اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

با انتخاب دوباره حامیان دولت باید منتظر دلار ۱۰۰هزار تومانی هم بود/ قهر با صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند

با انتخاب دوباره حامیان دولت باید منتظر دلار ۱۰۰هزار تومانی هم بود/ قهر با صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند
قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی، گفت: اگر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت کنونی بار دیگر رئیس‌جمهور شوند باید منتظر دلار صدهزار تومانی باشیم اما با انتخاب درست وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری‌ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و حضور مردم در آن، گفت: مردم نباید به هیچ کسی رأی بدهند برای حمایت از خود آن فرد، بلکه باید به فردی رأی بدهند برای حمایت از خودشان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: در حقیقت عمده سرمایه کشور که متعلق به خود مردم است در دست دولت و قوه مجریه است و برای اینکه این ثروت و سرمایه درست هزینه شود و در مسیر درست اختصاص پیدا کند، باید به دنبال فرد مناسبی باشیم تا هدایت دولت را به عهده بگیرد.

,

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: مملکت مثل هواپیمایی است که ما همه مسافر آن هستیم و در شرایط طوفانی می‌خواهیم خلبانی را انتخاب کنیم تا ما را سالم به مقصد برساند؛ طبیعی است که ما سوار هواپیما نمی‌شویم که به خلبان کمکی کرده باشیم بلکه خلبان است که هدفش رساندن مسافرین به مقصد است.

,

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید در این شرایط حساس ببینیم چه کسی بهتر می‌تواند منافع ما را تأمین کند؛ منافع ما هم ابعاد مختلفی مانند امنیت ملی، مصالح ملی، بهبود وضعیت اقتصادی، بهبود شرایط فرهنگی کشور، اتخاذ سیاست خارحی مناست، ایجاد اشتغال و امثالهم را شامل می‌شود.

,

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن از قوای سه‌گانه قوه مجریه است، عنوان کرد: باید ببینیم بین نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار می‌گیرند چی کسی اگر رئیس‌جمهور شود به نفع کشور است، طبیعتا بررسی سوابق او و اینکه آیا او و یا بستگانش در فساد مشارکت کرده‌اند یا خیر و آیا او وقتی فسادی را مشاهده کرده برخوردی کرده است یا خیر، اهمیت زیادی دارد.

,

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: باید دید اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که امروز می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند کدام‌شان به طور مشخص علیه فسادهای حسین فریدون، مهدی جهانگیری، داماد وزیر کار، دختر وزیر سابق صنعت، پسر وزیر سابق مسکن و امثالهم موضع گرفته‌اند و یا اینکه ترجیح داده‌اند سکوت کنند.

,

قدری‌ابیانه ادامه داد: سکوت در مقابل فساد جایز نیست و کسی هم که در قبال فساد سکوت کرده باشد صلاحیت این را ندارد که بیت‌المال به او سپرده شود چه برسد به اینکه از بستگان درجه یک او چنین فسادهایی را مرتکب شده باشند و یا خودش هم در آن فساد مشارکت و یا از آن حمایت کرده باشد.

,

وی بیان کرد: ما باید دنبال این باشیم که در انتخابات کلید گاوصندوق بیت‌المال را به فردی امین بسپاریم، البته خیلی‌ها هستند که دوست دارند کلید گاوصندوق بیت‌المال دست‌شان بیفتد اما اهداف همه یکی نیست؛ هستند کسانی که هدفشان خدمت است و البته هستند کسانی هم که هدف‌شان غارت است.

,

تحلیلگر سیاسی یادآور شد: ممکن است افرادی قبلا در انتخابات شرکت کرده باشند و از رأی که داده‌اند پشیمان باشند کما اینکه معتقدم اکثر کسانی که به این دولت رأی داده‌اند از رأی خود پشیمان هستند اما راه چاره قهر کردن با صندوق رأی و یا قهر کردن با خود نیست.

,

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: اگر یک بار اشتباه کردیم مراقب باشیم بار دیگر آن را تکرار نکنیم و اگر فریب خوردیم مراقب باشیم باز هم فریب نخورییم خیلی‌ها فریب وعده‌ها را خوردند این باید درس عبرت شود و فریب وعده‌های جدید را نخوریم.

,

وی تصریح کرد: اگر کسی وعده می‌دهد ببینیم اصلا این وعده‌ها در توان رئیس‌جمهور است؛ نمی‌شود صرف اینکه فردی وعده داد ما به او اعتماد کنیم باید ببینیم مسئله اصلی کشور چیست و کسی که می‌خواهد کشور را در چهار سال یا هشت سال پیش ببرد آیا توان و صلاحیت این کار را دارد یا خیر.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی برای دختری خواستگار می‌آید والدین دخترشان را به هر کسی نمی‌دهند بلکه بررسی می‌کنند که آیا او می‌تواند دخترشان را خوشبخت کند یا خیر و آیا صلاحیت همسری دختر را دارد یا خیر؛ وقتی در چنین مسئله‌ای به درستی مصالح خانواده و فرزندانمان را در نظر می‌گیریم، طبیعی است که زمان انتخابات هم باید مصالح کشور که متعلق به خود مردم است را در نظر بگیریم.

,

قدیری‌ابیانه افزود: لذا معتقد هستم که قهر با صندوق رأی معنا ندارد و قهر با خود هم معنا ندارد؛ اگر اشتباه کردیم این بار مراقب باشیم اشتباه نکنیم ضمن اینکه عدم شرکت در انتخابات خودش یک اشتباه دیگر است یعنی اگر یک بار با رأی دادن غلط اشتباه کردیم نباید آن را با رأی ندادن تکرار کنیم.

,

وی اظهار داشت: یکی از گلایه‌هایی که معمولا مردم می‌کنند این است که چرا مسئولین به نظر کارشناسان اعتنا نمی‌کنند و نظر کارشناسان را در نظر نمی‌گیرند که این انتقاد بجایی است اما آیا خود کسانی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند به نظر کارشناسان اعتنا می‌کنند آیا کارشناسان در سال 96 ادامه دولت کنونی را مساوی با آشفته شدن اقتصاد عنوان نکرده بودند.

,

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: عدم شرکت در انتخابات به ضرر خود مردم است و شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب صحیح به نفع خود مردم و کشور است اگر مردم درصد بالایی شرکت کنند و فرد مناسبی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند این خودش باعث ناامیدی دشمنان می‌شود.

,

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: در همه کشورهای دنیا نتیجه انتخابات بر اساس اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات است و نه اکثریت واجدین شرایط؛ حتی اگر 10 درصد مردم در یک کشور در انتخابات شرکت کنند همان 10 درصد هستند که تعیین می‌کنند چه کسی رئیس‌جمهور شود در واقع آن ده درصد هستند که بجای صدر درصد تصمیم می‌گیرند چون کسانی که در انتخابات شرکت نکرده داوطلبانه شرکت نکرده‌اند.

,

وی بیان کرد: اینکه یک رئیس‌جمهور با چه تعداد آرا انتخاب شود در میزان اختیارات او تفاوتی ندارد اما تعداد آرا کم موجب می‌شود تا او قدرت کمتری داشته باشد و به عبارتی اقتدار او کمتر می‌شود.

,

تحلیلگر سیاسی تأکید کرد: قدرت‌طلبان و کسانی که به مسئولیت به عنوان قدرت و حتی چپاول مردم نگاه می‌کنند برای رسیدن به این پست حاضرند هر ترفندی را بکار بگیرند و هر وعده‌ای می دهند لذا مردم باید مراقب باشند که فریب نخورند همانند سال 92 و 96 که عده‌ای شعارهایی دادند اما به هیچ کدام از آن‌ها عمل نکردند و اوضاع اینگونه شد.

,

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: اگر انتخاب ما خوب باشد هم خودمان و هم کشورمان سود آن را می‌بریم اما اگر انتخاب‌مان بد باشد هم خودمان و هم کشورمان زیان می‌بینیم و اگر انتخاب بدی داشتیم اینگونه نیست که این انتخاب بد فقط برای خود انتخاب کنندگان ضرر داشته باشد بلکه ضرر آن برای همه مردم است کما اینکه کسانی که حسن روحانی را انتخاب کردند فقط متضرر نشدند بلکه همه مردم از جمله کسانی که حتی به روحانی رأی نداند و کسانی که اصلا در انتخابات شرکت نکردند هم ضرر کردند. لذا ما باید در انتخابات شرکت کنیم و در بین کاندیداها نیز فرد اصلح را انتخاب کنیم کسی را انتخاب کنیم که نه خودش سابقه سوء داشته باشد و نه اطرافیان و بستگانش.

,

وی اضافه کرد: من سال 95 اعلام کردم که اگر روحانی دوباره رئیس‌جمهور شود اقتصاد کشور مثل ساختمان پلاسکو فرومی‌پاشد و امروز شاهد وضعیت اقتصادی کشور هستیم لذا الان هم اعلام می‌کنم که اگر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت کنونی بار دیگر رئیس‌جمهور شوند باید منتظر دلار صدهزار تومانی باشیم اما اگر انتخاب درست انجام دهیم و فرد شایسته‌ای را انتخاب کنیم وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی خواهد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه