اخبار داغ

میرتاج الدینی در گفت‌وگو با دانا:

شورای نگهبان قانون جدید وضع نکرده است/ نمی‌شود به خاطر یک یا دو نفر، قانون در کشور اجرا نشود

شورای نگهبان قانون جدید وضع نکرده است/ نمی‌شود به خاطر یک یا دو نفر، قانون در کشور اجرا نشود
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی شود به خاطر یک یا دو نفر قانون را عمل نکرد اگر برخی بدون داشتن شرایط لازم ثبت نام هم بکنند در جریان بررسی صلاحیت ها صلاحیتشان احراز نمی شود.
[

حجت الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مصوبه شورای نگهبان برای تعیین شرایط حداقلی برای ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری اقدام مثبتی است که از تحمیل هزینه به کشور جلوگیری می کند گفت: در تمام دوره های انتخابات ریاست جمهوری متاسفانه شاهد بودیم که چهره هایی که نه سابقه اجرایی دارند و نه رجل سابقه فعالیت سیاسی در کارنامه عملکرد آنهاست کاندید ریاست جمهوری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه براساس ساز و کار موجود صلاحیت این افراد به هر صورت احراز نخواهد شد ادامه داد: بعد از پایان مدت ثبت نام شورای نگهبان و وزارت کشور با جمعیتی بالغ بر 300 تا 400 کاندیدا مواجه می شوند که طی کردن مراحل ثبت نام هر یک از این افراد برای کشور تحمیل هزینه است.

,

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه مدتهاست همه مردم و مسئولان این موضوع را به عنوان یک اشکال شناختند که باید برای ثبت نام کاندیداها شرایط مشخصی وجود داشته باشد عنوان کرد: زمانی که معاون رئیس جمهور در دولت نهم و دهم بودم نامه ای به وزارت کشور نوشتم و اعلام کردم که این موارد نیازی به تصویب قانون ندارد.

,

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه در قانون اساسی شرایط ریاست جمهوری روشن است تاکید کرد: ایرانی، رجل مذهبی و سیاسی، حسن شهرت و سوابق اجرایی از جمله این موارد است چگونه است که برای ایرانی بودن داوطلبان ارائه شناسنامه لازم است طبیعی است که برای سایر موارد هم مدرک ارائه شود.

,

وی با بیان اینکه باید برای سوابق اجرایی و مدیریتی و یا رجل سیاسی بودن هم مدرک ارائه شود تاکید کرد: آنهایی که شناخته شدند تکلیفشان مشخص است اما کسانی که شناخته شده نیستند باید برای هر کدام از این شرایط مدارک لازم را ارائه دهند.

,

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه تعجب می کنم چرا آقای رئیس جمهور که حقوق دان است به وزیر کشور دستور داده که مطابق قانون قبل عمل شود عنوان کرد: شورای نگهبان در حقیقت با این مصوبه قانون گذاری جدید انجام نداده است، قانون مشخص است و مورد تایید شورای نگهبان است.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اینکه احتمال دارد مخالفت دولت با این مصوبه به خاطر حذف شدن برخی کاندیداهای منتسب به دولت و یا نزدیک به جریان حامی دولت باشد تاکید کرد: نمی شود به خاطر یک یا دو نفر نمی شود قانون را عمل نکرد اگر برخی بدون داشتن شرایط لازم ثبت نام هم بکنند در جریان بررسی صلاحیت ها صلاحیتشان احراز نمی شود.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه