اخبار داغ

حناچی مطرح کرد؛

تعدیل ترافیک شمال تهران با احداث خط ۱۰ مترو

تعدیل ترافیک شمال تهران با احداث خط ۱۰ مترو
شهردار تهران گفت: با احداث خط ۱۰ متروی تهران، ترافیک شمال تهران به موازات بزرگراه همت و شهید زین الدین تعدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیروز حناچی شهردار تهران در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو گفت: خوشحالم که در منطقه ۲۲ به یکی از وعده‌های که داده بودیم عمل می‌کنیم و یکی از خلاء ها و مشکلات این منطقه را حل می‌کنیم. این منطقه در سال‌های اخیر توسعه زیادی حتی بیشتر از طرح مصوب داشته است و متناسب با آن فکری برای حمل و نقل عمومی و دسترسی جمعیت به سایر نقاط شهر نشده است. نتیجه این است که شریان‌های موجود مثل همت و حکیم در ساعات شلوغی عملاً قفل می‌شوند. امیدوارم با احداث این خط ترافیک شمال تهران به موازات بزرگراه همت و شهید زین الدین تعدیل شود. یکی از تبعات اجرای این خطوط این است که بسیاری از تراکم‌های جمعیتی که در نقاط دیگری مترو مثل ایستگاه صادقیه تعدیل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در این دوره به طور متوسط ۱۰ کیلومتر در سال به مترو اضافه کردیم و علاوه بر زحماتی که در دوره‌های قبل بود تلاش کردیم این حرکت عقب نیفتد هر چند که شرایط اقتصادی ما به شدت حاد بود و مشکلات ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا و کرونا پیش آمده بود اما همواره دو موضوع اصلی یعنی ترافیک و آلودگی در دستور کار شهرداری بوده است. البته اعتقاد داریم که حمل و نقل عمومی تهران موضوعی حاکمیتی است و به اندازه اهمیت آن مورد پشتیبانی دولت قرار نگرفته است.
,
 
,
حناچی با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در جهان گفت: در دنیا حمل و نقل ریلی دو نقش را بر عهده دارد یا اتصال‌ها در مناطق توسعه یافته را بهبود می بخشد و یا مکان‌هایی را واجد سرمایه گذاری می‌کند. ما در ادامه خط سه در جنوب شهر این هدف را دنبال می‌کردیم.
,
 
,
شهردار با تاکید بر اتصال شهرهای اقماری تهران به مترو گفت: به هشتگرد وصل شدیم پرند را در دستور کار داریم و ایستگاه فرودگاه امام به زودی به پرند متصل خواهد شد و این اتفاق مطمئناً بهره وری مترو را بالاتر می‌برد.
,
 
,
وی ادامه داد: ۳۰ ایستگاه مترو تا انتهای دوره به بهره برداری می‌رسد و هر ایستگاه بیش از ۳۰ هزار مسافر را به شبکه حمل و نقل ریلی اضافه می‌کند. البته در توسعه مترو نقطه بحرانی تامین واگن است و الان به اندازه زیرساخت‌هایمان واگن نداریم و این باید به شکل سریع حل شود.
,
 
,
به گفته حناچی قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن با چین منعقد شده است و در تلاش هستیم ۴۰۰ واگن را با حداکثر توان ساخت داخل به سرانجام برسانیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه کلانشهرها راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده‌ها ندارند، افزود: این مشکل برای همه کلانشهرها است اما برخی از آنها با مدیریت مستمر این مسئله را حل کرده‌اند و برخی هم با برنامه ریزی حل می‌کنند. آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی پیش خواهد رفت و این هدف شهرداری تهران است.
,
 
,
شهردار تهران درباره واردات اتوبوس‌های برقی گفت: در تلاش هستیم اولین پارت اتوبوس‌های برقی را وارد کنیم و یکی از خطوط اصلی بی آر تی با اتوبوس‌های برقی مجهز خواهد شد و با هماهنگی معاونت علمی و فناوری امیدواریم بتوانیم مشکل خودروهای برقی را حل کنیم.
,
 
,
وی در ادامه ببان کرد: ۱۰ درصد آلودگی تهران به موتورها بر می‌گردد و برقی شدن آنها تحولی در هوای تهران ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
حناچی گفت: در این دوره تصویب طرح جامع ریلی تهران را در دستور کار داشتیم این امر از این جهت اهمیت دارد که امکان حرکت‌های سلیقه‌ای در آینده را به حداقل می‌رساند و یک مرجع تصویبی عالی در هماهنگی با بقیه برنامه‌ها خواهد بود. منابع محدود است و اتصال شبکه حمل و نقل ریلی تهران به اقمار بسیار مهم است.
,
 
,
وی با اشاره به پروژه‌های TOD بیان کرد: اطراف ایستگاه‌های تازه افتتاح شده نسبت به قبل از افتتاح ایستگاه متفاوت است و باید روی این موضوع سرمایه گذاری کنیم.
,
 
,
حناچی در پایان با اشاره به ویدیو کمپینگ دیشب در برج آزادی برای حادثه تروریستی کابل این حادثه را به ملت افغان تسلیت گفت.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه