اخبار داغ

در آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» مطرح شد؛

پرداختن به زندگی شهدا از سخت‌ترین کارهاست/ فیلمبرداری در ۴۰۰ لوکیشن

پرداختن به زندگی شهدا از سخت‌ترین کارهاست/ فیلمبرداری در ۴۰۰ لوکیشن
آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایتگر زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری، با حضور خانواده این شهید برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه پخش سریال «صبح آخرین روز» از شبکه دو سیما و شبکه شما، آیین رونمایی از این سریال با حضور سید عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها، بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید شهریاری، حسین تبریزی کارگردان و مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده این سریال و برخی از بازیگران مجموعه و در ارتباط ویدیو کنفرانسی با صداوسیمای مرکز زنجان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سریال «صبح آخرین روز»,

در ابتدای مراسم سید عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها در سخنانی عنوان کرد: این سریال کاری بسیار سنگین در شرایط سخت بود، گروه سازنده یک سال به صورت پیوسته در شرایط دشوار ناشی از محدودیت‌های کرونا کار کردند و تمام تلاش تیم تولید این بود که عوامل و بازیگران گرفتار بیماری نشوند.

,

وی افزود: پرداختن به زندگی شخصیت‌ها و شهدای معاصر یکی از سخت‌ترین کارها در صداوسیماست زیرا نمی‌توانیم همه فعالیت‌های این چهره‌های ماندگار را به تصویر بکشیم.

,

رییس مرکز سیمای استان‌ها خاطرنشان کرد: اقتدار و پایداری امروز ایران اسلامی به دلیل تلاش شهید شهریاری و همکاران او مانند شهید علیمحمدی و شهید احمدی روشن بوده است. بسیاری از کارهایی که ما در رسانه و امور نمایشی تولید می‌کنیم پرداختن به داستان‌هایی است که از قوه تخیل می‌آید اما داستان زندگی شهدا واقعی است و به همین خاطر از مدیرکل مرکز زنجان و همه همکارانی که در این استان کمک کردند و نیز سازمان انرژی اتمی و وزیر دفاع تشکر می‌کنم.

,

ساخت سریال «صبح آخرین روز» ادای دین به شهید شهریاری است

, ساخت سریال «صبح آخرین روز» ادای دین به شهید شهریاری است,

در ادامه سیدمحسن لطیفی مدیرکل صداوسیمای زنجان که به صورت ویدیوکنفرانس در جلسه حاضر بود، در سخنانی عنوان کرد: «صبح آخرین روز» در ۲۱۸ روز کاری تولید شده است. این سریال ۱۵ شهریور ۹۹ در زنجان کلید زده شد و امروز ۲۰ اردیبهشت ماه از آن رونمایی می‌شود.

,

وی ادامه داد: سریال در ۴۵۰ لوکیشن تصویربرداری شده و ۴۰۰ بازیگر اصلی و فرعی در آن حضور داشتند همچنین بیش از ۱۰۰ نفر گروه تولید این کار را تشکیل می‌دادند.

,

لطیفی با بیان اینکه ۱۲۳۳ سکانس در شرایط سخت کرونایی ضبط شد و بدون وقفه به پایان رسید بیان کرد: امروز شاهد رونمایی از این اثر ارزشمند هستیم و امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از وظایف خود را نسبت به شهید شهریاری ادا کرده باشیم.

,

تصمیم معاونت استان‌ها در ساخت سریال شهید شهریاری قابل تجلیل است

, تصمیم معاونت استان‌ها در ساخت سریال شهید شهریاری قابل تجلیل است,

بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید مجید شهریاری نیز در سخنانی اظهار کرد: بابت همتی که معاونت امور استان‌ها و صدا و سیمای زنجان داشتند تا این پروژه به سرانجام برسداز همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

,

وی افزود: به یقین فضای فرهنگی کشور با ساخت آثاری درباره تاریخ ملت ایران توسعه می‌یابد و هیچ اثر هنری مانند فیلم و سریال برای مخاطب بیشتر، قادر به تاثیرگذاری در چنین سطحی نیست.

,

همسر شهید شهریاری ادامه داد: باید به فال نیک بگیریم که تهیه‌کننده این سریال که خود اهل زنجان و از یک خانواده شهید است، ساخت این سریال را به عهده گرفت، همچنین از کارگردان مجموعه، صداوسیما، سازمان انرژی اتمی به ویژه صالحی رییس این سازمان و امیر حاتمی وزیر دفاع تشکر می کنم. تشکر ویژه‌ای هم از دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت این دانشگاه برای همکاری در پروژه دارم.

,

وی تاکید کرد: زندگی من و شهید شهریاری آمیخته‌ای از کلماتی مانند علم و معرفت و ادب و ایمان و تواضع و گسترده‌ای از عشق بود و خوشحالم در زندگی کسی بودم که با شهادت و به شیرینی از جمع ما رفت هر چند نبود او برایم بسیار سخت است.

,

حضور شهید شهریاری را در تمام مدت فیلمبرداری احساس می‌کردم

, حضور شهید شهریاری را در تمام مدت فیلمبرداری احساس می‌کردم,

سیپده خداوردی بازیگر نقش همسر شهید شهریاری هم در این نشست گفت: مطمئنم شهید شهریاری اینجا حضور دارند زیرا در کل مدت فیلمبرداری حضور و حمایت‌های او را حس می‌کردیم.

,

وی ادامه داد: خوشحالم که امروز توفیق دیدار با همسر شهید شهریاری را دارم و همچنین از تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه هم کمال تشکر را دارم چراکه با درایت، حمایت و نگاه حسین تبریزی و مصطفی علمی فرد تلاش کردم بخشی از گذشت و ایمان و عشق همسر شهید را به نمایش بگذارم و همچنین تلاش خود را کردیم که لحظات مختلف زندگی این شهید برای مخاطب باورپذیر باشد.

,

اگر همراهی مادر و همسر شهید شهریاری نبود این مجموعه ساخته نمی‌شد

, اگر همراهی مادر و همسر شهید شهریاری نبود این مجموعه ساخته نمی‌شد,

مصطفی علمی فرد تهیه کننده سریال «صبح آخرین روز» هم در این مراسم طی سخنانی ابراز کرد: آن چیزی که به عنوان یک فرزند کوچک استان زنجان در خودم دیدم این است که از همراهی مادرانه همسر و مادر شهید شهریاری بسیار تشکر کنم زیرا اگر حمایت‌ها و گرفتن دست تیم نویسندگی و تولید این کار توسط ایشان نبود، ایده اولیه به فعلیت نمی‌رسید، بارها خدمت خانواده شهید رسیدیم و از لحظه لحظه اتفاقات در زندگی شهید شهریاری پرسیدیم و متوجه شدیم چه زندگی دراماتیکی برای خلق اثر وجود دارد.

,

تهیه کننده این مجموعه عنوان کرد: همسر شهید شهریاری به من می‌گفت اگر با پخش سریال حتی یک یا ۲ جوان ترغیب بشوند که د زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت کنند سریال پیام خود را رسانده است.

,

حسین تبریزی کارگردان «صبح آخرین روز» هم با اشاره به اینکه خوشحال است توفیق ساخت این سریال داشته، گفت: من یک تنه این کار را انجام ندادم، نزدیک به ۶۰ نفر از عوامل گروه دیده نمی‌شوند اما زحمت اصلی را کشیده‌اند.

,

تشکر ویژه مادر شهید شهریاری برای تولید سریال «صبح آخرین روز»

, تشکر ویژه مادر شهید شهریاری برای تولید سریال «صبح آخرین روز»,

مادر شهید مجید شهریاری نیز در این مراسم و در ارتباط ویدیوکنفرانسی عنوان کرد: از صداوسیما از بنیاد شهید استان زنجان و همه دوستان تشکر می‌کنم. امیدوارم این سریال بسیار روی جوانان اثر بگذارد.

,

در پایان بخش‌هایی از سریال پخش و سپس از پوستر «صبح آخرین روز» توسط همسر شهید شهریاری رونمایی شد. این سریال به زودی از شبکه دو شبکه شما پخش خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه