اخبار داغ

کفگیر مالی یانکی ها به ته دیگ خورد؛

سقوط آمریکا به عمیق ترین رکود اقتصادی/ از کمبود نیروی کار تا فقدان تراشه‌ های حیاتی برای صنایع کلیدی

سقوط آمریکا به عمیق ترین رکود اقتصادی/ از کمبود نیروی کار تا فقدان تراشه‌ های حیاتی برای صنایع کلیدی
شرکت های بزرگ آمریکایی زنگ خطر کمبود تراشه که یک عنصر اصلی در بسیاری از محصولات از جمله؛ تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی، پوشاک و حتی دخانیات هستند را به صدا در آوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ این روزها بر اساس اعلام خبرگزاری  cnbc با شروع مجدد اقتصاد آمریکا در میان همه گیری کووید۱۹، بخش هایی از آن به شدت فرو ریخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, cnbc,

اقتصاد آمریکا در تلاش است تا پس از سقوط به عمیق ترین رکود اقتصادی طی چند نسل، موتور خود را از نو راه اندازی کند اما محدودیت های زنجیره تأمین، بازگشت کشور به حالت سابق را تهدید می کند.

,

آمریکا از نیروی کار گرفته تا الوار و نیمه هادی ها و بسته بندی مواد با کمبودهای عمده مواجه است. حتی تابستان امسال با کمبود کلر حتی برای استخرها روبرو بود. این کمبودها نه تنها مانع رسیدن اقتصاد به پتانسیل کامل خود می شود، بلکه هراس از تورم بالاتر را افزایش می دهد، زیرا شرکت ها در میان کاهش عرضه مجبور به افزایش قیمت ها هستند.

,

مایکل گَپِن" اقتصاددان ارشد بانک سرمایه گذاری بین المللی بارکلیز گفت: "این کمبودهای کارگری و غیر کارگری بر سرعت بهبود اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت. ورودی های کارگری و غیر کارگری مکمل تولید هستند و شما به هر دوی آنها نیاز دارید. اگر من نتوانم نیمه هادی های خود را برای ساخت خودروها به دست بیاورم، پس نیازی به استخدام نیروی کار بیشتر ندارم."

,

نرخ مشارکت نیروی کار آمریکا بسیار کمتر از سطح آن در زمان پیش از کروناویروس (سال 1973) است، زیرا بسیاری از آمریکایی ها به دلیل به دلیل مزایای بیکاری و وظیفه مراقبت از کودکان هنوز به کار بازنگشته اند.

,

در همین حال، تولیدکنندگان برای جهش تقاضا در میان بحران عرضه قطعات و مواد اولیه تقلا می کنند. این مسئله باعث پیشگیری از بازگشت اقتصاد به حالت قبل به سطحی وسیع، از مسکن تا خدمات، فناوری، خودرو و اوقات فراغت می شود.

,

گَپِن گفت: "برای بازگشت به حالت قبل به زمانی بسیار بیشتر از زمانی که وارد این رکود شدیم نیاز داریم. مثل این است که اقتصاد جهانی با سرعتی نابرابر بهبود یابد."

,

به نظر می رسد، بازار کاری که آماده بهبود سریع است با کمبود کارگر مواجه می شود. استخدام در ماه آوریل بسیار کاهش داشت و بر اساس تخمین شاخص "داو جونز" یک میلیون شغل از دست رفته است.

,

 

,

, ,

"جیسون فُرمن" اقتصاددان دانشگاه هاروارد و مشاور مالیاتی سابق اوباما گفت: "این یک بازار کار است که 10 میلیون شغل باید در آن کاهش یابد. اما برخلاف کمبودهای عادی که داریم، به نظر من کمبود نیروی کار و تقاضای آن رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند."

,

شرکت ها در میان ادامه عفونت های ناشی از کووید19 برای استخدام کارگر تقلا می کنند. مزایای بیکاری فدرال و مراقبت از کودکان در زمانی که مدارس تعطیل است می تواند مانع بازگشت مجدد بسیاری از آمریکایی ها به کار شود.

,

وقتی همه گیری کووید19 رخ داد، صنعت نیمه هادی ها افزایش سریع تقاضا در محصولاتی مانند؛ تلفن های هوشمند و رایانه ها را تجربه کرد و همین امر منجر به ایجاد شوکی بی سابقه در عرضه کالا شد.

,

 

,

, ,

شرکت هایی مانند "فورد موتور" زنگ خطر کمبود تراشه که یک عنصر اصلی در بسیاری از محصولات از جمله؛ تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی، پوشاک و حتی دخانیات هستند را به صدا در آوردند.

,

"ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا در 26 آوریل گفت که تولیدکننده خودروی برقی طی سه ماهه اول در طول تاریخ شرکت، سخت‌ترین و دیوانه وارترین چالش های زنجیره تأمین قطعات را تجربه کرد. این یک مشکل بزرگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه