اخبار داغ

رئیس دیوان محاسبات پاسخ داد؛

چرا اهلیت مالک هفت‌تپه ساقط شد؟/ بررسی ۹ پرونده واگذاری دیگر در دیوان محاسبات

چرا اهلیت مالک هفت‌تپه ساقط شد؟/ بررسی ۹ پرونده واگذاری دیگر در دیوان محاسبات
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به بازگشت شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه به بیت‌المال از بررسی ۹ پرونده دیگر از واگذاری‌ها در این دیوان خبر داد و گفت رسیدگی به آنها در دستور کار جدی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور در مصاحبه با رادیو گفت: پرونده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه یکی از مهم‌ترین و رسانه‌ای‌ترین پرونده واگذاری‌ها در سال گذشته بود که رسیدگی به این پرونده در اولویت کار دیوان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: از اولین روز حضور در دیوان دستور تشکیل هیئت تحقیق و تفحص صادر گردید که با بررسی‌های ۴۵روزه طبق گزارش مشخص گردید که واگذاری‌ها طبق قانون به‌درستی انجام نشده است و گزارش مربوطه به هیئت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ارجاع شد.
,
 
,
بذرپاش افزود: در روند کار هیئت داوری سازمان خصوصی‌سازی با گزارش ارسالی مخالفت نمود و پرونده بر اساس قانون به قوه قضائیه ارجاع شد و در شعبه ۲۱ مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه حکم واگذاری این شرکت به دولت صادر گردید.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: کلیه نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور با دیوان نسبت به بازگشت این شرکت به بیت‌المال اتفاق نظر داشتند.
,
 
,
رئیس دیوان محاسبات کشور یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات این شرکت را پس از واگذاری به بخش خصوصی، ضمن پایین بودن قیمت در زمان واگذاری، اشکال در اهلیت خریدار دانست و اضافه کرد: از اقدامات بخش خصوصی پس از خرید شرکت‌ها افزایش سرمایه، عدم فروش دارایی‌ها، حفظ تولید معقول و عدم تعدیل نیرو باشد که متأسفانه شرکت فوق این الزامات را رعایت نکرده بود و از شرایط اهلیت ساقط گردید.
,
 
,
وی در پایان یادآور شد: وظیفه دیوان محاسبات کشور نظارت کامل بر واگذاری‌های اموال دولتی و نیز نظارت بر رویه مالی کشور است و دستگاه‌های دولتی نیز بر واگذاری اموال دولت به خریداران دارای اهلیت باید اهتمام داشته باشند.
,
 
,
وی همچنین از بررسی ۹ پرونده دیگر از واگذاری‌ها در این دیوان خبر داد و خاطر‌نشان کرد که رسیدگی به آنها در دستور کار جدی قرار گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه