اخبار داغ

جامعه ما فوتبال زده است

آزمون: فوتبال زنان هیچوقت در اولویت فدراسیون نبوده/ برنامه ۴ ساله دارم و قول دادم از همین بازیکنان، تیم ملی قدرتمند تحویل دهم

آزمون: فوتبال زنان هیچوقت در اولویت فدراسیون نبوده/ برنامه ۴ ساله دارم و قول دادم از همین بازیکنان، تیم ملی قدرتمند تحویل دهم
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: فوتبال زنان در گذشته در اولویت نبوده اما امیدوارم از این به بعد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم آزمون سرمربی تیم جوانان دختر در مورد شروع تمرینات تیم جوانان بانوان اظهار داشت: بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر کرونا و دلایل دیگر اردو از امروز آغاز شد. ما یک روز و نیم در قرنطینه بودیم و تست دادیم. نخستین روز تمرینات از امروز آغاز شد. ما خودمان را برای مسابقات کافا آماده می‌کنیم که از ۱۸ خرداد در تاجیکستان آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: بچه‌هایی که الان در اردو هستند، قبلا در اردوی ملی بودند. بقیه را از تیم ۱۷ سال و همین طور تیم نوجوانان که به لائوس اعزام شده بودند جمع کردیم. ۲ اردو خواهیم داشت و قرار است ۱۸ نفر اعزام شوند. برای جام ملت‌های آسیا سعی می‌کنیم با استان‌ها ارتباط برقرار کنیم تا بازیکنانی که شناسایی نشده‌اند را ببینیم.

,

آزمون افزود: نخستین مرحله مسابقات آسیایی ۲۰ مرداد آغاز می‌شود. پیش‌بینی کردیم تورنمنت ۳ یا ۴ جانبه داخل کشور با تیم‌های ۱۷ سال و بزرگسالان داشته باشیم. سیرجان هم خودش را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کند که می‌توان با آنها هم مسابقه‌ای داشت. به خاطر کرونا شاید نتوانیم با کشورهای خارجی اردو برگزار کنیم.

,

وی در پاسخ به این سوال که توجه به برنامه بلندمدت فوتبال بانوان چگونه است، عنوان کرد: تا الان ما در کشور لیگ جوانان و نوجوانان نداریم، یعنی زیرساختی برای فوتبال ساخته نمی‌شود. تیم های پایه بانوان با برگزاری فستیوال بازیکن ساخته است. حالا به تیم‌ها فشار آوردیم که بازیکنان جوان و نوجوان بگیرند. به باشگاه‌ها مصوب شده که حتما تیم بانوان داشته باشند. ما لیگ پویا در رده سنی پایه نداشته‌ایم. اگر این اتفاق بیفتد، بستری برای حمایت از فوتبال دختران فراهم می‌شود.

,

آزمون افزود: مثلا اگر باشگاهی مانند تراکتور از بانوان حمایت کند، رسانه‌ها جذب می‌شوند و همین اسپانسرها را هم به میدان می‌آورد. ما جامعه فوتبال زده داریم و این فقط برای زنان نیست. ما باید کارهایی انجام دهیم تا تغییراتی در فوتبال زنان ایجاد کنیم. من قول دادم چند سال دیگر از همین بازیکنان، تیم ملی بسیار قدرتمند تحویل دهم. من خواسته‌ام برنامه ۴ ساله داشته‌ باشم. گفتم اگر می‌خواهید تیم بعد از مسابقات کافا و جام ملت‌ها رها شود، دور مرا خط بکشید.

,

سرمربی تیم ملی جوانان درباره برنامه‌های خود، یادآور شد: گفتم اردوها باید مستمر باشد. اگر چند ماه تمرینات برگزار شود، این طور نمی‌شود. دوم بازی‌های دوستانه و برگزاری تمرین در کشورهای دیگر مانند تایلند، تایوان و چین است. نمی‌توان ۲ ماه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا تیم را تشکیل داد. خانم موسوی گفت بعد از ۴ سال می‌خواهد چیزهای ماندگار از خود به جا بگذارد.

,

وی در پاسخ به این سوال که فوتبال زنان چقدر در اولویت فدراسیون عزیزی خادم است، عنوان کرد: ما در اولویت نیستیم، امیدوارم از این به بعد در اولویت باشیم. تا بستر فراهم نباشد هرچه برنامه بدهم، در حد حرف زدن است.

,

آزمون در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد رسمی امضا کرده‌اید، اظهار داشت: از ابلاغ پیشرفت کرده‌ایم. مثلا اگر تا مرداد کار داشتیم تا همان زمان قرارداد می‌بستند اما قرار است قرارداد بسته شود و حداقل سالیانه باشد.

,

وی درباره اینکه اگر قرارداد بسته نشود شما می‌روید، عنوان کرد: من عاشق فوتبال هستم و قول داده شده که این کار انجام شود. عزیزی خادم هم گفته قراردادها یک یا دو ماه نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه