اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

شهید سلیمانی آمریکا را در میدان دیپلماسی ناکام گذاشت/ یک دیپلمات به انسجام ملی به عنوان یک سرمایه بی‌بدیل نگاه می‌کند

شهید سلیمانی آمریکا را در میدان دیپلماسی ناکام گذاشت/ یک دیپلمات به انسجام ملی به عنوان یک سرمایه بی‌بدیل نگاه می‌کند
منصور الهی گفت: سپهبد شهید سلیمانی آمریکا را در میدان دیپلماسی هم ناکام گذاشت؛ او دشمن را دقیق شناخته بود و می دانست در میدان دیپلماسی با چه کسی رو به روست؛ سپهبد شهید سلیمانی مانند یک سیاستمدار ورزیده همواره حامی منافع ملی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان؛ خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف شما در سفر چندی قبل خود به عراق در فرودگاه بغداد به محل شهادت سردار سلیمانی رفتید و عکس شما منتشر شد؛ آن جایی که شما با ژست دیپلمات ایستادید و عکس گرفتید میدان نبرد نبود میدان دیپلماسی بود. آیا این موضوع از نظر شما مخفی است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه حاج قاسم در میدان دیپلماسی به شهادت رسید نه در میدان نبرد او با نخست وزیر عراق قرار ملاقات داشت برای رایزنی سیاسی نه برای جنگ سخت، عنوان کرد: آن مرد شجاع یکی از ورزیده ترین دیپلمات‌های ایرانی بوده است. بخش مهمی از فعالیت‌های حاج قاسم فعالیت‌های دیپلماتیک او در منطقه بوده است. او در میدان نبرد سرزمین‌ها را آزاد می‌کرد و در میدان دیپلماسی تصمیم‌ها را تغییر می‌داد.

,

وی با طرح این سوال که آیا شما توانستید در طول وزارت خود به اندازه حاج قاسم در سطح بین المللی تصمیم سازی کنید، ابراز کرد: حاج قاسم در میدان دیپلماسی همکار شما بود کاش در مصاحبه‌های خود به این نکته هم اشاره می‌کردید.

,

الهی بیان کرد: حفظ وحدت و هماهنگی نیروها در منطقه‌ای که دشمن برای ایجاد اختلاف در آن میلیاردها دلار خرج می‌کند، کار بسیار دشواری است که حاج قاسم موفق به تحقق آن شد؛ وحدتی که حاج قاسم در بخش مهمی از جهان ایجاد کرد برخی از دیپلمات‌ها در کشور خودشان هم نتوانستد علی رغم مشاوره های سیاسیون دارای تجربه امنیتی ایجاد کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: شهید عزیز ما، آمریکا را در میدان دیپلماسی هم ناکام گذاشت؛ او دشمن را دقیق شناخته بود و می دانست در میدان دیپلماسی با چه کسی رو به روست؛ سپهبد شهید سلیمانی مانند یک سیاستمدار ورزیده همواره حامی منافع ملی بود و در این راستا با تمام توان از دولت حمایت می‌کرد و اجازه نمی‌داد با گفتارش دشمن راهی برای ایجاد اختلاف و دوگانگی در کشور ایجاد کند.

,

وی با اشاره به اینکه در تمام دوران مبارزاتی حاج قاسم یک کلیپ صوتی از او ندارید که به وحدت و انسجام ملی آسیب بزند، تصریح کرد: آیا دیپلماتی که گفتارش موجب بهره برداری اینترنشنال می‌شود یک دیپلمات حرفه‌ای است حاشا وکلا هر عاقلی که ذرهای سیاست بفهمد؟ آیا دیپلماتی که به تبعات سوء سخنانش توجه نکند یک دیپلمات حرفه‌ای است؟

,

الهی ادامه داد: یک دیپلمات در شرایط حساس به وحدت ملی و انسجام ملی به عنوان یک سرمایه بی‌بدیل نگاه می‌کند که نباید به آن خدشه‌ای وارد شود؛ این درس را بارها سردار سلیمانی به همه دیپلمات‌های ما داده بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی آمریکا آقای ظریف را تحریم کرد بلافاصله سردار سلیمانی به دیدار آقای ظریف رفت و با این دیدار پیام وحدت را به دشمن مخابره کرد. سردار سلیمانی از آقای روحانی حمایت می‌کرد، چون عمیقا می‌دانست که وحدت چقدر ارزشمند است؛ او در میدان دیپلماسی حرفه‌ای عمل می‌کرد.

,

وی با بیان اینکه مناسب است نیروی قدس، بخشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های حاج قاسم در میدان دیپلماسی را برای مردم بیان کند، ابراز کرد: هدف دشمن القاء دوگانه میدان نبرد و میدان دیپلماسی است؛ در حالی که حاج قاسم مرد هر دو میدان بود و در هر دو میدان موفق بود.

,

الهی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد القاء کند آنها که اهل میدان نبرد هستند سیاست را نمی‌شناسند که این مسئله این دروغ است؛ حاج قاسم سیاست را می‌شناخت و با آن زندگی می‌کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه