اخبار داغ

باید منتظر تصمیم فدراسیون جهانی بمانیم؛

بیرانوند: کسب رتبه دوم در آسیا شانسی نیست/ مرادی مردانه جنگید اما مصدومیتش مانع از کسب سهمیه المپیک شد

بیرانوند: کسب رتبه دوم در آسیا شانسی نیست/ مرادی مردانه جنگید اما مصدومیتش مانع از کسب سهمیه المپیک شد
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: با یک تیم ۹ نفره به تاشکند اعزام شدیم که باز هم دست‌خوش مصدومیت شدیم اما قطعاً کسب رتبه دوم در جدول تخصیص مدال امری شانسی نبوده.
[

محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری و ملی‌پوش پیشین تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون ارزیابی‌اش از عمل‌کرد نمایندگان ایران روی تخته رقابت‌های قهرمانی آسیا تاشکند اظهار داشت: به‌رغم این‌که با وجود بدشانسی‌های بسیار و مصدومیت‌های بدموقع توانستیم به رتبۀ عالی دوم آسیا از لحاظ کسب مدال برسیم، کسی توجهی به این مسائل نداشته و همه نمایش وزنه‌برداری را نامناسب می‌بینند. اگر با تیم کامل‌مان و بدون مصدومیت اعزام می‌شدیم حتی شانس قهرمانی ایران در آسیا هم وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: با یک تیم ۹ نفره به تاشکند اعزام شدیم که باز هم دست‌خوش مصدومیت شدیم اما قطعاً کسب رتبه دوم در جدول تخصیص مدال امری شانسی نبوده.
,
 
,
بیرانوند عنوان کرد: در این رقابت‌ها چند چهره جدید مانند میرمصطفی جوادی، رسول معتمدی‌کیا و رضا دهدار روی تخته رفتند و توانستیم ۳ طلای مجموع بگیریم. فکر نمی‌کنم ۳ بار اهتزاز پرچم کشورمان در تاشکند نتیجۀ بدی باشد، آن‌هم با یک تیم ناقص و اعزامی که اگر کامل و در شرایط آرمانی بود، می‌توانست به قهرمانی‌مان هم بیانجامد.
,
 
,
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درباره برنامه‌ریزی فدراسیون برای سهمیه‌های المپیک توکیو بیان داشت: الان بچه‌های حاضر در اردوی تیم ملی شرایط حضور در المپیک را تا حدود زیادی دارند. فدراسیون وزنه‌برداری به کیفیت حضور ورزشکارانش روی تخته المپیک فکر کرده، نه به کمیت و درنظر داشتیم کسانی به توکیو اعزام شوند که شانس مدال المپیک را دارند.
,
 
,
, ,
 
,
وی هم‌چنین افزود: نظر بر این بود که بین کیانوش رستمی و سهراب مرادی یک نفر و از بین علی داوودی و علی هاشمی هم یک نفر به رقابت‌های المپیک اعزام شود. اگر سهراب مرادی نتوانست به سهمیه المپیک برسد، قطعاً گزینه‌های دیگری هم در تیم ملی هست که بتوانیم از سهمیه‌مان دفاع کنیم.
,
 
,
بیرانوند درمورد شرایط کیانوش رستمی و سهراب مرادی خاطرنشان کرد: کیانوش رستمی روی اشتباهاتی که در تایلند داشت، نتوانست نتیجه بگیرد و سهمیه‌اش را قطعی کند. سهراب مرادی هم در رقابت‌های تاشکند پایش درد داشت و به این دلیل آن‌گونه که باید نتوانست آمادگی‌اش را نشان دهد. او با تمام وجود در کلمبیا جنگید و تمام توانش را گذاشت.
,
 
,
وی درخصوص شرایط فعلی قهرمان المپیک توکیو گفت: سهراب مرادی باز هم با مصدومیت شدید کتف مواجه شده و شرایط‌‍‌اش مانع از این شد که روی تخته کلمبیا مثل همیشه بدرخشد. امروز به ایران بازمی‌گردد تا شرایط او را پیگیری کنیم. کمتر کسی با چنین شرایطی روی تخته می‌رفت اما سهراب مرادی مردانه جنگید و وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را هم به‌رغم مصدومیت مهار کرد. امیدوارم او هرچه سریع‌تر بهبودی‌اش را به‌طور کامل بازیابد و بازهم شاهد درخشش‌هایش روی تخته باشیم.
,
 
,
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص نامه‌نگاری فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی برای محاسبه امتیاز رقابت‌های سوئیس برای کیانوش رستمی و سهراب مرادی اذعان داشت: به ما پیش از این هم اعلام شده بود که باتوجه به شرایط پیش آمده، امتیاز سوئیس برای کسب سهمیه مؤثر نخواهد بود اما آقای جلود قرار است درخواست ما را در هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی مطرح کنند و هنوز به ما پاسخی داده نشده. شاید جواب بدهد و شاید هم نه، زیاد چیزی مشخص نیست.
,
 
,
, ,
 
,
بیرانوند با اشاره به ظهور چند پدیده جوان وزنه‌برداری ایران در تاشکند، اظهار داشت: به‌نظر من رسول معتمدی‌کیا در کنار سایر افراد مذکور حکم پدیدۀ ایران را داشت و با نظر مثبت آقای برخواه، امیدواریم وی طی یک برنامه بلندمدت به سکوی المپیک هم برسد.
,
 
,
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص انتخابات فدراسیون جهانی و برنامه‌های ایران در این مسیر بیان کرد: انتخابات قطعاً پس از المپیک برگزار خواهد شد اما چون پیش از این قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود، رایزنی‌های ما با برخی کشورها صورت گرفته بود و این گفت‌وگوها هم با رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ادامه داشت.
,
 
,
بیرانوند نهایتاً گفت: با برخی کشورها هم مذاکره داشته‌ایم اما به‌دلیل حساسیت رویداد المپیک و اهمیت آن برای جامعه وزنه‌برداری، مسائل انتخابات پس از توکیو بررسی و پیگیری خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه