اخبار داغ

در جشن گلریزان شاهرود صورت گرفت؛

تعهد 6 میلیاردی خیرین شاهرودی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد

تعهد 6 میلیاردی خیرین شاهرودی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد
در جشن گلریزان شهرستان شاهرود، خیرین شاهرودی بیش از 6 میلیارد ریال جهت کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد تعهد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،  حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ماندن زندانیان جرایم غیرعمد در زندان، خانواده آنان را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد، گفت: این آسیب‌ها نه تنها در کمین خانواده زندانیان است بلکه جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امینی با اشاره به شرایط شیوع کرونا و تعویق مراسم جشن گلریزان بیان کرد: با توجه به بهبود نسبی شرایط، شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان را برای این امر خیر مغتنم شمردیم تا با حضور خیرین شاهرودی این اقدام خدا پسندانه انجام گیرد.

,

امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان نیز در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه آزادسازی زندانیان غیرعمد با وجوه اهدایی تشریح کرد: همکاران ما در مددکاری زندان‌ها و ستاد دیه استان با تحقیق و بررسی دقیق شرایط زندانیان بدهکار، پس از آنکه از اعسار و ناتوانی مالی آنها اطمینان پیدا کنند، مبالغ اهدایی نیکوکاران را برای پرداخت بخشی از بدهی مددجویان اختصاص داده و مابقی را با اخذ رضایت شکات حل و فصل می‌کنند.

,

کهربایی با اشاره به تلاش مددکاران جهت رضایت شاکیان ابراز کرد: همکاران ما هیچ گاه شاکیان را برای اخذ رضایت تحت فشار قرار نداده و پس از اخذ رضایت قلبی، این افراد با رغبت در جمع خیران قرار می‌گیرند.

,

وی همچنین بر نقش مهم وقف در حمایت و کمک رسانی به زندانیان و خانواده آنان تاکید کرد و خواستار مشارکت خیرین و واقفین استان از طریق وقف ساختمان‌های تجاری یا مسکونی به منظور اختصاص عایدات آن در جهت تقویت مالی ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان شد.

,

مدیرکل زندان‌های استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجوهات تعهدی خیرین و نیکوکاران شهرستان‌های شاهرود و میامی در این مراسم در مجموع بیش از 6 میلیارد ریال می‌باشد،  تصریح کرد:  این مبلغ پس از اهدا از سوی خیرین، صرف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد در زندان شاهرود خواهد شد.

,

سیدهادی نقیبی مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه استان سمنان در این مراسم بیان کرد: در سال گذشته خیرین شاهرودی بیش از 200 میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان کمک کردند که با احتساب کمک ستاد دیه، مجموعه بیش از ششصد میلیون تومان برای آزادسازی 25 زندانی غیرعمد شهرستان شاهرود اختصاص داده شد.

,

نقیبی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد شاهرود را 14 نفر دانست و گفت: مجموع بدهی این زندانیان 4 میلیارد تومان بود که البته از طریق مذاکره با شاکیان و مداخله آنان در این امر خیر، تلاش شد تا با کمترین مبلغ ممکن و با کمک خیرین شهرستان به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه