

وی ادامه داد: صرف نظر از در هم تنیدگی متغیرهای اقتصادی، پایین آوردن نرخ تورم در اولویت بعدی قرار دارد که نیازمند اصلاح نظام پولی و مالی است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: برای تحقق این امر ما نیازمند انعقاد قراردادهای پولی و مالی دو جانبه هستیم و باید پول ملی خود را در بازارهای جهانی رایج کرده و از زیر سلطه دلار خارج شویم.

,

شیخی توضیح داد: در این راستا باید اقداماتی در سطح ملی همراه با ایجاد عزمی ملی توسط مدیریت یک رئیس جمهور درستکار، قیمت ها را ثابت نگه داشته و قوه قضائیه با نظارت شدید با متخلفان برخورد کند، در این صورت است که نرخ تورم مهار می شود.

,

سیاست های صرفه جویی ارزی و توسعه صادرات راهکار عملی مهار تورم

, سیاست های صرفه جویی ارزی و توسعه صادرات راهکار عملی مهار تورم, سیاست های صرفه جویی ارزی و توسعه صادرات راهکار عملی مهار تورم,

وی افزود: در صورتی که هم زمان سیاست های صرفه جویی ارزی، جایگزینی واردات و توسعه صادرات را در دستور کار قرار دهیم، حتی اگر دلار هم در نظام مبادلاتی ما رایج باشد هیچ اثری بر افزایش نرخ تورم نخواهد داشت.

,

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: اگر نیاز ارزی ما به صفر برسد، در این صورت افزایش نرخ ارز هیچ تاثیری بر قیمت تمام شده هزینه ها به ویژه در بخش هزینه های تولید نخواهد داشت.

,

شیخی گفت: تقویت و حمایت همه جانبه تولید همواره باید مد نظر قرار گیرد و در کنار آن خلق بنگاه های جدید برای تولید محصولات جدیدی که در بازار ما وجود ندارد، در کنترل نرخ تورم موثر است.

,

وی یادآور شد: توجه به تهیه مسکن اولویت اقتصادی دیگری است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد چرا که بزرگ ترین هزینه زندگی یک زوج در طول زندگی مشترک مربوط به تهیه مسکن است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: از این رو لازم است که دولت ها مسکن را با قیمتی ارزان در اختیار زوج های جوان قرار دهد به عبارت دیگر اعطای مسکن را مشوقی برای ازدواج قرار دهیم.

,

بخش مسکن موتور محرک اقتصاد است که سبب رونق هزاران شغل می شود

, بخش مسکن موتور محرک اقتصاد است که سبب رونق هزاران شغل می شود, بخش مسکن موتور محرک اقتصاد است که سبب رونق هزاران شغل می شود,

شیخی متذکر شد: حجم گسترده ای از نقدینگی در اقتصاد جولان می دهد که به راحتی می توان آن را به سمت بازار مسکن سوق داد، توسعه بخش مسکن موتور محرک اقتصاد است که سبب رونق هزاران شغل می شود و رونق بسیاری را عاید اقتصاد می کند.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با پدیده ناهنجار ازدحام یا تراکم جمعیت در شهرها به ویژه حواشی شهرها به صورت کپرنشینی یا حلبی آبادها مواجه هستیم، برای رفع این پدیده به میلیاردها تومان از منابع ملی نیاز است که می تواند صرف فرصت های جدید اقتصادی شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: برای رفع مشکلات ناشی از ازدحام جمعیت باید در روستا قطب سازی اقتصادی کنیم، در ابتدا با رونق مشاغل کشاورزی جمعیت را جذب روستاها کرده سپس با اهمیت بخشیدن به مسکن روستایی بیش از مسکن شهری شرایط زندگی در روستاها را فراهم کنیم.

,

رفع ازدحام جمعیت در شهرها سبب آزادسازی بیش از نیمی از منابع ملی می شود

, رفع ازدحام جمعیت در شهرها سبب آزادسازی بیش از نیمی از منابع ملی می شود, رفع ازدحام جمعیت در شهرها سبب آزادسازی بیش از نیمی از منابع ملی می شود,

شیخی اظهار کرد: لازمه الگوی توسعه روستایی، کشاورزی، صنعتی که جزء اولویت های اول برنامه رئیس جمهور آینده باید باشد، رابرد اساسی برای برطرف کردن پدیده ازدحام و آزاد کردن بیش از نیمی از منابع ملی و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی است.

,

وی افزود: رئیس جمهور اصلح در گام بعدی خود باید سرمایه گذاری لازم را برای مهار مصرف بی رویه آب و انرژی انجام دهد، الگو برداری کورکورانه از الگوهای آمایش سرزمینی غرب اقدام نادرستی است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی توضیح داد: در الگوی غربی آمایش سرزمینی مناطقی که دارای استعداد لازم هستند جمعیت به سوی آن ها روانه می شود، این تفکر اشتباه است و باید با فراهم کردن شرایط جمعیت در مناطقی که فاقد استعداد لازم هستند نیز جذب شود.

,

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: ضمن آنکه برای صرفه جویی منابع زیر زمینی باید طرح های وسیع تولید انرژی از منابع تجدید پذیر را توسعه دهیم.

,

پذیرش مسئولیت رئیس جمهوری مرد میدان می خواهد

, پذیرش مسئولیت رئیس جمهوری مرد میدان می خواهد, پذیرش مسئولیت رئیس جمهوری مرد میدان می خواهد,

در ادامه احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان، در رابطه با شاخصه های رئیس جمهور اصلح، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مهمترین و موثرترین مسئولیت مدیریتی کشور، ریاست جمهوری است.

,

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی اخلاقا و شرعا ببینند اگر می‌توانند این بار سنگین و مهم را به دوش بگیرند وارد شوند چرا که این مسئولیت مرد میدان می خواهد و سرنوشت چند ساله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و همه بودجه کشور به دست رئیس جمهور است.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: کسی که نامزد می شود باید از وظایف و اختیارات وسیعی که دارد کاملا مطلع باشد و یقین داشته باشد که توان انجام وظایف سنگین ریاست جمهوری را دارد و می تواند مشکلات و نیازهای مردم و کشور را حل کند و برای آن برنامه و راهکارهای مناسب ارائه دهد.

,

مقدم مطرح کرد: نامزدها ضمن داشتن شرایط لازم باید دانش، توانمندی و ظرفیت لازم برای اداره کشور به ویژه اجرائی کردن گام دوم انقلاب را داشته باشند یعنی هم به مسائل و مشکلات کشور کاملا آگاهی داشته و هم برای حل مشکلات، برنامه و راه حل داشته باشند.

,

وی یادآور شد: رئیس جمهور باید به رای مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی و حق الناس احترام بگذارد و در دوران خدمت هیچ گاه از این اعتماد مردم جز جهت منافع ملی بهره نگیرد.

,

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخابات یک نوسازی در کشور است، هم از نظر وجهه خارجی و هم حضور و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است که باید با مشارکت حداکثری برگزار شود تا چشم دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل توطئه گر و غاصب  کور شود.

,

در بحث انتخابات اصلی ترین موضوع مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای است

, در بحث انتخابات اصلی ترین موضوع مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای است, در بحث انتخابات اصلی ترین موضوع مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای است,

مقدم تصریح کرد: در بحث انتخابات اصلی ترین و با اهمیت ترین موضوع مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای است چرا که حضور حداکثری نشانه اقتدار ملی است همچنین مردم باید از دو دستگی، تفرقه و دوقطبی پرهیز کنند و لازم است ملت بیش از پیش هوشیار باشند و تحت تاثیر دشمنان داخلی و خارجی و همچنین رسانه های بیگانه و شیاطین قرار نگیرند.

,

وی ادامه داد: از ماه ها قبل، دشمنان داخلی و خارجی به ویژه دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا از جمله آمریکا و اسرائیل باصرف هزینه های گزاف  در تلاش هستند که انتخابات را بی تاثیر جلوه دهند و مردم را برای آمدن پای صنوق های رای دلسرد کنند.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اذعان کرد: دغدغه مندان انتخابات باید با تشکیل جلسات و یا با حضور در فضای مجازی به شبهات و ابهامات، پاسخ لازم دهند و با تبیین نقش رهبری در مدیریت کلان کشور و گذر از بحران های ملی، منطقه ای و بین المللی در جهت تنویر افکار عمومی روشنگری کنند.

,

اولویت اصلی رئیس جمهور آینده باید اقتصاد و حل بیکاری جامعه باشد

, اولویت اصلی رئیس جمهور آینده باید اقتصاد و حل بیکاری جامعه باشد, اولویت اصلی رئیس جمهور آینده باید اقتصاد و حل بیکاری جامعه باشد,

مقدم با بیان اینکه انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است، متذکر شد: مردم برای انتخاب نامزد انقلابی و مرد میدان باید به فکر شناخت اصلح باشند و ملت باید تمام تلاش خود را انجام دهد و به دنبال نامزد اصلح بگردد زیرا همانطور که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است.

,

وی افزود: در بحث انتخابات آنچه که در گفتمان اصیل اسلام ناب و امامین انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است انتخاب اصلح و فرد دارای تقوی و تدبیر برای مقام مهم ریاست جمهوری است، از این رو باید بر این گفتمان پافشاری کنیم تا نهایتا فردی انتخاب شود که برای حل مشکلات معیشتی مردم همیشه در صحنه باشد و به طور کلی اولویت اصلی رئیس جمهور آینده باید اقتصاد و حل بیکاری جامعه باشد.

,

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان  تشریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید ضمن آشنایی کامل با اقتصاد و مسائل مهم کشور همچون بالا بردن ارزش پول ملی، رشد تولید، رشد سرمایه گذاری ملی، تورم، امنیت کشور، آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی، برای پیشرفت و توسعه آنها نیز برنامه داشته همچنین ازطرفی دیگر توان روبرو شدن با سیاست های پیچیده دنیا را داشته باشند تا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند در غیر این صورت بهتر است ورود نکنند و سرمایه های کشور را هدر ندهند.

,

مقدم با تاکید بر اینکه اگر ما به اجرای  توصیه های مقام معظم رهبری  حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای پافشاری کنیم قطعاً پیروزی از آن ماست و اگر پافشاری نکردیم چنانچه همه عوامل هم جمع شوند باز اوضاع همین خواهد بود، خاطر نشان کرد: ملت فهیم، با بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی باید به  فردی  رأی دهند که معرفی‌کنندگان آن‌ها افرادی صادق، متعهد، مؤمن، بصیر، انقلابی و قابل اعتماد باشند چرا که نصرت خدا زمانی شامل حال ما می شود که دین خدا و ولی خدا را یاری کنیم و اگر نصرت خدا شامل حال ما شد؛ “ان ینصرکم الله فلا غالب لکم” آن گاه هیچکس بر ما غلبه نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه