اخبار داغ

امدادگری که با خودباوری، تکیه بر توان داخلی را معنا کرد؛

از بازسازی یونیماک ۱۵ سال بلااستفاده تا نجات جان ده‌ها نفر/ دعای خیر مردم کربلایی‌ام کرد

از بازسازی یونیماک ۱۵ سال بلااستفاده تا نجات جان ده‌ها نفر/ دعای خیر مردم کربلایی‌ام کرد
محمدرضا نداف یکی از نیروهای لجستیک هلال احمر است که خودروی یونیماک که ۱۵ سال بلااستفاده بود را پس از یک ماه تعمیرات، با صرفه‌جویی بالا در هزینه‌ها، عملیاتی کرده و جان ده‌ها حادثه دیده را نجات داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، امدادگری یعنی عشق، امدادگری یعنی علاقه به هم نوع. من یک عضو در جمعیت هلال احمر هستم آنگاه که همه از حادثه می‌گریزند من به دل حادثه می‌روم. برای نجات جان هم نوعانم از هر دین، آئین و مذهبی که باشند و خدمت صادقانه افتخار من است. بار پرودگارا به من لطفی کن تا بتوانم در این راه صادقانه قدم بردارم. این جملات حرف‌های صادقانه یک امدادگر است که در بدو ورود به جمعیت هلال احمر شنیده، تکرار کرده و ملکه ذهنش شده و به معنای واقعی به آن عمل می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 18 اردیبهشت سالروز جهانی صلیب سرخ است و از 18تا 24 اردیهشت به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

,

به این مناسبت با یکی از نیروهای لجستیک هلال احمر خراسان‌جنوبی که طی فعالیت 12 ساله افتخارات زیادی در پرونده کاری‌اش دارد به گفت‌وگو پرداختیم.

,

محمدرضا نداف کارشناس تجهیزات و عضو جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در سال 1387 به عنوان راننده پایه یک در هلال احمر استان به عنوان نیروی شرکتی بکارگیری شدم و حدود 10 سال در پایگاه‌های امداد جاده‌ای فعالیت داشتم اما چون کارم فنی بود، همکاران در مباحث فنی و کار با خودروهای تخصصی علاوه بر مباحث امداد و نجات از توان من استفاده می‌کردند. این کار باعث شد کم کم به مرکز استان راه پیدا کرده و حدود دو سال می‌شود در بیرجند به عنوان کارشناس تجهیزات امدادی فعالیتم را ادامه می‌دهم.

,

وی با بیان این‌که 12 سال است در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی مشغول بکار هستم، افزود: در حال حاضر به عنوان کارشناس تجهیزات در هلال احمر مشغول بکار هستم.

,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ابتدا کارم را با حضور در پایگاه های جاده ای و امدادرسانی به سوانح جاده ای آغاز کردم و حال با توجه به فنی بودن، کارهای تعمیرات و تجهیزات امدادی خودروهای اختصاصی را انجام می‌دهم.

,

نداف عنوان کرد: در بحث امدادرسانی نیز به ماموریت‌های خاصی که نیاز به استفاده از خودروهای تخصصی دارد اعزام می‌شوم.

,

وی با بیان این‌که تحصیلاتم در مقطع کارشناسی رشته مدیریت امداد سوانح است، اظهار کرد: علاقه و احساس کمک به هم نوع باعث شد که به عضویت جمعیت هلال احمر استان درآمده و به مردم خدمت کنم.

,

بازسازی خودوریی که 15 سال بلااستفاده بود و کمک به سیل‌زدگان آق‌قلا

, بازسازی خودوریی که 15 سال بلااستفاده بود و کمک به سیل‌زدگان آق‌قلا, بازسازی خودوریی که 15 سال بلااستفاده بود و کمک به سیل‌زدگان آق‌قلا,

کارشناس تجهیزات هلال احمر خراسا‌ن‌جنوبی در مورد فعالیتش با خودروهای تخصصی و این‌که کارشناس تجهیزات یعنی چه؟ بیان کرد: یک خودوری اختصاصی یونیماک در جمعیت هلال احمر استان وجود داشت که مدت 15 سال به دلیل خراب شدن بلااستفاده شده بود.

,

نداف عنوان کرد: من با دیدن این خودرو و تخصصی که داشتم به فکر بازسازی و استفاده از این خودرو افتادم که علاوه بر کاهش هزینه برای خرید خودرو جدید برای عملیات‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

,

وی اظهار کرد: مدتی روی این خودرو کار کردم و موفق شدم این دستگاه خودروی یونیماک را که حدود 15 سال بلااستفاده بود تعمیر کرده و به چرخه عملیات برگردانم.

,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: پس از این‌که این خودرو به چرخه عملیات بازگشت، اولین ماموریتی که از این خودرو استفاده شد در سیل آق قلا استان گلستان بود. این ماموریت حدود 25 روز به طول انجامید و به لطف خدا توانستم با خودروی احیا شده به مردم سیل زده آق قلا خدمات‌رسانی داشته باشیم.

,

نداف عنوان کرد: ماموریت بعدی که از این خودرو استفاده شد در سیل سال 1398 در روستاهای سیل زده شهرستان سربیشه بود که 8 نفر گرفتار در مسیر سیلاب را توسط همین خودرو نجات دادیم.

,

وی به سیل تابستان سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وقوع سیل در روستاهای خراشاد و کوچ نیز برای کمک به هم استانی‌ها از این خودرو استفاده شد؛ در این روستاها به دلیل وقوع سیل راه‌های ارتباطی بسته شده بود که توانستم با کمک این خودرو از تپه و مسیرهای صعب العبور عبور کرده و امدادگران را به روستاها رسانده و خدمات امدادی به مردم ارائه دهیم.

,

, ,

پیشنهاد برای عملیاتی کردن دو دستگاه یونیماک هلال احمر مشهد

, پیشنهاد برای عملیاتی کردن دو دستگاه یونیماک هلال احمر مشهد, پیشنهاد برای عملیاتی کردن دو دستگاه یونیماک هلال احمر مشهد,

کارشناس تجهیزات هلال احمر خراسا‌ن‌جنوبی اظهار کرد: بعد از این‌که سازمان امداد و نجات هلال احمر از بازسازی یک دستگاه خودروی یونیماک بلااستفاده در خراسان‌جنوبی اطلاع پیدا کرد به من پیشنهاد دادند که دو خودروی اسقاطی با همین مشخصات یونیماک در هلال احمر مشهد وجود دارد که نیاز به بازسازی دارد و من آن دو خودرو را نیز تحویل بگیرم و کار بازسازی را انجام دهم.

,

نداف ادامه داد: حدود 6 ماه قبل دو خودروی اسقاطی یونیماک را از هلال احمر مشهد تحویل گرفته و برای تعمیر به مرکز استان آوردم و کار بازسازی یک خودرو را آغاز کردم که این دستگاه حدود 10 روز قبل عملیاتی و اولین ماموریتی که از آن استفاده شد در سیل هفته گذشته استان بود که 5 خودروی گرفتار در سیل را توسط این خودرو نجات دادیم.

,

وی با بیان این‌که اسقاط هر خودرو برای عملیاتی و روشن کردن آن حدود 10 روز به طول انجامیده، عنوان کرد: چون تعمیر و بهسازی برخی از قطعات نیاز به هزینه  و تامین اعتبار داشت کار تعمیر نهایی هر خودرو حدود دو ماه به طول انجامید.

,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: اگر اعتبار لازم برای تعمیر هر خودرو به موقع تامین شود طی حدود یک ماه کار تعمیر نهایی هر خودرو زمان نیاز دارد.

,

نداف خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروی دومی که از مشهد برای تعمیر به بیرجند آورده شده منتظر تامین اعتبار است که به محض تامین اعتبار کار تعمیر و بازسازی خودرو آغاز خواهد شد.

,

وی افزود: مجموعا تاکنون دو خودوری یونیماک بلااستفاده را از حالت اسقاط به چرخه عملیات بازگردانده و یک خودروی دیگر منتظر تامین اعتبار است.

,

, ,

تعمیر خودروی یونیماک با 15 میلیون تومان هزینه/ صرفه‌جویی حداقل 165 میلیون تومانی

, تعمیر خودروی یونیماک با 15 میلیون تومان هزینه/ صرفه‌جویی حداقل 165 میلیون تومانی, تعمیر خودروی یونیماک با 15 میلیون تومان هزینه/ صرفه‌جویی حداقل 165 میلیون تومانی,

کارشناس تجهیزات هلال احمر خراسا‌ن‌جنوبی در مورد صرفه جویی هزینه‌هایی که با تعمیر این تعداد دستگاه خودروی یونیماک شده، بیان کرد: اگر قرار باشد خودوری یونیماک نو با قیمت‌های فعلی برای هلال احمر خریداری شود هر خودرو حدود 4 میلیارد تومان قیمت دارد. 

,

نداف عنوان کرد: قبل از تعمیر دستگاه یونیماک خراسان‌جنوبی، از شرکتی در تهران که کار بازسازی خودورهای یونیماک را انجام می‌دهد برای تعمیر و هزینه‌های مورد نیاز استعلام گرفته شد که قیمتی حدود حداقل 180 و حداکثر 250 میلیون تومان به عنوان هزینه تعمیر اعلام کردند.

,

وی تصریح کرد: من در خراسان‌جنوبی این دستگاه خودروی یونیماک بلااستفاده را با 15 میلیون تومان هزینه تعمیر و به چرخه عملیات برگرداندم؛ برخی از قطعات داخل انبار تجهیزات موجود بود و برخی از قطعات را از خودروهای اسقاطی سواری تامین کرده و در نهایت خودوریی که 15 سال بلااستفاده مانده بود را تعمیر و روشن کردم.

,

, ,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در مورد فعالیت یک امدادگر هلال احمر، گفت: کارامدادگری در هلال احمر از ابتدا تا انتها ریسک است. از زمانی‌که به یک ماموریت اعزام شده و تا لحظه‌ای که حوادث مختلف را مشاهده می‌کنیم اضطراب تمام وجود یک امدادگر را فرا می‌گیرد.

,

نداف عنوان کرد: وقتی هم نوعان خود را در برابر حوادث و در سخت‌ترین لحظات مشاهده می‌کنیم حس انسان دوستانه به امدادگر دست داده و بدون در نظر گرفتن خطرات موجود خودش را به دل حادثه می‌زند تا عملیات رهاسازی و نجات افراد را انجام دهد. 

,

وی افزود: علی‌رغم این‌که احتمال دارد در این شرایط سخت برای امدادگر و حتی خودوریی که در اختیار دارد اتفاقی روی دهد اما امدادگر ریسک کرده و برای نجات جان مردم خطر را می‌پذیرد.

,

کارشناس تجهیزات هلال احمر خراسا‌ن‌جنوبی گفت: خوشبختانه لطف خدا به امدادگران برای کمک به مردم بسیار زیاد است و هر کاری که امدادگر برای نجات جان مردم انجام می‌دهد با عنایت خداوند است.

,

نداف خاطرنشان کرد: طی 12 سال فعالیت در جمعیت هلال احمر به زلزله کرمانشاه، سیل آق‌قلا، سیل اهواز، سیل‌های استان خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های طبس، سربیشه و بیرجند اعزام شده و به یاری خدا توانستم به هم نوعان کمک کنم. ان‌شاءالله که خداوند نیز از من و همکاران راضی باشد و بتوانیم همیشه نجات دهنده جان افراد باشیم.

,

, ,

نجات جان 40 نفر از مرگ حتمی

, نجات جان 40 نفر از مرگ حتمی, نجات جان 40 نفر از مرگ حتمی,

وی با بیان این‌که ابتدا کارم را با حضور در پایگاه‌های جاده‌ای و امدادرسانی به سوانح جاده‌ای آغاز کردم، گفت: با توجه به نوع فعالیتم در پایگاه‌های جاده‌ای جان افراد زیادی را نجات دادم اما اگر بخواهم به عنوان نیروی فنی و کار با خودروهای اختصاصی به نجات جان افراد اشاره کنم حدودا جان 40 نفر را با کمک خدا، نیروهای امدادی و با وسیله خودروی یونیماک از مرگ حتمی نجات داده‌ام.

,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کار تعمیر خودروهای امدادی و تخصصی را در مرکز استان در کارگاه کوچکی که در محل هلال احمر استان احداث شده انجام می‌دهم.

,

صرفه‌جویی ماهیانه 30 میلیون تومان

, صرفه‌جویی ماهیانه 30 میلیون تومان, صرفه‌جویی ماهیانه 30 میلیون تومان,

نداف اظهار کرد: با راه‌اندازی این کارگاه و تعمیر خودروها داخل استان به طور میانگین هر ماه حدود 30 میلیون تومان صرفه جویی تعمیرات و تجهیزات را داریم چراکه قبلا باید تجهیزات امدادی برای تعمیر به تهران ارسال می‌شد اما در حال حاضر تعمیر در مرکز استان انجام و با صرف کمترین هزینه خودروها تعمیر می‌شود.

,

وی گفت: در حال حاضر علاوه بر کارشناس تجهیزات و بحث تعمیر خوردوها در بحث آموزش نحوی کار با قایق، لُدر، خودروی یونیماک و تعمیر و نگهداری و عملیاتی خودروی آرگون که یکی از خودروهای هلال احمر است فعالیت دارم.

,

, ,

کارشناس تجهیزات هلال احمر خراسا‌ن‌جنوبی در مورد تجهیزاتی که در بحث رهاسازی برای عملیات و حوادث جاده‌ای کاربرد بسیار زیادی دارد، گفت: با توجه به سن بالای تجهیزاتی که در هلال احمر استان وجود دارد نیازمند بودجه برای نوسازی تجهیزات هستیم. هرچه در بحث نگهداری تجهیزات تلاش شود اما پس از گذشت مدت زمانی عمر تجهیزات افزایش یافته و کارایی آنها کم می‌شود که نیاز به جایگزین و برای این امر نیاز به اعتبار دارد.

,

نداف افزود: در بحث خودروهای تخصصی نیز با توجه به بازسازی دو دستگاه خودروی یونیماک که انجام شده نیاز استان در مورد خودروهای تخصصی برطرف می‌شود و تنها در بحث مالی نیاز به تامین اعتبار برای حفظ و نگهداری این خودروها داریم.

,

از رضایت در کار تا همراهی‌های خوب همسر و اعزام به کربلا

, از رضایت در کار تا همراهی‌های خوب همسر و اعزام به کربلا, از رضایت در کار تا همراهی‌های خوب همسر و اعزام به کربلا,

وی با بیان این‌که از کارم راضی هستم، گفت: شغل من با روحیه‌ام سازگار است و خوشبختانه خانواده‌ام نیز همراه و مشوق خوبی برای من هستند. همسرم همراه بسیار خوبی است و در مدت زمان‌های طولانی که در ماموریت هستم با صبر و حوصله از فرزندان نگهداری کرده و من بدون دغدغه نسبت به خانواده به ماموریت‌ها می‌روم و حتی در برخی از مواقع همسرم برای رفتن به ماموریت‌ها من را تشویق می‌کند.

,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: به لطف خدا از دعای خیر مردم زندگی خوبی دارم و به دلیل دعای خیر مردم نیز به طور کاملا ناگهانی در یکی از روزهای کاری در خردادماه سال 1392 خبر سفر به عتبات عالیات را به من دادند. زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را نتیجه دعای خیری که از طرف مردم پشت سرم بوده می‌دانم چراکه من نه هزینه و نه برنامه‌ای برای کربلا رفتن داشتم.

,

, ,

سخنی با مردم

, سخنی با مردم, سخنی با مردم,

نداف به عنوان یک امدادگر در هفته هلال احمر خطاب به مردم، گفت: از مردم درخواست دارم در تمام زمینه‌ها و شرایط رعایت احتیاط را داشته باشند. برای نمونه وقتی شاهد بارندگی هستیم و تمام نیروهای امدادی در حال اعزام به ماموریت‌ها هستند، مردم به جای این‌که در بیرجند به سمت بند دره یا هر نقطه دیگری از مناطق تفریحی استان بروند بهتر است در خانه بمانند چراکه با حضور در این مناطق با سیلاب مواجه شده و تیم‌های بیشتری را درگیر می‌کنند.

,

وی تاکید کرد: وقتی شاهد حوادث هستیم مردم سعی کنند کمتر تردد کنند و در فرصت مناسب به تفریح بپردازند چراکه تفریحاتی که در زمان حوادث طبیعی شاهد هستیم نیروهای امدادی را درگیر می‌کند و شاید در همان زمان در مکان دیگری و با وقوع حادثه دیگری فردی نیاز به کمک داشته باشد اما به دلیل درگیر بودن نیروهای امدادی و کمبود نیرو نتوانیم به حادثه دیده دیگری خدمت‌رسانی داشته باشیم.

,

عضو جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان در سازمان هلال احمر که برای نوسازی تجهیزات و عملیاتی شدن خودروهای اسقاطی همکاری دارند تشکر می‌کنم.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه