اخبار داغ

در پی ارائه راهبردهای «تحول‌خواهی و تحول‌گرای» رهبر انقلاب بررسی شد؛

میراث روحانی؛ چنبره اینترنت خارجی بر اقتصاد داخلی/ توسعه شبکه ملی اطلاعات قربانی تعلل‌های وزیر ارتباطات شد

میراث روحانی؛ چنبره اینترنت خارجی بر اقتصاد داخلی/ توسعه شبکه ملی اطلاعات قربانی تعلل‌های وزیر ارتباطات شد
در پی ارائه راهبردهای «تحول‌خواهی و تحول‌گرای» رهبر انقلاب و افزایش تمایل افراد در شرایط کرونایی برای توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی، جوانان و نخبگان می‌توانند با استارت‌آپ‌ها زمینه تحول‌آفرینی فضای مجازی داخلی را فراهم کنند اما بی‌رغبتی دولت و وزارت ارتباطات برای پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات منجر به چنبره فضای مجازی خارجی بر اقتصاد داخلی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با اشاره به راهبرد اساسی تحول‌خواهی وتحول‌گرای، برخی عقب‌ماندگی‌ها را ناشی از برخی غفلت‌ها، غرض‌ورزی‌ها و فاصله گرفتن‌های تدریجی از خط انقلاب در دهه‌های اخیر خواندند و گفتند: «به همین علت، بسیاری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها معطل و مغفول مانده و به منافع ملی خسارت زده است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جای بسی تامل است که از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور تعداد قابل شماری از مراکز خدماتی و کسب‌وکارها متحمل بیشترین ضرر و زیان شده‌اند و متأسفانه هیچ‌کدام از نهاد‌های مربوطه در حوزه اقتصادی مشاوره تخصصی و تدبیری برای جبران ضررهای احتمالی اصناف در این شرایط اتخاذ نکرده‌اند.

,

از طرفی توسعه و هوشمند‌سازی فعالیت‌های اقتصادی مشاغل در شبکه‌های مجازی خارجی نه‌تنها موجب افق‌گشایی اقتصادی در شرایط بحرانی کرونایی نشده بلکه به دلیل رهاشدگی این بستر و عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات، امنیت اقتصادی و فرهنگی کشورمان را نیز در تیر رس دشمنان جمهوری اسلامی قرار داده است. نزدیک به چند سالی است که تعداد زیادی از جوانان تحت عنوان استارت‌آپ‌های توسعه‌دهنده کسب‌وکار فعالیت دارند ولی متأسفانه نگاه خاص افراد به ظرفیت دیجیتال مارکتینگ در شبکه‌‌های مجازی خارجی موجب شده تا بستر بومی دیجیتال مارکتینگ در کشور به بلوغ نرسد.

,

 

,

, ,

در همین رابطه رسول جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در رابطه با وضعیت توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی داخلی اظهار کرد: معماری فضای مجازی ایران بر بستر شبکه ملی اطلاعات بنا شده است و تفاضل این شبکه ملی با فضای مجازی حاکم برجامعه به دو بخش محتوا و خدمات تقسیم می‌شود.

,

ترویج فرهنگ غربی به دنبال تغییر سبک‌درآمدزایی در فضای مجازی

, ترویج فرهنگ غربی به دنبال تغییر سبک‌درآمدزایی در فضای مجازی, ترویج فرهنگ غربی به دنبال تغییر سبک‌درآمدزایی در فضای مجازی,

وی افزود: عدم نظارت کافی بر تولید محتوای فضای مجازی کشور باعث تغییر سبک درآمدزایی از فضای مجازی شده و پتانسل ترویج فرهنگ بومی ایران در فضای مجازی به همین دلیل کاهش پیدا کرده است.

,

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه کرونا عامل شتاب دهنده ورود کسب‌وکارهای سنتی به دیجیتال مارکتینگ شده است گفت: هوشمند‌سازی چرخه بازاریابی و فروش اینترنتی قدمی مثبت به شمار می‌آید ولی اگر این ورود بدون قالب و برنامه‌ریزی باشد نه تنها موجب رشد کسب‌وکارها در کشور نمی‌شود بلکه ورود افراد سودجو داخلی و خارجی به این حوزه را به‌دنبال دارد.

,

عدم تمایل افراد برای توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی بومی به دلیل قرار گرفتن در چارچوب قانون

, عدم تمایل افراد برای توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی بومی به دلیل قرار گرفتن در چارچوب قانون, عدم تمایل افراد برای توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی بومی به دلیل قرار گرفتن در چارچوب قانون,

وی افزود: خدماتی که بر بستر فضای مجازی خارجی بدون نظارت وزارت ارتباطات در حال توسعه هستند زمینه ورود خدمات غیرمجاز و ترویج قاچاق را به دنبال دارد، چرا که کسب‌وکارهای سرشناس در فضای مجازی به بستر فضای مجازی ملی ورود نمی‌کنند و دلیل عمده این نارضایتی، قیمت و اقتصاد نیست بلکه مجوزها، مالیات و قرارگرفتن در چارچوب قوانین کسب و کار کشور است.

,

جلیلی اذعان داشت: رونق کسب و کارهای دیجیتال در فضای مجازی مستلزم حضور مستمر وزارت ارتباطات، وزارت صمت و بانک مرکزی است تا با انجام رصد‌های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی تسهیل‌گری در دیجیتال مارکتینگ صورت گیرد و پولشویی در فضای مجازی به صفر برسد.

,

وی افزود: هوشمندسازی خدمات رفاهی در کشور اصلی مهم و تأثیرگذار در جامعه امروزی به شمار می‌رود که اگر در چارچوب قانون حمایت از مصرف کننده قرار نگیرد اعتماد مردم به خدمات الکترونیک سلب می‌کند.

,

 

,

, , ,

 

,

بنگاه پولشویی کسب‌وکارهای توسعه یافته در شبکه‌های اجتماعی بر بستر خارجی

, بنگاه پولشویی کسب‌وکارهای توسعه یافته در شبکه‌های اجتماعی بر بستر خارجی, بنگاه پولشویی کسب‌وکارهای توسعه یافته در شبکه‌های اجتماعی بر بستر خارجی,

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه توسعه کسب‌وکار اینترنتی بر بستر خارجی مخاطرات فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را در پی دارد تصریح کرد: کسب‌وکارهای توسعه یافته در شبکه‌های اجتماعی بر بستر خارجی هرکدام به تعبیری بنگاه پولشویی به حساب می‌آید چرا که کالایی که نه مبادی ورودی آن مشخص است و نه قیمت مصرف کننده دارد در متن قانون قاچاق به حساب آمده و تخلف است.

,

وی افزود: خطر دوگانگی نگاه به داخل و خارج در بومی سازی بستر کسب‌‍‌وکار اینترنتی روزبه روز در حال افزایش است.

,

 

,

, ,

 

,

افزایش تبلیغات ضد فرهنگی در شبکه‌های مجازی

, افزایش تبلیغات ضد فرهنگی در شبکه‌های مجازی, افزایش تبلیغات ضد فرهنگی در شبکه‌های مجازی,

جلیلی در رابطه با افزایش تبلیغات کالاهای ضد فرهنگی در فضای مجازی خاطر نشان کرد: به واسطه عدم مدیریت صحیح وزارت ارتباطات و تعلل رئیس جمهور برای تصمیم گیری در این رابطه، تبلیغ کالاها و خدمات ضد فرهنگ ایرانی و خارج از خلاف شرع در فضای مجازی رواج پیدا کرده است.

,

علیرضا جاوید عربشاهی، دبیر کمیته کارآفرینی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با وضعیت اقتصاد زیارت در مشهد اظهار کرد: در شرایط کرونا تمام کسب‌وکارهای سنتی در شهر مشهد که از طریق وجه زیارتی این شهر و زائران حرم مطهر رضوی امرارمعاش می‌کردند با ورشکستگی مواجه شده‌اند.

, ما, .,

حمایت 30 درصدی اقتصاد زیارتی مشهد از شاخص اقتصاد خراسان رضوی

, حمایت 30 درصدی اقتصاد زیارتی مشهد از شاخص اقتصاد خراسان رضوی, حمایت 30 درصدی اقتصاد زیارتی مشهد از شاخص اقتصاد خراسان رضوی,

وی افزود: 30 درصد اقتصاد خراسان رضوی از اقتصاد زیارتی تامین شده است و خلأ این سهم چشمگیر در شرایط کنونی موجب متضرر شدن صاحبان کسب‌وکار و از بین رفتن اقتصاد زیارتی در مشهد می‌شود.

, .,

دبیر کمیته کارآفرینی خراسان رضوی در رابطه با اهمیت تقویت اقتصاد زائر محور در مشهد اظهار داشت: مرکز رشد فناوری‌های اقتصاد فرهنگی و زیارتی قصد دارد تا فاصله میان کسب‌وکارهای سنتی را با دیجیتال مارکتینگ کم کرده و صاحبان این مشاغل را متقاعد سازد که برای جلوگیری از زیان بیشتر در شرایط کرونا می‌توانند 70 درصد فروش گذشته خود را جبران کنند

,

.

, .,

, , ,

 

,

پیش‌بینی وضعیت کسب و کارها در دوران پساکرونا

, پیش‌بینی وضعیت کسب و کارها در دوران پساکرونا, پیش‌بینی وضعیت کسب و کارها در دوران پساکرونا,

وی بابیان اینکه برای نجات صنایع‌ دستی خراسان رضوی از مرگ تدریجی باید از شیوه‌های نوین بازاریابی مستقیم استفاده کرد خاطرنشان کرد: در مرکز رشد پارک علم و فناوری 25 استارت آپ در حوزه تولید صنایع‌ دستی و ارائه خدمات مستقیم به زائران فعالیت دارند، چراکه امروزه زمان اقامت زائران در مشهد کاهش‌یافته و فروش محصولات باید به‌صورت مستقیم صورت گیرد.

, .,

جاوید عربشاهی بابیان اینکه بدعادتی کسب‌وکار در دوران کرونا پس از ریشه‌کن شدن این ویروس در کشور نیز ادامه دارد، گفت: بیشترین دغدغه ما وضعیت کسب کار در دوران پساکرونا است و با توجه به تابوشکنی‌هایی که در حوزه تأمین محل اقامت و تهیه سوغات انجام‌گرفته است، قطعاً سبک و سیاق فنّاوری و بازاریابی پیشرفته امروزی از کسب‌وکار بیرون نرفته و باید شرایط چگونگی فعالیت در دیجیتال مارکتینگ در پساکرونا به صاحبان کسب‌وکار آموزش داده شود.

, .,

ضرورت توانمند‌سازی فروش کسب‌وکارهای سنتی

, ضرورت توانمند‌سازی فروش کسب‌وکارهای سنتی, ضرورت توانمند‌سازی فروش کسب‌وکارهای سنتی,

وی افزود: برنامه این استارت آپ‌ها، توانمندسازی و بروزرسانی مهارت فروش برای کسب کار سنتی است که  کسب‌وکارهای آسیب‌دیده را شناسایی کرده و مشکلاتشان را در شرایط گوناگون عارضه‌یابی کنند و به چرخه اقتصادی بازگردانند.

, .,

دبیر کمیته کارآفرینی خراسان رضوی تصریح کرد: کارآفرینانی که در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار خود در انتظار تأمین بودجه هستند می‌توانند با مراجعه به کمیته کارآفرینی خراسان رضوی، سرمایه‌گذار علاقه‌مند به حوزه خود را شناسایی و روند جذب سرمایه را آغاز کنند.

, .,

اتاق اصناف متولی اصلی تغییر کسب‌‌وکار سنتی به دیجیتال

, اتاق اصناف متولی اصلی تغییر کسب‌‌وکار سنتی به دیجیتال, اتاق اصناف متولی اصلی تغییر کسب‌‌وکار سنتی به دیجیتال,

وی افزود: هیچ ایده خلاقانه و پرکاربردی از زمان شیوع ویروس کرونا توسط اصناف مشهد برای حمایت از کاسب‌های مشهدی و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ارائه نشده استاین در صورتی است که اگر کارشناس اقتصادی در هیئت‌مدیره هر صنف حضورداشته باشد می‌تواند برای جلوگیری از ضررهای  ناشی از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در کسب‌وکارها بخصوص در حوزه اقتصاد زیارت چاره‌اندیشی کند.

, , .,

وی افزود: دیجیتال مارکتینگ بستری مناسب و مهم برای ارتقای کسب‌وکار به شمار می‌رود چراکه امروزه محدودیت در کسب‌وکارها معنایی ندارد

,

.

, .,

, ,

 

,

غفلت دولت از ظرفیت دیجیتال مارکت ایرانی

, غفلت دولت از ظرفیت دیجیتال مارکت ایرانی, غفلت دولت از ظرفیت دیجیتال مارکت ایرانی,

دبیر کمیته کارآفرینی خراسان رضوی گفت: امروزه صاحبان کسب‌‌وکار از دیجیتال مارکتینگ بومی در کشور غافل شده‌اند و همین امر موجب شده تا در خراسان رضوی فعالیت 25 استارت‌آپ در حوزه توسعه کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ با شرایط بحرانی مواجه شوند.

, .,

وی افزود: بستر‌های دیجیتال مارکتینگ داخلی زیر سایه غفلت متولیان امر از دید مردم پنهان‌شده است و همین امر باعث شده تا صفحه‌های پرمخاطب در اینستاگرام و تلگرام معیار توسعه کسب‌وکارها شود.

, .,

کمیته کارآفرینی، پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار خَیِر و استارت‌آپ‌ها

, کمیته کارآفرینی، پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار خَیِر و استارت‌آپ‌ها, کمیته کارآفرینی، پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار خَیِر و استارت‌آپ‌ها,

جاوید عربشاهی اذعان داشت: اکنون در شهر مشهد واحدهای صنفی ورشکسته با تسهیلگری کمیته کارآفرینی خراسان رضوی علاوه بر دست‌یابی به حجم فروش محصولات خود در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا به دلیل شناخته شدن و ورود به عرصه فروش اینترنتی پا را فراتر گذاشته و محصولات خود را به کشور‌های گوناگون صادر می‌کنند.

, .,

امید است که در دولت بعدی با توجه به منویات رهبری از نخبگان متدین و انقلابی کشور که دارای تجربه های فراوان هستند و می توانند با تولید فکر و ابتکار، زمینه ساز تحول و همچنین مواجهه صحیح با مسائل جدید همچون فضای مجازی باشند، به نحو احسن استفاده شود و تحول‌گرایی در جمهوری اسلامی ایران شکل گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه