اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی مطرح کرد؛

سایه منافع شخصی بر سر شبکه ملی اطلاعات

سایه منافع شخصی بر سر شبکه ملی اطلاعات
حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: در حقیقت فضای مجازی در کشور رها شده است. انتظار ما از مجلس انقلابی، اصلاح ساختار است؛ فرماندهی جنگ نرم که به مراتب مهم‌تر از جنگ سخت شده، باید تحت فرماندهی کل قوا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" به چرایی عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: به خطر افتادن منافع شخصی برخی از افراد دلیل عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات است. باید دید چه کسانی و چه دستگاهی از کسب درآمد مردم از فضای مجازی زیان می‌بینند و منافعشان به خطر می‌افتد که در مسیر ایجاد این شبکه سنگ اندازی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"حجت الاسلام محمد کرباسی" ادامه داد: افرادی که نگاه روشنفکری و لیبرال به فضای مجازی را اشاعه می‌دهند، از عدم توسعه فناوری در کشور، منافع اقتصادی کسب می‌کنند. افرادی که منافع بسیار از واردات پهنای باند بین الملل دارند به ایجاد شبکه ملی اطلاعات رضایت نمی دهند.

,

وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی و رویکرد آن به فضای مجازی و نگاه لیبرال و روشنفکرانه به این حوزه، دو نگرش فکری در جامعه هستند که در تمام این سال‌ها در حال مبارزه با یکدیگر بوده و هستند و یک جنگ ناپیدای گفتمانی را ایجاد کرده‌اند.

,

این کارشناس تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی درباره فضای مجازی به دنبال توسعه و پیشرفت فناوری ارتباطات است تا جمهوری اسلامی ایران مانند کشور‌های کره جنوبی، آمریکا، فرانسه و... در این حوزه به قله‌های بلند دست پیدا کند و در تراز این کشور‌ها و باشگاه فناوران برتر دنیا قرار گیرد.

,

حجت الاسلام کرباسی گفت: در کشور حقیقتاً مدیریتی در زمینۀ فضای مجازی وجود ندارد و این فضا در حقیقت فضایی رها شده است. امروزه، با توجه به اینکه تمام جهان در پی مدیریت این فضا و سوق دادن کاربران به سمت سیاست‌های خود می‌باشند، مسئولان کشور فعالیتی در این حوزه نداشته و کاربران را در اختیار سیاست‌‌های بیگانگان قرار می‌دهند.

,

وی ادامه داد: تدبیر حضرت آقا ۱۰ سال قبل، تشکیل شورای عالی فضای مجازی برای اصلاح ساختار غلط بود؛ اما افراد نفوذی که در گلوگاه مدیریت فضای مجازی قرار گرفتند، کارشکنی کردند.

,

این کارشناس افزود: وظیفه اصلی شورای‌عالی فضای مجازی که سران سه قوه در آن حضور دارند؛ جایگاه سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری اصلی در توسعه فضای مجازی است، اما دولت‌ها مانع تحقق آن شدند. حکم حضرت آقا تاکید می کرد همه نهادهای موازی شورای‌عالی فضای مجازی، منحل شود اما در دولت سنگ اندازی شد.

,

حجت الاسلام کرباسی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در اجرای سند پیام‌رسان‌های اجتماعی که شورای‌عالی آن را تصویب کرد، حتی یک قدم بر نداشت. از اوایل سال ۸۹، "نصراله جهانگرد" عامل اصلی نفوذ در وزارت ارتباطات و گسترش اینترنت آمریکایی در کل کشور بوده است.

,

وی گفت: حضرت آقا در حکم شورای عالی فضای مجازی، تقدم محتوا بر زیرساخت را تاکید می‌کنند؛ اما جهرمی خود را متولی زیرساخت نشان می‌داد! درحالی‌که در حوزه فضای مجازی امکان جداسازی زیرساخت از محتوا نیست.

,

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس انقلابی، اصلاح ساختار است؛ فرماندهی جنگ نرم که به مراتب مهم‌تر از جنگ سخت شده، باید تحت فرماندهی کل قوا باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه